Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/common.php on line 59
Forum
Compello.se
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400

#1 2014-06-24 18:45:58

zoddri
Med lem
Frćn: UmeĂ„
Registrerad: 2011-07-20

Vad ska jag köpa för (billig) banÄkabil?

Hej Bullen. Jag Àr en kille pÄ ett gÀng jordsnurr som har ett problem.
Min banÄkabil har rasat och att hitta nÄn som mekar ihop den utan att det kostar mer Àn att köpa en ny Àr svÄrt. SÄ den lÀr fÄ Äka vidare till nÄn annan smartskalle tongue

I alla fall. Jag funderar pÄ att köpa nÄt för max 10papp eller sÄ. Har haft tvÄ "gti-bilar" pÄ sistone sÄ en Honda Civic kÀnns inte sÄ intressant (ifall nÄn skulle föreslÄ det).

DÀremot har jag kikat pÄ Saab 900/9-3. Det Àr minst 185hk, lÀtt att trimma och en bil som massor av folk pulat med tidigare.

Å andra sidan vore det ju lite kul att nĂ„ngĂ„ng i livet Ă€ga en Volvo. Typ en 850/855 T5. Men de har ju oftast gĂ„tt 40000mil och haft fler Ă€gare Ă€n det gĂ„r att rĂ€kna till.

Om man skulle titta pÄ nÄt annat sÄ finns ju alltid BMW. Med dÄ blir det en E36 och de Àr ungefÀr lika inspirerande som att gÄ till en proktolog (googla om ni undrar). SÄ det faller ju lite bort.
Fast en MB C-klass frÄn 90-talet kunde ju funka, om man hittar en som inte Àr sönderrostad.

Och sen finns ju en massa annat dumt och Alfa Romeo och liknande..

Sammanfattningsvis sÄ behöver jag en bil som inte blir ett lÄngtidsprojekt. Jag har begrÀnsad yta att meka pÄ sÄ svetsjobb och "ett litet motorbyte" Àr inget som riktigt intresserar. Helt enkelt nÄt som blir lagom kul att köra efter att man bytt dÀmpare/fjÀdrar, slÀngt pÄ bÀttre bromsar och skruvat bort lite inredning.

HjÀlp?

(kan hÀnda jag behövde skriva av mig lite ocksÄ)

Citroënlös citroënfanatiker
Kör en Saab 9-3 pÄ bana

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#2 2014-06-24 19:49:48

PĂ€t
Medlem
Frćn: SollefteĂ„
Registrerad: 2005-11-21

Re: Vad ska jag köpa för (billig) banÄkabil?

Köp min 205 Mi16, den Àr som gjord för det. Du behöver inte göra nÄgot svetsjobb vad jag vet, och inget motorbyte. DÀremot en rejÀl service och uppfrÀschning och bakaxelbyte samt gÄ igenom/renovera bromsarna. Visst, det Àr lite jobb. Men dÄ Àr det ju billigt dÀrefter ocksÄ. ;-)

Cooper S, Vectra OPC, Typ 1, 205 MI16, 309 GTI16

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#3 2014-06-25 00:03:23

Stuff
Medlem
Frćn: GĂ€vle
Registrerad: 2005-11-14

I dina skor hade jag fortsatt sikta in mig pÄ Gti-bilar. Dessa har ju vanligtvis chassin och bromsar som bjuder in till lite mer inspirerad körning. I en gti-bil kan du ha roligt pÄ banan utan att lÀgga tokmycket pengar pÄ mods.
Saab 900 turbo gÄr ju att klÀmma ut mycket hÀstkrafter billigt men det blir dyrt att matcha chassi och bromsar. Just 900/9-9 Àr orginal rÀtt svampiga i chassit och mer lÀmpade för motorvÀgsmys Àn aktiv körning. Volvo 850 spelar oxÄ i den ligan.

För sÄ lite pengar som 10 papp sÄ Àr det nog bÀttre att inte begrÀnsa sig till nÄgon eller nÄgra modeller utan istÀllet scanna av blocket med ett öppet sinne och slÄ till pÄ det ex man hittar med frÀschast bromsar, bussningar dÀmpare etc. Ett sunkigt ex kan lÀtt dra ivÀg nÄgon tia till om du mÄste börja byta eller renovera sÄdana vitala komponenter. Med lite flax kanske du hittar ett objekt dÀr föregÄende Àgare redan gjort lite bananpassningar.

Vill du ha lite spontana förslag pÄ svÀngbilar har du ju utöver vanliga Gti-bilar Àven de populÀra klassikerna: BMW e30 318iS, Mazda Mx5, Porsche 944.
Ligger förmodligen lite över budgeten men det kommer nog en gammal Volvo eller Saab ocksÄ att göra i slutÀndan

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#4 2014-06-25 08:21:15

Bengan
Medlem
Registrerad: 2005-11-09

850/855 T5 hittar du nog frÄn allt frÄn 3 tusen och uppÄt, sÄlde min för 3 papp för nÄn mÄnad sen utan nÄgra större fel förutom glapp i tÀndningslÄset. Tycker vÀghÄllningen original Àr riktigt bra, och köper du en 2.0 har du en karaktÀr som pÄminner mycket om N/A dÄ vridet ligger betydligt högre i registret Àn pÄ de vanliga 2.3.

Bengan Olofsson

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#5 2014-06-25 10:54:00

zoddri
Med lem

Stuff: visst Àr det "vettigast" att köra vidare pÄ det spÄret men.. Jag vill som testa nÄgot nytt. Ambitionen Àr inte att vara snabbast utan att ha roligt och köra relativt fort pÄ bana smile

Vad gÀller 10papp sÄ Àr det bara bilens inköpspris, inte totalt vad jag tÀnkt lÀgga ut. Har rÀtt sÄ god erfarenhet av exakt hur mycket det drar ivÀg nÀr man börjar köpa delar sÄ den smÀllen tar jag sen. big_smile
Sen ska det vÀl tillÀggas att jag har en bruksbil sÄ denna bil ska bara anvÀndas för banÄka samt köra till och frÄn banorna.

Kör en Saab 9-3 pÄ bana

#6 2014-06-25 21:56:43

Mabusus
Svetsare
Registrerad: 2006-05-19

Jag har en subaru impreza sti till salu som du kan fÄ till riktigt bra pris dock inte 10 men kan det vara intressant sÄ hör av dig

Allt ska anvÀndas ordentligt..

Subaru Impreza Sti Type ra

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400

#7 2014-06-25 22:44:19

Nikurasu
DareToBeSquare
Frćn: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Köp min Nissan Primera GT, den kan du fÄ billigt!

Compello.se ► Admin
VW Caddy 2.0 TDI 4Motion -12
Subaru Legacy 3.0R Exclusive -07
VW Squareback E Automatic -72

#8 2014-06-29 17:36:49

zoddri
Med lem

Tack för era erbjudanden smile

Just nu gÄr jag och vÀntar pÄ att en potentiell köpare ska fÄ tummen ur och bestÀmma sig. Annars Äker xsaran pÄ blocket om nÄn dag och sÄ fÄr jag vÀl ta emot idiotmaffian dÀrifrÄn..

Kör en Saab 9-3 pÄ bana

Sidfot