Forum
Compello.se

#1 2011-05-17 22:10:31

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Onsdagsbus 2011

Onsdagsbuset ( www.onsdagar.se ) är på G att starta igen MEN det behövs folk som hjälper till, vi behöver minst 10 pers på varje onsdag för att få runt det hela.
Gärna 2-4 personer som kan ställa upp varje gång men är det inte möjligt tar vi all hjälp vi kan få, det handlar om att stå vid insläppet, stå flaggvakt på positioner, visa bilar i depån vart dem ska stå, besikta bilar (kollar lampor, att batteri sitter fast och mäta bromsvätskan så inte den är dålig) dvs småsaker..
Jobbar man gratis får man komma in en gång gratis, jobbar man ofta får man även vara med på slutet av sommaren då detta inte drivs för vinst andvänds överskottet till att hitta på något för dem som varit med under sommarn och hitta på något roligt...

Så om några är villiga att ställa och hjälpa till är det kanonbra, vi måste få ihop ett gäng till annars blire inget av.


//Marcus Saari

Offline

 

#2 2011-05-17 23:37:02

Nitr00x
Medlem
Från: Sundsvall
Registrerad: 2007-06-27

Re: Onsdagsbus 2011

Jag är på men kan inte binda upp mig på alla onsdagar

Offline

 

#3 2011-05-18 09:29:56

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Onsdagsbus 2011

Det är bra! Vi behöver all hjälp som kan fås.


//Marcus Saari

Offline

 

#4 2011-05-20 18:47:37

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Onsdagsbus 2011

Då ja drog mig ur pga jobb i sthlm och dem så  gott som dumpade allt på mig blir det inget...


//Marcus Saari

Offline

 

#5 2011-05-22 10:25:09

villo
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-22

Re: Onsdagsbus 2011

Ett slutligt beslut tas på måndag kväll om det blir någonting eller inte så till dess behöver de hitta en person som kan ställa upp hela sommaren eller två eller fler som kan dela på ansvar.


Lite mer utförligt om vad det behövs för folk och vilka roller som är tänkta.

I dagsläget behövs det två personer (eller fler) som kan ingå i själva arrangörsstaben.
Det kan även gå om det är en person som kan ställa upp hela sommaren för rollen banansvarig samt stötta funktionärsansvarig och programvärd, så med det i åtanke är det inte så långtifrån att komma i land. Förutom det behövs det givetvis en hel del funktionärer som kan ställa upp i olika utsträckning.

Allting handlar egentligen om i vilken utsträckning man har möjlighet/ork/vilja att engagera sig. Om det är många som är med blir det mindre jobb per person och det bästa vore givetvis att det finns minst två per ansvarsområde vilket gör att man inte behöver vara på plats varje onsdag.

Kortfattat är läget enligt följande just nu med de olika roller som identifierats:

Arrangemang (promotor, finansiering, tillstånd, försäkrningar, sponsring, etc) - roll klar, person finns
Ekonomi (bokföring, kontanthantering, etc) - roll klar, person finns
Marknadsföring av onsdagsbuset/personkontakter (sköta hemsida, sköta kontakter med klubbar och entusiaster, etc.) - roll klar, person finns (kan behöva backning av någon mer men det kan alla inom organisationen hjälpa till med)
Programvärd (planering av onsdagar, hantera bokningar av gäster före, under och efter onsdagar) - roll klar, personer finns (kan få stöttning av banansvarig under kvällen)

Banansvarig (ansvarar för det som händer under bankörning/201m och det som tillhör som förarsammanträde, säkerhet på banan, etc.) - Här saknas det person(er), antingen en som kan ställa upp under hela sommaren eller flera som delar på ansvaret.

Funktionärsansvarig (Logistik, hantering av området, ansvarar för funktionärer och att allting finns på plats samt säkerheten för området utom banan) - Här finns det personer men kan vara bra med en till på heltid/deltid för att avlasta de som idag finns.

Speaker - (Självförklarande) - roll klar, personer finns
Anmälning (bokning av körtider, försäljning av licenser) - inte klart, men kan hanteras av funktionärer bara det finns tillräckligt med sådana.
Kiosk - roll klar, personer finns
Uppföljningsmöte (uppföljningsmöten, bokföring, redovisningar, etc) - roll klar, personer finns

Kortfattat är det som krävs en banansvarig som kan ställa upp hela sommaren samt någon till som kan stötta i funktionärsansvarsrollen. Det kan räcka med en banansvarig som kan hjälpa till under hela säsongen.

Om någon är intresserad och vill veta mer så hör av er till mig. Senast måndag eftermiddag måste de veta att det finns personer som kan ställa upp för att det ska gå att köra.
Ni når mig enklast via 070 3030173.

