Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/common.php on line 59
Forum
Compello.se
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#26 2010-03-08 21:25:28

PĂ€t
Medlem
Frćn: SollefteĂ„
Registrerad: 2005-11-21

Re: TillvÀxten av bilintresserade i SollefteÄ

Jag borde vÀl rÀknas som ung, 20 Är, dock har jag ingen ekonomi för nÄn köra fort-bil men jag har ju Ätminstone ett grymt intresse av effekt och vÀghÄllning och bilar i allmÀnhet tongue

Cooper S, Vectra OPC, Typ 1, 205 MI16, 309 GTI16

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#27 2010-03-08 21:30:30

setras
St. Nicholaus
Registrerad: 2005-11-09

Ja, och du Àr ju hÀr pÄ forumet och visar lite intresse för en gemenskap, mer Àn mÄnga andra gör smile

VW Golf Variant TDI 4Motion -10
Arctic Cat F6 EFI Sno Pro -04

#28 2010-03-08 22:54:28

JesJac
Mr. LETS DO IT!
Frćn: SollefteĂ„/Örnsköldsvik
Registrerad: 2009-12-10
Webbsida

Jag tycker att det Àr helt fel av er "Àldre" att sÀga sÄdant som att vi kör trÄkiga bilar, tÀnk efter lite grand, vi gÄr i skolan, har oftast inte stenrika förÀldrar och fÄr inte allt vi vill ha!smile sÄ dÀrför kan vi inte göra sÄdant som ni har rÄd med, och ni vet att ni inte hade det heller, om ni inte hade stöd frÄn nÄgon förÀlder! Men som sagt, vi kommer ikapp vi ocksÄ!smile

Senast redigerat av JesJac (2010-03-08 22:55:02)

Bil-lös!
"Honda Àr inte för dom utan benstomme"
Jesper Jacobsson ------ 0706141807

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#29 2010-03-08 22:58:21

240turbo
Medlem
Registrerad: 2007-08-29

vi som inte kommer pÄ trÀffarna, har inte kommit ur garderoben Àn

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#30 2010-03-08 23:00:02

JesJac
Mr. LETS DO IT!
Webbsida

true that, true that, vi sitter nog pÄ ett triumf kort nÄgonstans!: D

Bil-lös!

#31 2010-03-15 10:54:10

Altras
Gammal RĂ€v
Frćn: Vem vet
Registrerad: 2005-11-10

kanske dags att dra fram dom i sommar tongue

För mig fÄr alla ha vilken bil dom vill i min vÀrld sÄ har man intresse sÄ för fan kom och lek, det finns plats för alla i sandlÄdan

Senast redigerat av Altras (2010-03-15 10:55:31)

MVH Chris

#32 2010-03-16 00:27:33

Piranha
BÄtlös.
Frćn: Sundsvall
Webbsida

Om vi tar slalomtrÀffarna som exempel, uppslutningen var ofta bedrövlig trots att ett ganska stort antal "anmÀlde" sig och sa att man ville köra. Fick mÄnga kommentarer att det var pÄ fel dagar (i min vÀrld sÄ finns det bara tvÄ dagar pÄ en helg), för tidigt (har man inte lyckats ta sig ur sÀngen tills klockan tvÄ pÄ eftermiddagen sÄ kan man ju lika gÀrna ligga kvar...). Man Àr helt enkelt mera intresserad av att supa istÀllet för att trÀffas ett par timmar en lördagseftermiddag.

Jag gissar att det Àr pÄ den hÀr nivÄn intresset ligger för merparten.

Mvh / Stefan Sjödin

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473

#33 2010-03-16 22:06:10

Jesse
Medlem
Registrerad: 2009-03-24

Första bilen var denna:

http://www.compello.se/forum/img/upload/054a8220.jpg
som jag fick "lÄna" av mamma och pappa men köpte fÀlgar, lysen och ljud till den denna bilen var det frÀmst för att kunna frakta en hoj att trÀna i.

nÀr jag sedan köpte en bil för egna pengar vart det en renault clio med kam rems ras och den Àr kvar Àn i dag...

Sedan kan du ju om du vill bengan anstrÀnga dig riktigt noga för att misstolka mig om du vill, wink men dÄ tycker jag att www.streetsofsundsvall.se kanske vore ett forum för dig, dÀr Àr dom bra pÄ sÄnt.. cool

i frÄgan för jag antar att compello Àr lite "prestanda" baserat forum dÀr medlemmarna har som intresse att köra bana och konbana?

Vad det betrÀffar bilar sÄ fÄr dom vÀl Àga vad dom vill men det Àr ju i regel en viss profil av mÀnniskor som Àger en viss typ av bil? och ni kan vÀl gissa vilken bil jag menar.

