#776 2011-05-06 01:28:34
Re: Honda Civic Clubracer -93
Tror faktiskt inte det, det är rätt så hårda kontroller på det där men visst finns det säkert fusk inom det, men så är det väl inom vanliga SBP också.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#777 2011-05-10 16:21:45
Re: Honda Civic Clubracer -93
Verkar vara tvärt omöjligt att få ner avgasvärdena med det här grenröret och katalysatorkombon, så man får väl byta till orginal då. Baah.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#778 2011-05-10 17:17:45
Re: Honda Civic Clubracer -93
Mordiiax skrev:
Verkar vara tvärt omöjligt att få ner avgasvärdena med det här grenröret och katalysatorkombon, så man får väl byta till orginal då. Baah.
Kan vekligen grenröret ha nåt att göra med avgasvärdena? Katalysatorn kan jag ju förstå...
Vilka värden är det som strular?
Jens Edin
Offline
#779 2011-05-10 21:19:48
Re: Honda Civic Clubracer -93
Grenröret kan påverka avgasvärdena då röret kyls av väldigt snabbt jämfört med orginal gjutjärn. Men i det här fallet så är det så enkelt som att det inte passar ihop med orginal katalysator
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#780 2011-05-13 18:20:15
#781 2011-05-13 18:50:38
- johan_elk
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2010-03-07
Re: Honda Civic Clubracer -93
Grattis
Bmw 520d Touring -08
Offline
#782 2011-05-14 14:01:42
- Bengan
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Honda Civic Clubracer -93
Går det inte bara köra lite sprit i den där som alla andra bilar för att fixa avgasvärden?
Bengan Olofsson
_________________________________________________
Offline
#783 2011-05-14 14:08:19
Re: Honda Civic Clubracer -93
Vet inte, tog inte så lång tid att byta till orginalgrenrör och katt. Sen så får man ha rätt soppa i hela tiden,
Har satt ut den där grenrör och kattkombon på annons nu så ska jag fixa mig en bättre lösning på det hela
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#784 2011-05-15 23:27:37
Re: Honda Civic Clubracer -93
Skönt med regn ute så det känns bra att spendera några timmar i garaget, men det är lite trist med lervällingen som blir i hjulhusen... Dock så syns väl kromade ok extra bra då
Trist med dessa fälgar att oken inte syns något mer Men det är vetskapen om att det står NSX där som gör att man känner sig som en übermensch
Känslan i dessa ok (stålomspunna slangar, VT HBC, Carbotech XP8 och Motul RBF600) vid blöt gatkörning kändes helt annorlunda. Mycket mer feedback i hur hårt man bromsar så jag hoppas det ska göra sitt för helheten
Tack till Azo för monteringen av dammskydden då jag fatalt misslyckades på den punkten och till Mr Saab för dom extra händerna vid installationen på bilen
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#785 2011-05-18 22:21:37
Re: Honda Civic Clubracer -93
Lite prestandamätningar. Nya tider till vänster och fjolårets till höger inom parantes och i kursiv.
60 fot: 2,64s (2,66s)
201m: 9,23s (9,18s)
402m: 14,97s (13,94s)
0-100km/h: 5,71s (5,91s)
0-150km/h: 13,48s (11,61s)
100-150km/h: 6,07s (5,69s)
80-120km/h: 3,83s (3,60s)
60-160km/h: 11,69s (10,72s)
Som slutsats kan man väl säga att orginal grenrör bromsar endel och även att det är galet svårt att få en riktigt bra växling mellan 1an och 2an. Ska bege mig ut lite mer sen till helgen och testa. Så om någon är sugen att testa sin bil, kom in på chatten
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#786 2011-05-18 22:52:13
- Lill karlsson
- Medlem
- Från: Långsele
- Registrerad: 2009-10-26
Re: Honda Civic Clubracer -93
Nice
Corrado G60 2.0L
Golf mk2 GTI 16V
Volvo 740 turbo
Offline
#787 2011-05-18 23:07:12
#788 2011-05-19 08:31:55
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Honda Civic Clubracer -93
Mordiiax skrev:
Lite prestandamätningar. Nya tider till vänster och fjolårets till höger inom parantes och i kursiv.
