#1 2006-05-29 22:04:03
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Nissan 200sx S14 -95
Nissan 200SX S14 -95
Miltal: 7800mil
Effekt: 200+?
Motor: 2.0L Turbo, Enem-trimmad motor med kammar osv, extractor grenrör, 360 graders T28, laddar för tillfället 1.0Bar, walbro soppapump, återsluten dumpventil, 6-puckad sinterkoppling, shortshift, 3" Motoria med DP och kattersättare.
Fälgar, däck och bromsar: 18" O.Z Racing, 235/40/18, sänkt, 4 kolvsok fram.
Interiör: Mycket fräsch orginal inredning, laddtrycksmätare & lambdamätare i A-stolpen, blå bakgrundsbelysning, samt en ful momoknopp!
Bilstereo: Orginal med mp3 spelare.
Exteriör: Borttagen vinge.
Framtidsplaner: Finns en massa att göra Fronten är sprucken (är ju en driftingbil ) så den skall bytas till något större, riktiga skålade stolar, vita blinkers, frontmonterad IC och större spridare (nismo 555c), kanske en skinninredning, Nismoknopp i borstat alu och mockaratt.
Övrigt: Håller tummarna att man får behålla bilen från pundare och annat patrask.
Senast redigerat av Arson (2006-06-06 18:24:12)
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#2 2006-05-29 22:15:07
- Munken
- Medlem
- Från: Rossön
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Nissan 200sx S14 -95
Så det blev en S14! Ser riktigt fin ut
Anders Jonsson
LS400, Chevelle, 200sx, Bluebird, Kingcab, M1000, Raptor 350, H250
Offline
#3 2006-05-29 22:23:04
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 200sx S14 -95
Ja, hittade denna och kunde inte låta den slippa undan mitt köptvång
Finns väldigt mycket att bygga på då den gått så pass lite, enda som behöver bytas är som sagt fronten
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#4 2006-05-29 22:29:27
- Munken
- Medlem
- Från: Rossön
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Nissan 200sx S14 -95
Svensksåld eller importerad?
Vad för sorts front ska du satsa på då?
Anders Jonsson
LS400, Chevelle, 200sx, Bluebird, Kingcab, M1000, Raptor 350, H250
Offline
#6 2006-05-29 22:34:41
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 200sx S14 -95
Importerad 97, aldrig vinterkörd, 2 tidigare ägare.
En liknande front fast med lite större luftintag blir det nog. Avstår F&F-fronterna som ser ut att kunna svälja en hel bil..
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#7 2006-05-29 22:37:01
Re: Nissan 200sx S14 -95
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#8 2006-05-29 22:44:21
- Munken
- Medlem
- Från: Rossön
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Nissan 200sx S14 -95
Mordiiax skrev:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28827
Det var brutalt! Finns lite att kolla på här också: http://www.whifbitz.co.uk/pnissan200sx.html
Anders Jonsson
LS400, Chevelle, 200sx, Bluebird, Kingcab, M1000, Raptor 350, H250
Offline
#10 2006-05-29 23:56:24
- RenKorv
- RyssKorv
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Nissan 200sx S14 -95
Grattis, hoppas man får se dig komma upp och bju lite för oss
Jag har aldrig fel, jag trodde jag hade fel en gång, men det var fel..
Offline
#12 2006-05-30 00:31:43
- panik
- Medlem
- Från: Pilgrimstad
- Registrerad: 2005-11-19
Re: Nissan 200sx S14 -95
Rolig bil det där
Henrik Eriksson
Varför köra utlåndskt når det finns svensk kvalitet.
Lek: SAAB 900 -98 -Säld, Volvo PV 544 -64 Under uppbyggnad.
Vardagsbil: SAAB 9-3 -08
Offline
#13 2006-05-30 00:34:09
- insigma
- Vtec Abuser
- Från: Sundbyberg
- Registrerad: 2005-11-15
Re: Nissan 200sx S14 -95
borde la sitta orginal oljekylare på dem
Offline
#15 2006-05-30 08:14:04
- Bengan
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Nissan 200sx S14 -95
Sitter det ingen på S14 men det finns på S13? kanske inte världens största o flashigaste, men ändock..