Att köpa en vanlig golf modell och sedan montera en gti motor Àr ju inga dyra kostnader sÄ pengar Àr vÀl inte riktigt allt, utan the fast and the furious filmerna har vÀl haft en stark inverkan med pÄ att man mÄste Äka brett med bilarna och dÄ blir det vÀl en 2/740 för att dom Àr dom billigaste rwd bilarna som gÄr att hitta.

Sedan varför ingen bygger nÄgonting lite seriösare av en volvo vet jag inte dÄ det Àr lÀtt att fÄ tag pÄ roliga delar via rally skogen smile

Om det hĂ€r nere vankas nĂ„got form av evenemang typ driftingen pĂ„ sĂ€ttna sĂ„ skriver alla pĂ„ mitt favorit  forum:
"jag kommer förbi och kikar" men sÀllan nÄgon som skrivar att dom kommer och kör och vet inte varför det Àr sÄ.

Senast redigerat av Jesse (2010-03-16 22:08:22)

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 310 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473

#34 2010-03-16 23:15:16

Piranha
BÄtlös.
Webbsida

Jesse skrev:

Om det hĂ€r nere vankas nĂ„got form av evenemang typ driftingen pĂ„ sĂ€ttna sĂ„ skriver alla pĂ„ mitt favorit  forum:
"jag kommer förbi och kikar" men sÀllan nÄgon som skrivar att dom kommer och kör och vet inte varför det Àr sÄ.

Det enkla svaret Àr rÀdslan för att göra bort sig. Det Àr likadant överallt. Samma med bortförklaringar om bilen, "mÄste byta bromsskivor först, kopplingen Àr dÄlig, har inte gjort hjulinstÀllning Àn, torkarbladen Àr dÄliga".

Mvh / Stefan Sjödin

#35 2010-03-17 00:57:06

JesJac
Mr. LETS DO IT!
Webbsida

Jag Àr bara tacksam att jag har en bil! Till skillnad frÄn andra jag kÀnner i samma Älder som inte har bil, men har körkort, och nog fan Àr inte jag den som tackar nej till lite snösladd eller kon rally med 740n!big_smile

Bil-lös!

#36 2010-03-17 10:56:03

Bengan
Medlem

Jag förstÄr inte riktigt, lÀr vÀl gÄ fler ombyggda volvobilar Àn nÄt annat i varje svensk stad. Men har man ett genuint volvohat eller mÀrkeshat överhuvudtaget kanske man inte ser skogen för alla trÀd bara? SÄ lÀnge jag minns har jag sett ombyggda volvobilar, med bÄde bytta karosser, motorer och allt som man kan tÀnka sig byta.. Men för de ointresserade Àr det ju bara en "hÀckig 740 eller 240", precis som jag inte ser skillnad pÄ en sportig custom eller standardmodell av en Renault eller Peugeot.

LÀttare sticka ut om man vÀljer nÄt franskt eller italienskt som inte mÄnga mÀnniskor skulle komma pÄ att Àga, Àven om det Àr svensson-bilar dÀr de kommer ifrÄn och andra mÀrken Àr exklusiva och vanliga. Om det gör det mer Àkta att vÄga sticka ut och vÀlja udda mÀrken Àn att göra samma sak med "vanliga" bilar, ja dÄ har jag nog missförstÄtt allt som har med bilintresse att göra.

Senast redigerat av Bengan (2010-03-17 10:57:50)

Bengan Olofsson

#37 2010-03-17 20:40:38

Jesse
Medlem
Registrerad: 2009-03-24

Bengan du fÄr mer Àn gÀrna peka ut nÄgon av alla dom ombyggda volvo bilarna för mig nÄgon gÄng, för hÀr hemma har vi dÄ inga iaf :S
Renault och peugot har inga sportiga bilar, allt dom har slÀppt Àr skit rak igenom, fast om du kanske du tog av dina mörka solglasögon sÄ kanske en helt ny vÀrld skulle öppna sig?

Hur du dÄ kan kalla det för att sticka ut genom att man köper en bil som en mormor eller medelÄlders kvinna normalt Àger vet jag inte heller hur du kan fÄ ihop, men det bottnar nog bara i att du Àr snÀppet vassare pÄ hjÀrnkontoret Àn vad jag Àr smile

Men jag viker hÀr med ner mig och ger upp med att försöka föra en normal konversation med dig, du Àr helt enkelt pÄ en för hög nivÄ för mitt tÀnkande...

