Forum
Compello.se
  • Index
  •  » Allmänt
  •  » Finns det nägra skumma trafikregler i Finland?

#1 2007-03-03 19:50:54

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Finns det nägra skumma trafikregler i Finland?

Äre något mysko med att köra bil i Finland? Hur inpackad är bilen på färjan över (tänkte på risk för skador osv..)? Höga böter för trafikbrott? Något annat man kan ha nytta utav att veta om man ska bila runt i Finland?

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#2 2007-03-03 20:05:57

mrwhite
Medlem
Från: Ö-vik
Registrerad: 2006-05-10

Re: Finns det nägra skumma trafikregler i Finland?

fortkörningsböterna baseras på inkomst, åtminstone gjorde dom det förut.
gubben som har hand om servicen på maskinerna på mitt jobb, åkte dit för fortkörning för nåra år sen. polisen frågade vad han hade för årsinkomst, han svarade sanningsenligt och fick en böter som rejält hög. men har för mig att han inte betalade den, då polisen i finland och sverige inte hade nåt samarbete eller vad man ska kalla det. hmm, kommer inte ihåg hela historien märker jag nu...

/Daniel Selling
2xvw

#3 2007-03-03 20:07:41

mr.testo
Lt. Mitch Buchannon
Registrerad: 2006-12-26

Polisen är elak som satan i finland ivarjefall där jag bodde , lyser dom en och man ligger 2-3km/h över så kniper dom dig direkt så håll hastighets beg och kika noga på skyltarna för dom har annorlunda begränsningar

Volvo Xc90 2.5T -05

#4 2007-03-03 23:43:01

Icee
Ny medlem
Registrerad: 2006-04-15

Böter baseras på inkomst ja men bara att säga samma som ifjol så du som är från utlandet får då minimi eftersom dom inte kollar upp svenska register. Dom tar då alltså bara vad minimi belopet ligger på för en dagsböter värdet.
Att köra t.ex 37 för hårt på 80 väg vid dimma blev för mig 115e, eftersom jag förgånde år hadde gått i skola.

Dom bryr sig inte om dimljus, 10 för hårt årkar dom inte ens lyfta ögonen för. Har hunnit möta dom i dubbelt över laglig hastighet och dom har inte årkat bry sig.

De viktigaste, är man trevlig mot dom, så är dom alltid dom gånger jag åtminstone blivi stoppad trevlig tillbaks.

Det är trångt på färjan javisst, skador är dock ovanliga men dom som fått skador så har färjebolaget direkt stått för kostnaderna utan minsta bråk.

• Index
  •  » Allmänt
  •  » Finns det nägra skumma trafikregler i Finland?

Sidfot