Forum
Compello.se

#1 2011-04-01 10:09:37

Avatar
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2009-02-18

Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Har precis talat med en mycket glad Gunnar Jansson som berättade att Track Real Estate AB dvs Mittsverigebanan vann i miljödomstolen i Östersund och därav kan banan återigen användas fullt ut!!! Detta i sin tur leder till att Gunnar vill köra onsdagsbus redan i sommar och därför skriver jag detta inlägg. Vi letar efter medarbetare för sommarens bus helt enkelt. Ett möte är planerat under nästa vecka på höga kusten hotellet för att försöka få ihop detta.

Det vi söker är helt enkelt en el två, kille som tjej som representera säg användarna och forumet compello på mötet på HK hotellet. Vi söker helt enkelt en individ som HAR tid att hjälpa att arrangera träffarna i sommar och som har ett så brett kontaktnät som möjligt med bilintresserade i ryggen. Anledningen till detta är att Gunnar vill inte ha för "många" på det initiala mötet på Hotellet.

Gunnar var även glad att säga att om det blir av så kommer Krantz att gå in som speaker precis som från början.

Ska även passa på att säga TACK för alla som var med när vi demonstrerade och tillsammans fick ihop en rätt redig namninsamling!!!

Om någon är sugen så säg till, eller om du vet någon som passar som handen i handsken för detta tveka inte utan säg till. Det är lite brotom med detta eftersom Gunnar vill ha mötet nästa vecka!

När vi har bestämt oss för någon så kommer jag att ge namn och nummer till gunnar så ringer han till er.

Sprid gärna informationen vidare!

Tack på förhand!!

Offline

 

#2 2011-04-01 10:48:03

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Är det ett aprilskämt så dödar jag någon tongue


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#3 2011-04-01 11:27:58

king_scraper
Medlem
Från: sundsvall
Registrerad: 2010-08-17
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

samma här neutral

Offline

 

#4 2011-04-01 14:03:40

Johlsson
Medlem
Från: S-vall
Registrerad: 2006-02-19
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Mordiiax skrev:

Är det ett aprilskämt så dödar jag någon tongue


Golf MK2 16VG60 -91
Golf MK2 Rallye T16 -89
Golf MK2 Rallye G60 -89

Offline

 

#5 2011-04-01 15:32:13

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Om det nu inte är ett aprilskämt så ställer jag gärna upp! Jag är ju både aktiv här och har dessutom varit med i onsdagsbus-crewet tidigare... Sen är jag dessutom med i "eventgruppen" i "UGP" så jag kan även prata med dem, dem är säkerligen intresserade att stå där nån gång och även köra....


//Marcus Saari

Offline

 

#6 2011-04-02 12:23:01

Avatar
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2009-02-18

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

MEN era luffare det är inget jävla aprilskämt!!!

Saari kan du skicka PM med ditt nummer så ger jag det till Gunnar? eller så ringer du han själv om du fortfarande har kontakten med han.

Offline

 

#7 2011-04-02 12:42:15

ayatollah
Dr. Rice
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-16
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Avatar skrev:

MEN era luffare det är inget jävla aprilskämt!!!

Saari kan du skicka PM med ditt nummer så ger jag det till Gunnar? eller så ringer du han själv om du fortfarande har kontakten med han.

Jävligt onödigt att kalla folk luffare för att de misstänker att saker som låter för bra för att vara sant är en bluff på första april, jag tror nog att vi alla längtat efter detta så länge att vi självklart tror att det är en bluff.


Compello.se ► Moderator
Tobias Boväng 0768-988988
Honda Accord -96

Offline

 

#8 2011-04-02 13:06:50

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

ayatollah skrev:

Avatar skrev:

MEN era luffare det är inget jävla aprilskämt!!!

Saari kan du skicka PM med ditt nummer så ger jag det till Gunnar? eller så ringer du han själv om du fortfarande har kontakten med han.

Jävligt onödigt att kalla folk luffare för att de misstänker att saker som låter för bra för att vara sant är en bluff på första april, jag tror nog att vi alla längtat efter detta så länge att vi självklart tror att det är en bluff.

+1 man satt ju och fundera ett tag på om det var april skämt eller om det bara hände i samma veva som det blev första april tongue

PM lämnat med nummer till Avatar!