60 fot: 2,64s (2,66s)
201m: 9,84s (9,18s)
402m: 14,97s (13,94s)
0-100km/h: 6,82s (5,91s)
0-150km/h: 13,48s (11,61s)
100-150km/h: 6,32s (5,69s)
80-120km/h: 4,16s (3,60s)
60-160km/h: 11,69s (10,72s)
Som slutsats kan man väl säga att original grenrör bromsar endel och även att det är galet svårt att få en riktigt bra växling mellan 1an och 2an. Ska bege mig ut lite mer sen till helgen och testa. Så om någon är sugen att testa sin bil, kom in på chatten
Inte för att vara en party pooper, men är inte t.ex 0-100 på 6,82s ganska nära vad en original Honda Civic VTI gör?
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#789 2011-05-19 09:26:27
- Xerxez
- Medlem
- Från: Idbyn
- Registrerad: 2009-01-18
Re: Honda Civic Clubracer -93
Honda Civic 1.6 VTI - 1993
Test in sport auto 08/1993
Gewicht 1127 kg
0 - 80 km/h 6,3 s
0 - 100 km/h 8,8 s
0 - 120 km/h 12,3 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 16,3 s
0 - 160 km/h 23,0 s
Låter lite väl slö tycker jag.
-96ans siffror
Test in ams Testjahrbuch 1997
Gewicht 1137 kg
0 - 80 km/h 5,6 s
0 - 100 km/h 7,8 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 20,9 s
1 km, stehender Start 28,8 s
Vmax 207 km/h
Senast redigerat av Xerxez (2011-05-19 09:30:10)
Äger: SAAB 9-5 SC 2,3t Biopower 2008, BMW 318i 1991 och en Adly 300 XC
Offline
#790 2011-05-19 16:47:04
Re: Honda Civic Clubracer -93
Man får tänka lite på vad jag har där för något också, hjulvinklar som gillar kurvor gillar inte acceleration och jag är övertygat att om jag skulle ställa 0 camber så snackar vi om helt andra 0-100 tider. Sen så är r-däck sämst av allt när det gäller starter från noll pga att dom inte flexar. Jämför med ett dragslick så ser man att dom är varandra motparter
När jag körde så stod man och spann ett tag (relativt länge i alla fall ) och med tanke på att svänghjulet väger strax över 3kg så gäller det att vara galet snabb att skicka 2an i rätt läge. Testade bara några få repor och det var ingen som satt bra. Trodde jag skulle skalla rutan en gång när jag small in i varvstoppet
Så dom lägre accelerationstiderna är inte så mycket att orda om tycker jag i skicket den är nu (5,91 körde jag ju förra året så jag anser det sitter i föraren) men jag är inte helt överens med hur den går i +150 km/h och jag skulle gärna få mappen uppkollad sen när jag bytt grenrör.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#791 2011-05-19 21:21:28
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Honda Civic Clubracer -93
Jo det är sant!
Vi måste testa bilarna mot varandra igen under mer kontrollerade omständigheter till sommaren!
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#792 2011-05-19 22:02:36
#793 2011-08-10 23:22:56
- solsken
- Medlem
- Registrerad: 2006-03-09
Re: Honda Civic Clubracer -93
har lite pixs på kärran från ikväll, lägger in imorgon
Volvo 744 16v turbo 460whp / 530wNm
Volvo V70 2.4
Volvo V70 D5
Offline
#794 2011-08-10 23:28:53
#795 2011-08-11 06:56:10
- solsken
- Medlem
- Registrerad: 2006-03-09
Re: Honda Civic Clubracer -93
it was just a reminder for myself
Volvo 744 16v turbo 460whp / 530wNm
Volvo V70 2.4
Volvo V70 D5
Offline
#796 2011-08-11 07:15:53
#797 2011-08-11 12:26:35
- RenKorv
- RyssKorv
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Honda Civic Clubracer -93
Ne, nu är det ju idag, han sa ju imorgon, men i morgon är det ju idag också så det kan ju ta hur lång tid som helst.
Jag har aldrig fel, jag trodde jag hade fel en gång, men det var fel..
Offline
#798 2011-08-11 17:47:43
- solsken
- Medlem
- Registrerad: 2006-03-09
Re: Honda Civic Clubracer -93
jag har hela dagen på mig!
Volvo 744 16v turbo 460whp / 530wNm
Volvo V70 2.4
Volvo V70 D5
Offline
#799 2011-08-24 23:04:16
Re: Honda Civic Clubracer -93
Sympatiställer av bilen med solsken. We race together - we break together - Cmp for life
Eller lite bättre variant:
http://vimeo.com/28126538
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline