#26 2006-02-02 13:44:05
- Rogga
- Ryssen
- Från: EDSELE
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Intresse av medlemskortet (igen)
Altras skrev:
jag skulle vilja göra ett tillägg på medlemskorten.... man skall inte bara ha nick name utan även real name tycker jag... för då kan medlems kortet styrkas med hjälp av id kort ifall någon/nogot ställer vill se att det verkligen är du som är berättigad till förmånen...
Håller med!!
osså såg ju morris kort bra ut japps....
Kan man få rabbat på nå annat ställe än stures så köper jag ett kort....
Mvh Roger Brorsson
When I die I want to be buried faced down, so that everybody that hates me can kiss my ass!
Fixar drivaxlar/knutar till bilar och ATV`s
#27 2006-02-02 13:44:44
- Bengan
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-09
Turkspons.. e de allt eller e de enbart ett Korv-kort?
Bengan Olofsson
#28 2006-02-02 13:53:58
Bengan skrev:
Turkspons.. e de allt eller e de enbart ett Korv-kort?
HAHAHA... Vore ju braom man kunde få rabatt på skrotarna i området som man bor i.. och kanske på endel matställen m.m.
Märten Larsson
#29 2006-02-02 14:00:14
- ottis
- Gäst
finns stamgästkort vid kassan på stures
edit: man borde skriva nåt vettigt med...
borde det inte vara typ en styrlese o lite ordning om man skall samla in pengar...
en firma kan ju inte sponsra om det inte ligger nåt seriöst bakom.
Senast redigerat av ottis (2006-02-02 14:05:46)
#30 2006-02-02 14:07:38
ottis skrev:
finns stamgästkort vid kassan på stures
edit: man borde skriva nåt vettigt med...
borde det inte vara typ en styrlese o lite ordning om man skall samla in pengar...
en firma kan ju inte sponsra om det inte ligger nåt seriöst bakom.
Fasiken Ottis.. du verkar ha en bra uppfattning av de hela du.. mer sådanna som du!!
Märten Larsson
#31 2006-02-02 14:24:39
Detta har varit på bordet förrut, styrelse, förening, företag. Då mister man hela idén med ett forum som är fritt att göra vad som helst.
Vi snackar inte om spons, vi snackar om sammarbete. Dessutom tillkommer en jädra massa papper, underskrifter, obligatoriska möten m.m. Jag har startat upp en sån sak förrut och allt pappersjobb gjorde att det dog ut. Känner inte heller för att redovisa alla dollars och skatta för de små summorna vi lär dra in.
Stures är dom enda som varit på mig och viljat ha detta sammarbete, men hör er gärna för om fler ställen! Finns lite inofficiella rabatter redan för Compellomedlemmar men dom är som sagt inofficiella.
Riktiga namnet är ingen dum idé och med tillägget att man ska kunna uppvisa leg om man använder medlemskortet.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
#33 2006-02-02 14:42:42
- ottis
- Gäst
varför skulle man tappa forumet för att det blir nåt seriöst?
kanske är dax att växa upp o inse att det inte är en perfekt värld där man får kompromissa
tycker det är ett bra gäng med samma intresse men att det lätt vinglar till sig om man inte följer vissa ramar...
typ som att man kaske som i detta fall har en omröstning om vilket kort som är mest "omtyckt" rabatten på stures fanns väl redan så det kan ju inte vara så hemskt brottom...
organiser så inte en går på knäna för allas trevnad... lägg ut på någon som tar skrotar en annan nån mack till ex. så det blir mer bilrelaterat
#34 2006-02-02 14:49:15
ottis skrev:
varför skulle man tappa forumet för att det blir nåt seriöst?
kanske är dax att växa upp o inse att det inte är en perfekt värld där man får kompromissa
tycker det är ett bra gäng med samma intresse men att det lätt vinglar till sig om man inte följer vissa ramar...
typ som att man kaske som i detta fall har en omröstning om vilket kort som är mest "omtyckt" rabatten på stures fanns väl redan så det kan ju inte vara så hemskt brottom...
organiser så inte en går på knäna för allas trevnad... lägg ut på någon som tar skrotar en annan nån mack till ex. så det blir mer bilrelaterat
Ottis.. Du tar orden ur min mun..
Mackar, Skrotar, Bildelsförsäljare (trim, pirat, original .m.m)
Och när jag menar mackar så behöver de då inte vara bensin.. utan doftgranar, tändstift, cola och korv för 15:- t.ex...
Dessutom vore det ju bra oxå om det inte bara va just kanske 2 ställen i solle.. eftersom då har vi som bor si sådär 10-15 mil ifrån ingen användning av kortet..
Sedan om man går över till träffbiten så skulle det ju ha vare roligt om de ha vare en träff här i östersund kanske.. eftersom alla träffar, sladdningar m.m. har bara vare i sollefteå..
Vi är väll iaf 10-15st från östersunds trakterna som skulle kunna kolla upp saker och ting..