Senast redigerat av Jesse (2010-03-17 20:43:56)

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 310 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473

#38 2010-03-17 21:17:32

Azo
Medlem
Webbsida

Jesse skrev:

Bengan du fÄr mer Àn gÀrna peka ut nÄgon av alla dom ombyggda volvo bilarna för mig nÄgon gÄng, för hÀr hemma har vi dÄ inga iaf :S
Renault och peugot har inga sportiga bilar, allt dom har slÀppt Àr skit rak igenom, fast om du kanske du tog av dina mörka solglasögon sÄ kanske en helt ny vÀrld skulle öppna sig?

Hur du dÄ kan kalla det för att sticka ut genom att man köper en bil som en mormor eller medelÄlders kvinna normalt Àger vet jag inte heller hur du kan fÄ ihop, men det bottnar nog bara i att du Àr snÀppet vassare pÄ hjÀrnkontoret Àn vad jag Àr smile

Men jag viker hÀr med ner mig och ger upp med att försöka föra en normal konversation med dig, du Àr helt enkelt pÄ en för hög nivÄ för mitt tÀnkande...

Peugeot 405 Mi16 och 205 Gti Àr ju inte direkt nÄgra dÄliga bilar, sen finns det 205T16 för dom med lite mer pengar tongue

#39 2010-03-17 21:44:17

Bengan
Medlem

Jesse skrev:

Jag tror kanske du Àr lite dum, eftersom du inte ens verkar vilja försöka förstÄ vad jag menar.

Visst kan jag vara ironisk, men det var jag inte i det jag skrev sist.

FörstÄr inte riktigt hur du fÄr ihop kopplingen att sveriges förmodligen vanligaste ungdomsbilar och det som det förmodligen byggts mest pÄ sista 20 Ären till nÄt som "bara" medelÄlders kvinnor eller mormor skulle Àga?

jag menar bara för att det inte existerar alla typer av bilar pÄ detta forum innebÀr ju inte att de inte finns? Om vi t.ex tar SÀvarturbos forum och jÀmför vad de flesta projekt dÀr grundar sig pÄ sÄ Àr det ju rÀtt mycket Volvo dÀr inte sant? Ganska mycket mer aktivitet oxÄ..

http://forum.savarturbo.se/viewforum.ph … 20548def29

Det jag menar Àr bara att det Àr sÄ jÀvla trÄkigt sÄga ett helt bilmÀrke bara pga man sjÀlv inte intresserar sig för det, det Àr ju ingen som tvingar dig köra volvo och ingen lÀr tvinga dom som gillar dom att köpa en Clio heller lixom? Att sen inte tro det finns dom som faktiskt Àr intresserade och faktiskt bygger pÄ dessa bilar Àr ju bara riktigt dumt?

Men alla som bygger pÄ Volvo Àr nog inte bilintresserade utan vill nog mest Äka runt och basa runt lokala Sibylla, skillnad Àr det sjÀlvklart pÄ de som kör tyskt eller franskt.. DÀr e det passionerat intresse! *dÀr kom ironin*

Senast redigerat av Bengan (2010-03-17 21:49:36)

Bengan Olofsson

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400

#40 2010-03-18 08:48:28

Arson
aka "Johnny Casino"
Frćn: Stockholm Norr
Registrerad: 2005-11-12

Problemet Àr att av 100 Volvobilar som byggs om Àr 99 av dessa bara för show och glida runt Stures (lÀs tidigare jÀmförelse med turrar och "bönder").
Finns ett par riktigt vassa gamla Volvos i Stockholm som dessutom har en hög finish pÄ prylarna. Dessa Àr alltid trevliga att kolla pÄ vid race, Àven om de i mina ögon fortfarande Àr ganska fula.

- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99

#41 2010-03-18 09:36:34

Bengan
Medlem

Arson skrev:

Problemet Àr att av 100 Volvobilar som byggs om Àr 99 av dessa bara för show och glida runt Stures (lÀs tidigare jÀmförelse med turrar och "bönder").
Finns ett par riktigt vassa gamla Volvos i Stockholm som dessutom har en hög finish pÄ prylarna. Dessa Àr alltid trevliga att kolla pÄ vid race, Àven om de i mina ögon fortfarande Àr ganska fula.

Det e sant, sĂ„ klart.. Desto vanligare en bilmodell Ă€r desto fler dussin grissminkade gĂ„r det ju pĂ„ varje som  Ă€r fin.. Men hurvida en bil Ă€r ful eller inte i grunden har ju inget att göra med hur "intresserad" den som hĂ„ller pĂ„ med den Ă€r eller hur? Man Ă€r vĂ€l inte mer bilintresserad för att man lĂ„nar till en Ferrari Ă€n om man byggt en frĂ€n Volvo-racer frĂ„n grunden?