Bengan Olofsson
_________________________________________________
Offline
#16 2006-05-30 08:48:42
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 200sx S14 -95
Låter det vara osagt om det sitter oljekylare på dessa, får kolla det sen.
Skulle dock behöva någon slags insats eller liknande för slutdämparen, låter lite väl mycket just nu. Speciellt jobbigt om man skall hem till Sollefteå
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#17 2006-05-30 09:14:12
- Bengan
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Nissan 200sx S14 -95
Följde det med nån kat till den? Såg katalysatorteknik har rätt bra priser på sport och race-kattar annars..
Undra varför just dom där lever om så mycket om man har stor slutburk.. De flesta turbomaskiner brukar ju va rätt tysta även om man kör utan ljuddämpare, eller blir det nån lustig resonsans i bilen pga slutdämparen? En motsvarande motor utan turbo måste ju leva om nåt jävulskt..
Senast redigerat av Bengan (2006-05-30 09:16:20)
Bengan Olofsson
_________________________________________________
Offline
#18 2006-05-30 09:27:01
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 200sx S14 -95
Det följer med en katalysator (för besiktning) modell mindre som stryper effekten ganska rejält, men dämpade ljudet föga.
Demonterade katalysatorn och monterade dit ett medföljande ersättningsrör istället, nu sitter det 3" hela vägen förutom sista dämparen på 4,5".
Blir dock rejält skön sång på tomgången i och med de vassare kammarna
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#19 2006-05-30 09:49:03
Re: Nissan 200sx S14 -95
Bengan skrev:
Följde det med nån kat till den? Såg katalysatorteknik har rätt bra priser på sport och race-kattar annars..
Undra varför just dom där lever om så mycket om man har stor slutburk.. De flesta turbomaskiner brukar ju va rätt tysta även om man kör utan ljuddämpare, eller blir det nån lustig resonsans i bilen pga slutdämparen? En motsvarande motor utan turbo måste ju leva om nåt jävulskt..
Exakt så har jag i Bmwn resonansen blir fruktansvärt mycket i slutburken, då det är en "kak burk" med dubbla DTM utblås.
Lite små besvärtligt om man ligger under 2000rpm på nån vxl.
Yxan
Golf VR6 Syncro -97
Vw Caddy -97 - Snickeriet
Suzuki RM125 -06 -Vägra asfalt!
Offline
#20 2006-05-30 10:01:33
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 200sx S14 -95
Föresten, vet någon hur mycket man kan ladda på en hellagrad T28 turbo?
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#21 2006-05-30 11:36:40
Re: Nissan 200sx S14 -95
behöver jag säga att jag e avundsjuk!!!!! du har gjort ditt livs köp
Offline
#22 2006-05-30 11:49:56
Re: Nissan 200sx S14 -95
Arson skrev:
Föresten, vet någon hur mycket man kan ladda på en hellagrad T28 turbo?
Kolla med http://forum.airtune.se/
Grattis till bilköpet förresten, å glöm inte att handla en oljekyl om det inte sitter en monterad redan.
Jens Edin
Offline
#23 2006-05-30 12:59:39
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 200sx S14 -95
Larre skrev:
behöver jag säga att jag e avundsjuk!!!!! du har gjort ditt livs köp
Hehe tack tack
Det går att drifta om man vill utan problem
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#24 2006-05-30 13:04:23
- Bengan
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Nissan 200sx S14 -95
Liten turbo och höga laddtryck brukar ju vara sådär.. kolla så du har bra kylning av olja o resten innan du tar död på nåt bara
Fråga grabbarna på savarturbo.se, Jens där har stenkoll på vad du kan ladda med vilket agg i sömnen utan att riskera nåt..
Senast redigerat av Bengan (2006-05-30 13:07:49)
Bengan Olofsson
_________________________________________________
Offline
#25 2006-05-30 13:18:05
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 200sx S14 -95
Jo det blir en sån jävla knuff i ryggen med för högt laddtryck. Men om jag förståt det rätt så är en 360 graders lagrad turbo mycket mer hållbar än en vanlig 90 graders. Rätta mig om jag har fel?
1.0Bar verkar lagomt tills vidare iaf
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline