#1 2009-07-03 09:46:21
- echojack
- Medlem
- Från: Sollefteoe
- Registrerad: 2006-08-22
Valsning av skärmkanter
Nån som vet om någon firma/privatperson som är duktiga/duktig på att valsa skärmkanter? Gärna i Sollefteåområdet.
Behöver bredda lite på silverplankan...
Per Johansson
-= Mazda RX-7 Type-R =-
-= Volvo V70 =-
#2 2009-07-03 17:02:46
- Karlsson
- på taket
- Från: Forsmoby
- Registrerad: 2005-11-10
Re: Valsning av skärmkanter
echojack skrev:
Nån som vet om någon firma/privatperson som är duktiga/duktig på att valsa skärmkanter? Gärna i Sollefteåområdet.
Behöver bredda lite på silverplankan...
En liten fråga? Hur mycket tänkte du valsa?
Går inte att valsa mer än typ 1-2mm sen spricker lacken. Tänkte ifall du har tänkt på den biten?
Anders Karlsson 073-811 58 77
¨Old VW´s never die, they just get faster...¨
#3 2009-07-03 18:49:23
Karlsson skrev:
echojack skrev:
Behöver bredda lite på silverplankan...En liten fråga? Hur mycket tänkte du valsa?
Går inte att valsa mer än typ 1-2mm sen spricker lacken. Tänkte ifall du har tänkt på den biten?
Säker på att det är mm där å inte cm?!
Har för mig att jag läst att det ska gå å valsa iaf upp till 1cm.
mvh // Jonas
#4 2009-07-05 17:42:38
- Karlsson
- på taket
- Från: Forsmoby
- Registrerad: 2005-11-10
Crash skrev:
Karlsson skrev:
echojack skrev:
Behöver bredda lite på silverplankan...En liten fråga? Hur mycket tänkte du valsa?
Går inte att valsa mer än typ 1-2mm sen spricker lacken. Tänkte ifall du har tänkt på den biten?Säker på att det är mm där å inte cm?!
Har för mig att jag läst att det ska gå å valsa iaf upp till 1cm.
Lät som lite väl mycket en hel cm men man ska aldrig säga aldrig Är ju bara att testa så märker man.
Anders Karlsson 073-811 58 77
¨Old VW´s never die, they just get faster...¨
#6 2009-07-07 21:58:18
- echojack
- Medlem
- Från: Sollefteoe
- Registrerad: 2006-08-22
Karlsson skrev:
echojack skrev:
Det stod en röd RX-7'a i Superior Imports garage när jag hämtade min bil som hade valsade skärmkanter både fram och bak och det såg riktigt nice ut. Trodde först att den hade ett wide-bodykit på men så var inte fallet utan den hade valsade kanter för att få plats med fälgarna (18x9.5" både fram och bak). Själva skärmkanten på RX-7'orna är invikt ca 2cm så jag antar att det man gör är att man rätar ut den invikta delen och sedan valsar den (ren gissning).
Per Johansson
-= Mazda RX-7 Type-R =-
-= Volvo V70 =-