Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/common.php on line 59
Forum
Compello.se
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#1 2009-05-02 19:09:44

Stuff
Medlem
Frćn: GĂ€vle
Registrerad: 2005-11-14

KöprÄd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

TÀnkte Äka och kika pÄ denna audi till veckan.

http://www.blocket.se/vi/21419616.htm?c … amp;last=1

Vad tror ni om problemen?
Avgassystemet Àr ju inga problem, lyckas av nÄn anledning alltid köpa bilar med kassa avgassystem sÄ nÄgra byten/lagningar har det ju blivit genom Ären.
Förgasare dĂ€remot har jag inte skruvat nĂ„t med. sist jag hade förgasare var pĂ„ moppetiden och dĂ„ rörde jag aldrig sĂ„nt som funkade.  Symptomen som han nĂ€mner i annonsen Ă€r:

"-GÄr ojÀmnt pÄ mellanvarv (förmodligen nÄgot med förgasaren) och har ingen tomgÄng.

Ni som pysslat med förgasare, Àr detta nÄgot som ni kÀnner igen? Àr det isf nÄgot man kan rÄda bot pÄ mha rengöring/justering eller mÄste man börja leta reservdelar som kanske Àr svÄra att hitta?

Planerna om det blir köp Ă€r tyskstuk och ev motorbyte till motor frĂ„n ex golf gti men det vore skönt att göra i  ordning och fĂ„ den besiktigad först sĂ„ att jag kan ha den som rullande projekt.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#2 2009-05-05 18:08:52

Stuff
Medlem

Re: KöprÄd Audi 80 -76 (förgasarproblem?)

Kom igen nu, nÄgon gammal förgasar-rÀv mÄste det ju finnas hÀr

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#3 2009-05-05 18:27:10

Bengan
Medlem
Frćn: SollefteĂ„
Registrerad: 2005-11-09

kan inte tÀnka mig det skulle vara nÄt problem fÄ tag pÄ en fungerande förgasare om det nu Àr det som Àr problemet, men eftersom jag personligen inte har en aning vad det sitter för sort i en gammal Audi sÄ Àr det ju svÄrt sÀga vad det kan va.. Men Àr det som pÄ golfar va samma Ärsmodell sÄ finns det vÀl ett gÀng vakumslangar och roliga saker som kan jÀvlas..

Bengan Olofsson

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 310 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473

#4 2009-05-05 21:08:22

Stuff
Medlem

Bengan skrev:

kan inte tÀnka mig det skulle vara nÄt problem fÄ tag pÄ en fungerande förgasare om det nu Àr det som Àr problemet, men eftersom jag personligen inte har en aning vad det sitter för sort i en gammal Audi sÄ Àr det ju svÄrt sÀga vad det kan va.. Men Àr det som pÄ golfar va samma Ärsmodell sÄ finns det vÀl ett gÀng vakumslangar och roliga saker som kan jÀvlas..

okej, Ă€r inte heller sĂ„ insatt i vad det sitter för grejer dĂ€r, men mycket troligt att det Ă€r samma som i golf ja. Ja imorgon blir det iaf troligtvis en titt pĂ„ den. Enligt Ă€garen sĂ„ Ă€r den fullt körbar men man fĂ„r hjĂ€lpa till lite med gas dĂ„ tomgĂ„ngen Ă€r kass.  Vad sĂ€ger besiktningen om brĂ„kande förgasare? Det Ă€r ju dags för besiktning pĂ„ den men kan jag fixa avgassystemet och Ă„ka in med den eller bör jag fĂ„ ordning pĂ„ förgasaren ocksĂ„ först? Kollar dom nĂ„gra avgasvĂ€rden pĂ„ en veteranare?

#5 2009-05-05 22:19:17

Bengan
Medlem
Frćn: SollefteĂ„
Registrerad: 2005-11-09

Ja du har vĂ€l vissa rĂ€tt vĂ€l tilltagna vĂ€rden som ska hĂ„llas under, brukar dock sĂ€llan vara nĂ„gra problem om man kör med lite sprit extra i  smile

Men nog tror jag vÀl det borde gÄ att fÄ till nÄn sorts tomgÄng, jag hade rÀtt hög pÄ min 142a dÄ jag var in men inga problem med avgasvÀrdena trots att jag inte synkat förgasarna..

Bengan Olofsson

Sidfot