Bengan Olofsson

#42 2010-03-18 09:44:42

Clampster
Medlem
Frćn: LĂ„ngsele
Registrerad: 2005-11-22

Jag tror att jÀkligt mycket handlar om pengar och prioriteringar, iaf i unga Är...det Àr helt enkelt inte billigt.
Sedan beror det pÄ vad som menas med engagemang ocksÄ, rÀtt mycket stupar pÄ att ganska fÄ vill ta nÄgot ansvar. Det Àr bara att se till sig sjÀlv och hur pass engagerad jag Àr, trots ett stort bilintresse. Det gÄr att ha ett stort bil/motorintresse/motorkunnande utan att kÀnna sig dragen till att delta i en speciell sorts arrangemang, vilket det nu kan tÀnkas vara....högst individuellt mao. Sedan att gamla billiga vÄfflor Àr en bra vÀg in i ett vidare bilintresse gÄr inte att blunda för...

Z28/V70/GSXR1000/XR600R

#43 2010-03-18 09:56:56

setras
St. Nicholaus

Spelar för tusan ingen roll vilken bil man har sĂ„lĂ€nge det Ă€r I N T R E S S E T,  det var vad trĂ„den handlade om? Vart alla yngre Ă€n 25 med bilintresse hĂ„ller hus?

Se pÄ zajja, han har vÀl varit en av dom som visat mest "intresse" av alla hÀr de senaste Ären med sina projekttrÄdar, jobbat och skruvat och putsat och haft sig mer Àn de flesta och blivit uppskattad som tusan av oss medlemmar Àven fast han inte kört nÄgon superduperturbomegaultrabil?

VW Golf Variant TDI 4Motion -10
Arctic Cat F6 EFI Sno Pro -04

#44 2010-03-18 11:39:22

Altras
Gammal RĂ€v
Frćn: Vem vet

Jesse skrev:

hÀngde upp mig pÄ icke sportiga renaulter och peggissar. i mina ögon Àr det inget fel pÄ
205 GTI av flera Ärs modeller, renault 5 turbo!!, renault clio sport och sitter jag ner en liten stund sÄ kan jag fortsÀtta dra franska bilar som Àr coola och sportiga.

Nu ska vi inte va tvÀra i humöret för det ger bara dÄliga vibbar till ingen nytta.

Jag tycker du ska se pÄ bilen och kunna se eventuell potential i dom i stÀlle för att bara klanka ner pÄ dom

AppropÄ vad Àr det för fel pÄ gammal bil??? fan min toyota Àr för fasen frÄn 1995 Àr det mormors matrial dÄ?
och ja den Àr inte sÄ cool om man tar bort allt som jag har klÀtt pÄ den och har den i orginal fÀrg...

jag Àr volvo hatar men jag kan utan problem uppskatta en snyggt byggd 740 eller 940 och hellre de eÀn 850

LÀnge leve intresset och skit i mÀrket

Senast redigerat av Altras (2010-03-18 11:40:21)

MVH Chris

#45 2010-03-18 12:50:36

Bengan
Medlem

fler som inte förstÄr ironin i det som skrivs mÀrker jag.

Bengan Olofsson

#46 2010-03-18 14:13:28

Arson
aka "Johnny Casino"
Frćn: Stockholm Norr
Registrerad: 2005-11-12

Alla vet ju att franska bilar Àr otÀnkbart i alla situationer hehe

Renault Clio V6 Àr helt ok att köra dock, resten skit! wink

- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400

#47 2010-03-18 14:16:10

Mordiiax
till din tjÀnst
Webbsida

Haha tongue Och det Àr bara Setras som faktiskt lÀst och förstÄtt syftet med trÄden tongue
Grejen Àr ju den att det Àr fÄ personer som syns och som verkar ha ett intresse av att bruka bilen pÄ ett lite mer entusiastisk sÀtt rent generellt, men tycker att viljan i alla fall borde finnas om man Àr ung, men nu lyser ju Àven det med sin frÄnvaro. TyvÀrr.

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 310 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#48 2010-03-18 14:52:38

zajja
Energiknippe
Frćn: HĂ€rnösand

Mordiiax skrev:

Haha tongue Och det Àr bara Setras som faktiskt lÀst och förstÄtt syftet med trÄden tongue
Grejen Àr ju den att det Àr fÄ personer som syns och som verkar ha ett intresse av att bruka bilen pÄ ett lite mer entusiastisk sÀtt rent generellt, men tycker att viljan i alla fall borde finnas om man Àr ung, men nu lyser ju Àven det med sin frÄnvaro. TyvÀrr.