//Marcus Saari

Offline

 

#9 2011-04-02 18:22:27

LeafBox
Ugglor i mossen
Registrerad: 2010-08-08

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Härligt smile
Ska bli kul att se många fina bilar på stan igen ^^

Offline

 

#10 2011-04-03 12:35:41

Avatar
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2009-02-18

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

ayatollah skrev:

Jävligt onödigt att kalla folk luffare för att de misstänker att saker som låter för bra för att vara sant är en bluff på första april, jag tror nog att vi alla längtat efter detta så länge att vi självklart tror att det är en bluff.

Men grina mer, du må ju fatta att jag var tvnungen att säga nått för att få er uppmärksamhet.

En luffare är en ständigt resande person utan egentligt mål. Ofta rör det sig om personer vars avsikt är att resa och bo så billigt som möjligt.

Vem är egentligen inte en luffare, vem letar inte efter de billigare resorna och de billiga hotellen?

Skit i det nu, ingen mer än Saari som är intresserad?

Offline

 

#11 2011-04-03 13:01:15

JesJac
Mr. LETS DO IT!
Från: Sollefteå/Örnsköldsvik
Registrerad: 2009-12-10
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

alla här är nog intresserade om vi ser konkreta bevis wink


Bil-lös!
"Honda är inte för dom utan benstomme"
Jesper Jacobsson ------ 0706141807

Offline

 

#12 2011-04-03 14:06:43

Avatar
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2009-02-18

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Vadå konkreta bevis? Räcker det inte med att Gunnar ringde till mig för att han ville att jag skulle hjälpa samla ihop folk för att arrangera onsdagsbuset i sommar, men eftersom jag var inte tänkte på att det var första april när jag postade inlägget krävs det helt plötsligt bevis? Seriöst alltså vafan ska jag göra, skaffa fram numret på rättegången så ni kan ringa till miljödomstolen i Östersund eller? Och detta ska vara ett seriöst forum.... lite besviken är jag, trodde det skulle bättre respons.

Offline

 

#13 2011-04-03 14:13:53

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Det låter längsökt att det skulle vara en såpass genomtänkt lögn, släpp "april april" och säg om någon är intresserad. Jag ställer somsagt gärna upp iaf och Gunnar kan ringa när som helst Avatar...


//Marcus Saari

Offline

 

#14 2011-04-03 14:23:40

Johlsson
Medlem
Från: S-vall
Registrerad: 2006-02-19
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Om inblandade i denna tråden kan varva ner ett par hekto så meningsuppbyggnaden fungerar och det inte blir några fler "missförstånd",  även om du menade i "välmening" att "alla är ju luffare pga av att vi sökt billiga hotell", så löser sig nog det mesta...

... för nog tror jag folk är intresserade av detta, men det hela verkar ju ska ske på väldigt kort tid och det måste ju ges tid för folk att upptäcka det, tror knappast hela Compello har sett denna posten på så kort tid och det finns kanske intresserade som söker reda på informationen själv utifrån denna posten, finns ingen anledning att börja såga folk eller grupper (såg inlägget på rejsa med och där hade det inte heller direkt strömmat in poster så).

Senast redigerat av Johlsson (2011-04-03 14:27:53)


Golf MK2 16VG60 -91
Golf MK2 Rallye T16 -89
Golf MK2 Rallye G60 -89

Offline

 

#15 2011-04-03 14:32:47

JesJac
Mr. LETS DO IT!
Från: Sollefteå/Örnsköldsvik
Registrerad: 2009-12-10
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

det är självklart att man är på! låter juh hur awesome som helst avatar! count me in smile som johlsson sa det är nog inte alla som har sett detta heller!


Bil-lös!
"Honda är inte för dom utan benstomme"
Jesper Jacobsson ------ 0706141807

Offline

 

#16 2011-04-03 16:05:56

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Jag är helt borträknad, ska vara något mirakulöst om jag är tillgänglig på en veckodag. Men om jag blir tillgänglig så kommer jag delta, dock ej rodda.


