Forum
Compello.se

#1 2006-07-06 09:50:43

BQ
Ny medlem
Från: Sollefteä
Registrerad: 2006-07-06
Webbsida

Passat

Hallå alla,

Jag misstänker att detta inte är rätt forum att fråga i, men jag chansar ändå.

Jag har en Passat 1,8t -99 som rullar ca. 19500, problemet som är, är att ibland känns det som att turbon inte "slå till", men ibland gör den det och då märks det iaf. lite. Någon som har någon idé på vad det kan vara för fel?


//BQ

Offline

 

#2 2006-07-06 10:14:58

micke__
Medlem
Från: undrom
Registrerad: 2005-11-10

Re: Passat

ha du kollat if du ha  läkage i nå slang ? el vinner turbon bara å ladda massa men händer inge typ ?


micke ekström

Offline

 

#3 2006-07-06 11:11:00

asen
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-13

Re: Passat

Funkar magnet-ventilen som den skall? 
Brukar väl vara dåliga på dessa.

Spruta startgas för att kolla läckage, och kolla upp magnet-ventilen och luftmasse-mätaren. (har för mig att det var luftmasse på dem)

När du ändå håller på, större turbo, chip, ic, avgassystem o filter   wink

Offline

 

#4 2006-07-07 11:36:02

BQ
Ny medlem
Från: Sollefteä
Registrerad: 2006-07-06
Webbsida

Re: Passat

micke__ skrev:

ha du kollat if du ha  läkage i nå slang ? el vinner turbon bara å ladda massa men händer inge typ ?

Har inte kollat några slangar ännu. Turbon viner, om den laddar vet jag inte ritkigt.

Offline

 

#5 2006-07-07 11:38:53

BQ
Ny medlem
Från: Sollefteä
Registrerad: 2006-07-06
Webbsida

Re: Passat

asen skrev:

Funkar magnet-ventilen som den skall? 
Brukar väl vara dåliga på dessa.

Spruta startgas för att kolla läckage, och kolla upp magnet-ventilen och luftmasse-mätaren. (har för mig att det var luftmasse på dem)

När du ändå håller på, större turbo, chip, ic, avgassystem o filter   wink

Okej, får testa detta. När bilen är kall så känns det iaf. när turbon slår i, men när den blir varm så verkar den lägga av helt.


Haha, ja chip finns det planer på, men när man får ut lika mycket lön som man fick i högstadiet när man sommarjobbade så fattas det lite pengar.

Offline

 

Sidfot