Det verkar tyvÀrr bli sÀmre, mÀrker av dem man kÀnner i sin egen Älder Àr det nÄgra som har lite pengar och köper finbil och glider runt i, nÄgon har köpt jÀnkare klar/renoverat lÀtt och glider i och nÄn som har nÄn lite trimmad bil men mest andvÀnder för att lÀgga gummi vid donken (vilket Àven jag gör och tycker Àr kul men jag drar mig Àven till banan och plÄgar skiten dÀr utan att skÀmmas vafan för jÀkelskap jag kör sÄlÀnge jag har kul, blir bÀttre bilar sen förhoppningsvis.) och det verkar tyvÀrr vara nya kulturen, nÀ verkar som att man mÄste flytta till norge....

//Marcus Saari

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 310 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400

#49 2011-02-13 19:41:19

Stiprus
Bilgalning!
Frćn: Nordsjö
Registrerad: 2010-05-29

Yxan skrev:

Spelar vÀl mindre roll vad man har för bil? SÄ lÀnge man har intresset.. sedan sitter det ofta i pengar/kundskap.
Inget man har jÀtte mycket av dÄ man Àr 16-18Är.. fÄ personer som bygger Grupp B bil som passar i Bilsport som första bil?

Tycker stereo bygg Àr rÀtt vÀg ibörjan, trÀ Àr billigt och enkelt.. inte sÄ man snickrar ihop en framvagn till bilen.

VÀrsta Àr vÀl att man bli dömd efter vilken bil man kör..

Men gud, Àntligen nÄn som kommer med nÄgot vettigt smile Helt rÀtt "sÄ lÀnge man har intresset"

Bara för att jag nu Ă€r 16 och köpt en 740 sĂ„ kommer alla tro att jag kommer slĂ€nga in massa ljud lite oseriöst och tycka jag Ă€r tuff för det ? wink  Jag tĂ€nker va seriös med den och göra den fint samt att förbĂ€ttra prestanda i motor och vĂ€ghĂ„llning och lite sĂ„nt. och inte styla sönder den som mĂ„nga gör med massor av lykttoning och raka rör.
Jag tycker inte man ska bli dömd för vilket mÀrke man kör och verkligen inte som mÄnga hÀr nu riktar sig just mot 740 tongue SÄ lÀnge man har lite engagemang (stavning?) och delar med sig av sin kreativitet sÄ ska inte alla racka ner pÄ en. det Àr ju inte kul att bli medlem pÄ en sida som denna och ska fÄ lÀsa massa folk som tycker att man Àr en tönt som kör T.ex en 740. dÄ blir det lite att suget att lÀgga upp bilder och skriva om sina framgÄngar försvinner en aning. sÄ bara för att just ni inte gillar volvo eller nÄt annat mÀrke sÄ behöv ni ju inte vara allt för negativ hÀr smile Ni fÄr tycka vad ni vill men nÄn lite grÀns finns det ju. Det finns inget rÀtt eller fel sÀtt att lÀra sig, sÄ att skruva sönder en 740 kan vara mycket lÀrorikt grabbar wink haheh Mvh Kevin

Sommarbilen Mercedes 190E 2.6 -89 http://compello.se/forum/viewtopic.php?id=5876
LÄngsamtgÄende Projekt Volvo 740 16 Valve -88 http://compello.se/forum/viewtopic.php?id=5131
Vinterbilen Volvo 244 GL -84 http://compello.se/forum/viewtopic.php?id=6317

Full gas spar tid, och tid Àr pengar!

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 310 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#50 2011-02-13 19:59:46

Johlsson
Medlem
Frćn: S-vall
Registrerad: 2006-02-19
Webbsida

KevinNordström skrev:

...det Àr ju inte kul att bli medlem pÄ en sida som denna och ska fÄ lÀsa massa folk som tycker att man Àr en tönt som kör T.ex en 740....

Tycke och smak kommer alltid skilja mellan folk, och det kommer alltid finnas de som har ett "behov" av att berÀtta att de tycker att folk inte bygger pÄ rÀtt sÀtt, kör fel mÀrke, kör med fel drivning etc... men det Àr bara att se förbi det och köra sitt race, man bygger bilen(arna) för sig sjÀlv och inte för nÄgon annan, right? smile

Konstruktiv kritik Àr en sak, men tyvÀrr sÄ Àr folk allmÀnt dÄlig pÄ det pÄ mÄnga forum, och det blir oftast sandlÄdenivÄ av diskussionerna. smile

Golf MK2 16VG60 -91
Golf MK2 Rallye T16 -89
Golf MK2 Rallye G60 -89

Sidfot