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#17 2011-04-04 12:28:08

ayatollah
Dr. Rice
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-16
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Mig kan ni också räkna bort, bor i Stockholm, så det blir lite långt att åka tongue


Compello.se ► Moderator
Tobias Boväng 0768-988988
Honda Accord -96

Offline

 

#18 2011-04-04 13:35:01

Nikurasu
DareToBeSquare
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Få jag jobbet jag sökt så är det bara att räkna bort mig oxå!


Compello.se ► Admin
VW Caddy 2.0 TDI 4Motion -12
Subaru Legacy 3.0R Exclusive -07
VW Squareback E Automatic -72

Offline

 

#19 2011-04-05 18:08:39

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Jag har inte hört något än iaf!


//Marcus Saari

Offline

 

#20 2011-04-06 12:57:26

Avatar
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2009-02-18

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

http://onsdagar.se/bild/onsdagsbus2008-1.gif

Nu är det på gång med onsdagsbus!!!
Jag & några till va på möte med Gunnar & det ser ut som att det kommer hända grejer.
Har ni funderingar så har jag startat en sida på facebook: http://www.facebook.com/pages/Onsdagsbu … 81?sk=info där ni kan skriva.
För dom som inte har facebook kan se på: http://onsdagar.se/ eller kontakta oss på: onsdagsbus@post.com
Hoppas denna information är glädjande.!

Mvh / Hedman

Offline

 

#21 2011-04-06 13:24:46

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Underbart smile


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#22 2011-04-06 19:16:49

solsken
Medlem
Registrerad: 2006-03-09

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

fint! då är det bara att ta sig ner då smile


Volvo 744 16v turbo 460whp / 530wNm
Volvo V70 2.4
Volvo V70 D5

Offline

 

#23 2011-04-06 21:46:51

johan_elk
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2010-03-07

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Nice smile


Bmw 520d Touring -08

Offline

 

#24 2011-04-07 08:49:47

villo
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-22

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Jag var också med på mötet eftersom jag tidigare varit med och arrangerat.
Tyvärr har jag ingen tid att vara med i år men kommer att stötta med tips och erfarenheter inför säsongen så de nya får lite hjälp.

Det är dock väldigt kort om tid till sommaren så det blir en del att stå i för att hinna få till det, men det kanske räcker med att det bara finns en samlingsplats till en början med körning och folk på plats och sedan får vi ta det därifrån?

Som jag ser det behövs det nog även några fler personer till den grupp som drar runt själva buset med all planering och utförande som finns där. Dessutom behövs givetvis en hel del funktionärer för varje onsdag och där finns det en del tankar om hur dessa ska belönas, t.ex. var funktionär en kväll så kommer du in gratis en annan kväll osv..

Så ni som är intresserade av att hjälpa till på ett eller annat sätt meddela Hedman eller mig så får vi sätta er i kontakt med gruppen.
Jag ser att t.ex. Zajja kan tänka sig hjälpa till på något sätt, meddela mig ditt nummer via PM, sms eller något sätt så skickar jag det vidare till Gunnar så du får inbjudan till nästa möte.

Vi ser fram emot en sommar med lite bus på banan igen big_smile

Senast redigerat av villo (2011-04-07 08:50:50)


//Robban V
BMW 123d -08

Offline

 

#25 2011-04-07 12:46:55

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Onsdagsbuset kan bli verklighet igen!!!

Jag hjälper gärna till! Skickade nummret till Avatar men ingen hörde av sig om mötet..
Vi har lite tankar och ideér från UGP som jag vill framföra och om det gås med på får ni mer som kör då vi är uppemot 30 aktiva bilar som dessutom flertalet är motorstarkare bilar som kan locka publik både på utseendet och körstil...
Kan även helt klart hjälpa till med planering och allt som behövs nu innan det drar igång dock kommer jag även vilja köra så jag ställer väl mer upp som en innan/efter person som kommer dit och hjälper rigga upp och plocka ner allt och även hjälper om det behövs göras något utöver just en onsdag då med banan eller vad som helst, dock avskriver jag mig inte helt att kan jag kasta mig och stå flaggvakt/parkeringsman/besiktningsman eller liknande men inte varje gång.

Skickar mitt nummer till dig med, gett det till hedman också men skickar även till dig då..

Senast redigerat av zajja (2011-04-07 13:15:42)


//Marcus Saari

Offline

 

Sidfot