Forum
Compello.se

#1 2005-11-25 12:20:15

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

BMW 320si

http://news.bmwinfo.se/Published/2005-11-24-270/

Fan va underbart att BMW börjar tänka i rätt riktning igen! Låg vikt, varviga fyror utan massa tekniskt hittepå.
Kanske man kan hoppas på framtiden och att man slipper åka runt i 80talshinkar resten av livet då big_smile


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#2 2005-11-25 12:23:25

Mortcha
Medlem
Från: Sveg
Registrerad: 2005-11-24
Webbsida

Re: BMW 320si

Låter som en plan.. smile


Märten Larsson

Offline

 

#3 2005-11-25 12:46:35

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: BMW 320si

mumms det där:D


//Marcus Saari

Offline

 

#4 2005-11-25 13:26:45

Munken
Medlem
Från: Rossön
Registrerad: 2005-11-09

Re: BMW 320si

Ja det finns nog en hel del potential i den där motorn, och med M-paket så blir den säkert riktigt härlig att köra!
Men den lär nog kosta en del...


Anders Jonsson
LS400, Chevelle, 200sx, Bluebird, Kingcab, M1000, Raptor 350, H250

Offline

 

#5 2005-11-25 13:28:40

Bengan
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: BMW 320si

Ja vi får hoppas de blir bra iallafall.. tycker ändå de känns lite snålt med 173 hästar, men det ska ju hålla några år oxå.. Ja menar 1980 var ju effekten ur 2 liter 4-cylindrig motor inte mycket lägre..


Bengan Olofsson
_________________________________________________

Offline

 

#6 2005-11-26 02:12:34

Håsteen
Medlem
Registrerad: 2005-11-09

Re: BMW 320si

Av de 2600 exemplar som kommer säljas av den här bilen så tror jag att 2599st hamnar i Sverige. En kommer stå i ett tyskt skyltfönster tills den rostat bort. Jag tror inte att det finns ett BMW-kåtare land i världen än Sverige.

Det är säkert en jättebra bil, men innan jag skulle få för mig att skaffa en så är nog oljan slut för längesen.

Vikten är inte så imponerande låg tycker jag. 1350kg torrvikt. Sen ska det dit 75kg förare och 3/4 fylld tank, lite oljor, spolarvätska, kylarvatten, rostskydd och sånt. Då är vi uppe i ca 1500kg tjänstevikt. Då är det frågan om det spelar nån roll med 0,7% viktminskning.

Litereffekten på motorn är bara intressant om motorn håller för det den ska göra.

Edit: Läste torrvikt, inte tomvikt. Jag vet inte hur tom en bil är vid tomvikt, men jag gissar på att det bara är ett program som räknat ut accelerationen med en kaross utan förare, bensin osv. Det kanske är därför som det är så svårt att klara prestandasiffrorna.

Senast redigerat av HÃ¥steen (2005-11-26 02:24:27)


Markus Håsteen

Offline

 

#7 2005-11-28 09:48:28

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: BMW 320si

Lite mer om den här bilen. En homologeringsbil med en massa speciallösningar för att kunna nyttja reglementet fullt ut smile
32000€ ska visst priset bli också och till motsats från Håsteen så tror jag m.fl att knappast någon kommer att komma in i lilla Sverige.
Så det är en specialare byggd enbart för att kunna bli ännu mer hänsynslös i racing wink


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#8 2005-11-28 19:51:50

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: BMW 320si

Nepp... Snackade inte om 240 heller då jag skrev att man får en turnkey HCR bil. Då va ämnet "banbil" enbart tongue
Så... Ett ord till om 240 i den här tråden så blir det varning. Ta inga andra spår för då rensar jag igen...


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#9 2005-11-29 07:14:53

Clampster
Medlem
Från: Långsele
Registrerad: 2005-11-22

Re: BMW 320si

Ã…hh vilken fin bil.


Z28/V70/GSXR1000/XR600R

Offline

 

#10 2006-02-18 03:16:16

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: BMW 320si


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

Sidfot