Märten Larsson
#35 2006-02-02 15:32:26
Att ha på kortet vart det gäller är inte så bra, då det lär ändras hela tiden.
Kommer upp en medlemsdel på forumet vart det gäller istället.
Ni som håller på i Östersund osv får gärna kolla upp hur det är där. Lite svårt för mig att fixa...
Samma med rabatter. Jag tänker inte gå in på Shell i Rossön för att fråga om man kan få dressing på korven mot att man visar upp en kort och dom får reklamplats på forumet.
Ni behöver inte oroa er för att det blir ett matkort, allt detta är bara på planeringsstadiet. Ta det lite lugnt bara sålänge. Finns inte ens några kort för närvarande. Vet utav erfarenhet att när man vill ha något så vill företaget i fråga ha något i gentjänst. T.ex hur medlemskortet ser ut först och främst.
Compello.se är för den delen inte heller någon demokrati. Vill ha ett kort som ser snyggt ut och som kostar gratis att göra. Någon omröstningsfunktion finns inte så man får skriva i tråden därför. Tycker mitt förslag har fått mest röster?
Vad jag har märkt dessutom så finns det två läger här. Dom som vill ha streetrace och dom som inte vill ha det. Illegala alltså.
Ge mig en förklaring på hur det går att lösa det med förening samt illegal aktivitet. Dessutom kan allt snack om att ladda hem köpfilmer, mp3or osv fetglömmas.
En förening för garage osv får gärna göras och så sammarbetar Compello.se med den föreningen, men hemsidan står för sig.
Främst därför att vi inte är gillade utav t.ex SMF så om dom alla vill gå in i föreningen och rösta in sig själv som ordförande, sekreterare och andra styrande poster så är det helt okej. Därför vill jag inte ha en förening. Ska det vara något så anser jag att enskilt företag eller handelsbolag vore bättre. Men vem ska sköta det?
Vi kan väl säga som så. Compello.se är till salu för 10.000kr, pröjsa det och gör vad ni vill
Poängen lixom med det hela är att styra upp träffar, sammåkningar till evenemang, streetrace, banåka. "Att åka tillsammans" som compello nu betyder på latin.
NÄR medlemskorten finns i fysisk form får ni gärna ragga sammarbetspartners som kan ringa eller maila mig för en överenskommelse. Jag är blott en människa och känner till allt eller alla.
Ã…ter igen, föreningsanhängarna får gärna skriva upp tidigare erfarenheter utav att driva en förening. Anser ni att det är lätt som en plätt, försök övertyga mig. Kör på det jag tycker är bäst ju
Det är samma visa varje vinter, men sen på sommaren är man där själv ändå och kör bana, kör slalom och söker motståndare på streetrace men intresset är svalt... Få upp intresset så kommer engagemanget sen. För det är ju lönlöst att elda för kråkorna.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
#36 2006-02-02 15:49:16
Jag satt å fundera på en grej... vad hade ni tänkt skriva med för penna? jag menar, kortet är svart, då måste man ha en vit penna
Compello.se ► Moderator
Tobias Boväng 0768-988988
Honda Accord -96
#37 2006-02-02 15:50:47
ayatollah skrev:
Jag satt å fundera på en grej... vad hade ni tänkt skriva med för penna? jag menar, kortet är svart, då måste man ha en vit penna
Det frågade jag oxå johan igår.. "nää. men guld vore ju ballt.." Mmm... Ljusare kort tack!
Märten Larsson
#38 2006-02-02 15:51:30
- ottis
- Gäst
vad man gör på fritiden är väl en annan sak...
antar att det är lika olagligt i vilket fall o sprida info ifrågan här i vilket fall?
Poliser som bränner hemma har ju fortfarade jobbat under tiden... tills det uppdagas.
#39 2006-02-02 15:55:28
- Jompa
- Gäst
Förstår motståndet till att skaffa lokal. jag skiter vell i att de finns dom som kör illegal street race. är ju bättre att ha en lokal där man kan träffas, supa, å skruva än att stå ute på vintern å frysa skitan av sig.
#40 2006-02-02 15:56:24
Har skrivit ut "min" version med svartgrå text på vitt papper. Blev mycket bra och fullt dugligt.
Lika olagligt, men man blir inte av med bidrag eller avslutas som förening. Blir inte granskade för fem öre för detta är bara ett litet internetforum.
Upp med händerna alla som kan något om föreningslivet... Som kan förklara en sådan enkel sak som hur man får lokalbidrag
Tror jag, Arson och Stikkan är överens om att man måste känna kommungubbarna innan man har något med föreningsliv att göra i den här staden. Om det nu är här vi ska söka bidrag, då vi funkar över hela mittensverige.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
#41 2006-02-02 15:58:21
- Jompa
- Gäst
Ja men måste man fråga kommun då. Finns vell privat också eller rätta mig om jag har fel
#43 2006-02-02 16:04:41
http://www.rf.se/t3.asp?p=13548 Finns det allt om förening och starta!
