Forum
Compello.se
  • Index
  •  » Allmänt
  •  » Köpråd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

#1 2009-05-02 19:09:44

Stuff
Medlem
Från: Gävle
Registrerad: 2005-11-14

Köpråd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

Tänkte åka och kika på denna audi till veckan.

http://www.blocket.se/vi/21419616.htm?c … amp;last=1

Vad tror ni om problemen?
Avgassystemet är ju inga problem, lyckas av nån anledning alltid köpa bilar med kassa avgassystem så några byten/lagningar har det ju blivit genom åren.
Förgasare däremot har jag inte skruvat nåt med. sist jag hade förgasare var på moppetiden och då rörde jag aldrig sånt som funkade.  Symptomen som han nämner i annonsen är:

"-Går ojämnt på mellanvarv (förmodligen något med förgasaren) och har ingen tomgång.

Ni som pysslat med förgasare, är detta något som ni känner igen? är det isf något man kan råda bot på mha rengöring/justering eller måste man börja leta reservdelar som kanske är svåra att hitta?

Planerna om det blir köp är tyskstuk och ev motorbyte till motor från ex golf gti men det vore skönt att göra i  ordning och få den besiktigad först så att jag kan ha den som rullande projekt.

Offline

 

#2 2009-05-05 18:08:52

Stuff
Medlem
Från: Gävle
Registrerad: 2005-11-14

Re: Köpråd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

Kom igen nu, någon gammal förgasar-räv måste det ju finnas här

Offline

 

#3 2009-05-05 18:27:10

Bengan
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: Köpråd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

kan inte tänka mig det skulle vara nåt problem få tag på en fungerande förgasare om det nu är det som är problemet, men eftersom jag personligen inte har en aning vad det sitter för sort i en gammal Audi så är det ju svårt säga vad det kan va.. Men är det som på golfar va samma årsmodell så finns det väl ett gäng vakumslangar och roliga saker som kan jävlas..


Bengan Olofsson
_________________________________________________

Offline

 

#4 2009-05-05 21:08:22

Stuff
Medlem
Från: Gävle
Registrerad: 2005-11-14

Re: Köpråd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

Bengan skrev:

kan inte tänka mig det skulle vara nåt problem få tag på en fungerande förgasare om det nu är det som är problemet, men eftersom jag personligen inte har en aning vad det sitter för sort i en gammal Audi så är det ju svårt säga vad det kan va.. Men är det som på golfar va samma årsmodell så finns det väl ett gäng vakumslangar och roliga saker som kan jävlas..

okej, är inte heller så insatt i vad det sitter för grejer där, men mycket troligt att det är samma som i golf ja. Ja imorgon blir det iaf troligtvis en titt på den. Enligt ägaren så är den fullt körbar men man får hjälpa till lite med gas då tomgången är kass.  Vad säger besiktningen om bråkande förgasare? Det är ju dags för besiktning på den men kan jag fixa avgassystemet och åka in med den eller bör jag få ordning på förgasaren också först? Kollar dom några avgasvärden på en veteranare?

Offline

 

#5 2009-05-05 22:19:17

Bengan
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: Köpråd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

Ja du har väl vissa rätt väl tilltagna värden som ska hållas under, brukar dock sällan vara några problem om man kör med lite sprit extra i  smile

Men nog tror jag väl det borde gå att få till nån sorts tomgång, jag hade rätt hög på min 142a då jag var in men inga problem med avgasvärdena trots att jag inte synkat förgasarna..


Bengan Olofsson
_________________________________________________

Offline

 
  • Index
  •  » Allmänt
  •  » Köpråd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

Sidfot