Forum
Compello.se

#1 2005-11-30 10:25:39

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Vad kör du pä banan i sommar?

Tänkte höra här vad ni som tänkt åka på bana i sommar infinner er i för fordon, standard eller modifierat, vilken typ av bankörning, personlig skyddsutrustning, vilken bana (wink) osv osv...

Själv hade jag tänkt åka E30 med lite värre sugmotor den här gången, ska väl ha iallafall 100hk/l smile
Öhlinare har jag fått kostnadsförslag på, så dom får vänta lite tills mitten av säsongen tongue Racestolar, Sabelt 4p bälten, halvbur, hyffsat grova och ställbara kräningingshämmare, samma Yokohama A048 som jag hade på 318is:en och Mintex 1144 belägg.

Har skaffat mig en lite bättre och lättare hjälm, nackkrage och så kanske en racedräkt big_smile Bara fjantigt att INTE köra med säkerhet även om det bara är 3 varv åt gången på onsdagsbus...

Tänkte hålla mig ifrån Onsdagsbuset dessutom då bromsar, däck och förare knappt kom upp i temp förra året på dom ynkliga 3 varv man fick köra åt gången. Men å andra sidan är det förbannat skoj att köra inför så mycket publik big_smile
Mer heldagar blir det iallafall.
Ska verkligen försöka komma ner till Nürburgring detta år, men kommer att jobba hemskt mycket i sommar så allt man hinner med är bonus.

Så, hur ser din kurviga sommar ut? (Lite grovt här bara, länka gärna till hemsidor om bilbyggen och projekttrådar på diverse forum!)


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#2 2005-11-30 11:07:02

Håsteen
Medlem
Registrerad: 2005-11-09

Re: Vad kör du pä banan i sommar?

Jag kör med Accorden nästa sommar också.

Nya dämpare måste jag ha och det blir nog ett gäng med Bilstein. Tror bilen kommer bli mycket trevligare eftersom nuvarande är lite väl svampiga.

Bromsar jagar jag efter då mina tidigare inte tålde lite hård körning.

Det blir en annan luftburk som är mer för högvarvseffekt istället för det tidigare(låg och mellanvarvseffekt).

Orginalkjolar för syns skull och för att få bilen lite stabilare.

Racekat istället för sportkat.

Oljekylare och Redline ATF hightemp olja till automatlådan för att hålla ner temperaturen så att den inte växlar saktare vid hård körning.

Motorn får Redlines raka 50 olja för att klara hård körning utan att koka.

Jag kanske går ner på 17" hjul igen och kör med något R-däck.

Sen blir det en dashlogger för att ha koll på oljetemp/tryck och lufttemp.

Säkerhetsmässigt så blir det samma ganska lätta hjälm som tidigare. Kanske nån lämplig handske så att jag inte glider på ratten.

Jag har inga speciella banor som jag ska köra, men jag tänkte försöka prova några stycken. Om Johan får en tid på "ringen" så måste jag försöka ta den. 8)


Markus Håsteen

Offline

 

Sidfot