Märten Larsson
#44 2006-02-02 16:10:22
RF skrev:
En juridisk person kan försättas i konkurs.
RF skrev:
Det är under dessa förhållanden av yttersta vikt att föreningsmedlemmarna i allmänhet och föreningens företrädare i synnerhet har grundläggande föreningsrättsliga kunskaper.
RF skrev:
bilda en förening genom att anta stadgar
Vi måste göra som andra säger att vi ska göra med andra ord
Dessa är några av sakerna jag inte gillar. Samt att det inte går att få bidrag just annat än lite småpengar som vi lätt kan samla in ändå om vi vill köpa något speciellt.
Lägg ner tiden ni spenderar här på att meka med bilen, jobba in pengar eller sätta på frugan istället. Mer till nytta alltså än att tjata om en förening för det kommer det INTE att bli.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
#45 2006-02-02 16:17:13
Nu grabbar ska vi snacka föreningar och föreningsliv!
Om jag får säga min mening till en början så tycker jag att det låter mkt underligt om compello.se ska sälja medlemskort och håva in stålars utan att man blir medlem i något... det säger emot sig själv på något vis.
Men samtidigt så kan jag förstå att man på något vis vill ha in några ören för jobbet och all möda för att driva en site /ett forum som detta men åter igen, när jag betalar min "medlemsavgift" vem betalar jag då till?
Om man sedan bildar en fristående förening som inte har ett dyft med compello.se att göra utan enbart bilkörning o liknande så är väl det helt upp till initiativtagaren till det men det är ingen skillnad på att starta upp en förening som driver compello.se aktivt för om det försegår planering om illegal racing på forumet så är det ändå inte föreningens problem utan det är individerna och dessa individer ligger ju lika brunt till om det är ett forum som idag eller om det är en förening som driver det.
Hur compello.se drivs av en förening eller inte rör mig egentligen inte i nackhåret men äre nån som är sugen på att starta upp en fristående förening på sidan om så får ni gärna höra av er så ska jag försöka hjälpa er så gott jag kan.
Summan av de hela blir då: vi kan ha jävligt roligt oavsett hur compello.se drivs vidare
mvh // Jonas
#47 2006-02-02 16:25:42
Syftet med medlemskortet som jag uppfattat det är ett sätt att sponsra forumet som bl.a Jojjet eftersökte.
För 50kr ska man dock kunna få lite tillbaka också, detta i form utav ett kort som heter "Betalande medlem". Du är en betalande stödmedlem i Compello.se´s forum.
Det här kortet ska då kunna göra att man får 10% här, 5% där och en plusmeny lite everywhere. Ingen stor grej med andra ord. Sist jag gjorde detta fick man två dekaler om man betalade 80kr eller så. Nu får man ett litet kort istället.
Du betalar till mig, som tidigare. Som du gör med annonsklicken. Dom hamnar i min plånbok oavkortet efter att skatten är dragen.
Ã… andra sidan står jag som ytterst ansvarig. Det är jag som fått samtalen från t.ex Tidningen Ã…ngermanland och måste stå till svars för streetrace. Det är jag som betalar allt och ser till att det sköts.
Jag kommer köra vidare det här forumet även utan pengar såklart. Men det värmer i hjärtat då man slipper ta webhotellshyran från egen ficka
Som sagt, lämna föreningslivet. Tjänar ingenting till för närvarande. Helt ärligt, vad är det ni saknar? Slalom? Race? Tjaffs? Bråk? Pengar? Träffar?
Det här forumet drivs inte på något som helst annat vis än något annat. Men likförbannat är det nog det enda som jag vet av där de flesta är mer intresserade utav driften än bilarna. Helt sanslöst...
Frågar man om hårdheten på fjädrar lyser kunskapen och intresset med sin frånvaro men en tråd om medlemskorts design det väcker känslor, åsikter och tycken! Prioritera gubbar. Snälla.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
#48 2006-02-02 16:30:25
Jag tror att det finns en del på detta forum som skulle vilja se en bildad förening för att t.ex få tillgång till en samlingslokal att surra i istället för att träffas på en parkering. Det finns pengar att vinna på att bilda en förening och som jag sa tidigare, den som är sugen på det kan surra mer med mig om det när dom har lust. Jag står bakom dig Mordi och du kommer att få en slant så fort det är klart med korten å allt. För vist vill man stödja forumet oxå.
Senast redigerat av Crash (2006-02-02 16:34:54)
mvh // Jonas
#49 2006-02-02 16:33:48
Jag tycker rejsa.nu verkar fungera alldeles utmärkt...precis så borde det fungera för oss oxå...
Compello.se ► Admin
VW Caddy 2.0 TDI 4Motion -12
Subaru Legacy 3.0R Exclusive -07
VW Squareback E Automatic -72
#50 2006-02-02 16:34:01
- ottis
- Gäst
jo det är sant...
kan nog lämna det (förening)
vill man veta nåt om fjädrar kan man kolla rejsa
tror mer det är gemnskapen...