Jag själv kommer inte vara med i år mer än att jag hjälper till inför för att komma igång och ställer upp med stöttning till de nya personerna för att det ska gå så smidigt som möjligt.
Allting handlar bara om hur mycket tid man har möjlighet/är villig att lägga ner och om det ser mycket ut ovan kan jag nämna att de sista två åren skötte jag själv rollerna för banansvarig, programvärd/koordinator, halva marknadsföringsdelen(kontakter med klubbar etc) och delar av funktionärsansvaret, så allting går smile

/Robban


//Robban V
BMW 123d -08

Offline

 

#6 2011-05-22 19:55:04

Avatar
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2009-02-18

Re: Onsdagsbus 2011

Imorgon "Måndag" 23/5 18:00 på Mittsverigebanan anordnas möte ang Onsdagsbus framtid och intresse för att hjälpatill.

För att det ska bli något Onsdagsbus måste vi får ihop fler funktionärer och medhjälpare.

Beroende på hur många som kommer och hur många som kan tänkas hjälpa till så kanske det blir av!

Känner du dig manad att hjälpatill att dra runt detta event så dyk upp!

Kontaktperson
Fredrik Hedman
Onsdagsbus@post.com
SMSAS på 070-270 83 00
http://onsdagar.se/

Offline

 

#7 2011-05-22 19:57:07

HEDMAN
Medlem
Registrerad: 2009-06-04

Re: Onsdagsbus 2011

Oj Avatar råkade va inloggad på min dator!!!
Men det är det som gäller som jag skrev ovan på Avatar´s användare! tongue


Hedman
EURO/JAPS - eurojaps.n.nu
ONSDAGSBUS - onsdagar.se

Offline

 

#8 2011-05-22 21:10:35

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Onsdagsbus 2011

Hoppas ni får ihop det! Jag kommer flytta till sthlm början/mitten av juni så kan inte hjälpa..


//Marcus Saari

Offline

 

#9 2011-05-22 23:45:36

HEDMAN
Medlem
Registrerad: 2009-06-04

Re: Onsdagsbus 2011

zajja skrev:

Hoppas ni får ihop det! Jag kommer flytta till sthlm början/mitten av juni så kan inte hjälpa..

Jo jag vet! Men du ville & va på G & det är bra!
Hoppas det går bra för dig!

Ja åter till tråd!

ONSDAGSBUS!!!
Hjälp gärna till alla så får vi onsdagarna tillbaka!


Hedman
EURO/JAPS - eurojaps.n.nu
ONSDAGSBUS - onsdagar.se

Offline

 

#10 2011-05-23 15:17:51

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Onsdagsbus 2011

Man kan inte få testa något varv på banan om man kommer dit eller? tongue

I övrigt, ska vi bemanna en bil och åka dit från Solle?


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#11 2011-05-23 16:34:18

villo
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-22

Re: Onsdagsbus 2011

Mordiiax skrev:

Man kan inte få testa något varv på banan om man kommer dit eller? tongue

I övrigt, ska vi bemanna en bil och åka dit från Solle?

Faktiskt så nämnde Gunnar någonting i fredags om att vi kanske skulle locka med att om man kommer på mötet ikväll så kan man få köra några varv.
Sedan om det faktiskt kommer bli så det kan jag inte lova men som Gunnar sa i fredags så om det bara lockar folk så att det kan bli ett onsdagsbus så kan han stå för att man får köra några varv.

Men det gäller då de som kommer ställa upp på något i sommar kan jag tänka mig smile
Det viktigaste nu är att vi/de hittar en eller två personer till för banansvar och stöd till den funktionärsansvarige.
Samt givetvis funktionärer.


//Robban V
BMW 123d -08

Offline

 

#12 2011-05-23 17:05:04

villo
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-22

Re: Onsdagsbus 2011

Tilläggas bör väl att målet är att börja redan 1/6, dvs nästa vecka!
Detta då buset normalt varit varje onsdag under juni-augusti. Om det blir en början nästa onsdag blir det generalrepetition nu på onsdag 25/5 med genomgång av vilka saker som måste inhandlas och en allmän genomgång inför första onsdagen.
Det kanske går att skjuta på detta (en eller två veckor) bara för att få till stånd ett onsdagsbus över huvud taget men det lär beslutas ikväll.

I kväll är alltså sista chansen för i år, det gäller att vi/de får ihop tillräckligt med folk till organisationen och som funktionärer, det är främst det som gäller på mötet ikväll - att ta ett beslut att köra eller inte.

Så kom om ni känner att ni kan ställa upp på något sätt i år så det kan bli något bus big_smile


//Robban V
BMW 123d -08

Offline

 

Sidfot