Forum
Compello.se
  • Index
  •  » Allmänt
  •  » Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

#1 2007-04-30 00:14:11

jockelw
Medlem
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2006-05-05

Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

Hej alla glada!

Det är ju så att vi som bor i Ö-vik bruka vara upp på en Fd. militär flygbas som ligger ca: 6,6mil Nord väst om Ö-vik och leka av oss på soliga sommardagar. Nu tänkte jag kolla om det finns någe intresse för er här på Compello att någon helg framöver följa med oss upp dit och köra av er lite???

Det som bla. kommer att finnas där är en Superstage bana likt den som Gullabo kör i bilsport, 201m & 402m körning och även för den som vill så ska vi nog kunna klämma in lite däckbränning av olika former.. smile Det bruka även haka på en del hojjar som tycker att man enbart ska nöta på ett däck i taget, så åker ni eller en polare hoj så är ni också välkommna.

Grillning av korv osv. är en självklarhet. wink

Ni får gärna ställa lite frågor och ni undrar över någe och ni får gärna ge ett förslag på datum då det skulle passa bäst..

För att se vart banan ligger går ni in på Eniros kartsida och söker på "Kubbe flygplats"

Offline

 

#2 2007-05-03 09:05:34

insigma
Vtec Abuser
Från: Sundbyberg
Registrerad: 2005-11-15

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

De vore ju skoj!

när kommer detta dra igång? smile jag kör gärna i början på Juli tongue

Offline

 

#3 2007-05-03 12:37:18

jockelw
Medlem
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2006-05-05

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

Nu har ju denna tråd blivit "raderad" pga av ett haveri av databas osv som jag fattar det.. Det var i alla fall kul att det var så positiv respons från er.

Hoppas att det blir lika bra uppslutning som det verkade i denna tråd innan haveriet.. wink

insigma skrev:

De vore ju skoj!

när kommer detta dra igång? smile jag kör gärna i början på Juli tongue

När det drar igång.. Ja ni det är vi och ni som bestämmer det.. Eftersom detta inte är "lagligt" utan vi lånar banan helt utan tillstånd och tillåtelse från banägaren så kan vi ju i princip köra vilken helg som helst.. Funderingar är ju på vecka 20 el. 22. När tycker alla ni som är sugna på att komma att det passar? Det kommer absolut inte bara bli en el. två helger i sommar.

Vi kommer förmodligen fara upp i helgen och kika lite mer och planera lite.

Kan ju redogöra lite mer ang varför vi kör utan ägarens tillstånd osv.. Det är så att banan köptes för ett antal år sedan utav en privatperson som för övrigt inte bor i närheten av banan. Det enda han vill ha banan/marken till är att jaga på.. Den lokala SHRA klubben har under alla dessa år försökt få ägaren att låna ut banan till riktiga stripptävlingar men det är totalt tvärstopp av ägaren. Varför vet man inte. Banan används på veckorna av hägglunds för tester av sina fordon. På helgerna är den vår.. wink

En som bor i byn (Kubbe) har kollat runt lite med byborna vad dom tycker om att vi använder banan, inte bara vi utan massa annat folk också med hoj osv. Det tycker dom är absolut hellugnt. På ett vilkor, KÖR FÖRSIKTIGT TILL OCH FRÃ…N BANAN GENOM BYARNA och det måste ALLA som ska vara med och köra respektera. Annars lär dom nog sätta käppar i hjulen.

Här är länken igen med korten jag tog när vi var upp och lekte i slutet av sommaren 2006. Se och njut & framför allt få lite inspiration. wink

Senast redigerat av jockelw (2007-05-03 12:41:29)

Offline

 

#4 2007-05-03 13:20:29

mr.testo
Lt. Mitch Buchannon
Registrerad: 2006-12-26

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

V20 låter kanon!


Volvo Xc90 2.5T -05

Offline

 

#5 2007-05-03 18:15:20

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

Vecka 22 funkar för mig, den 25/26 maj är det TestNTune nere på sundsvall raceway och 30 maj är det onsdagsbuset, och innan det är nog inte bilen färdig.
Så somsagt, i juni kan jag komma upp men det blir väl fler gånger i sommar så kör ni vecka 20 får jag väl helt enkelt komma upp nästa gång det blir.
Verkar ju vara hel kul där!


//Marcus Saari

Offline

 

#6 2007-05-04 01:00:10

jockelw
Medlem
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2006-05-05

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

zajja skrev:

Vecka 22 funkar för mig, den 25/26 maj är det TestNTune nere på sundsvall raceway och 30 maj är det onsdagsbuset, och innan det är nog inte bilen färdig.
Så somsagt, i juni kan jag komma upp men det blir väl fler gånger i sommar så kör ni vecka 20 får jag väl helt enkelt komma upp nästa gång det blir.
Verkar ju vara hel kul där!

Ahh just de.. Där ser man.. Ahh vi får se när de blir.. Men som sakt du är ju välkommen nån annan gång om det nu blir v.20.

Offline

 

#7 2007-05-08 12:53:08

jockelw
Medlem
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2006-05-05

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

Så nu är det bestämt ett datum. Ni alla är välkommna att dänka era bilar en sväng.. wink

Ta en titt under Försnack för lite mer info!!!

Offline

 

#8 2007-05-08 13:03:37

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

Låter ruskigt kul! Men denna månad blir det inget för mig. Däcken vill inte lira riktigt längre utan det blir på r-sulor nästa gång isf wink


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#9 2007-05-08 17:09:58

jockelw
Medlem
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2006-05-05

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

Mordiiax skrev:

Låter ruskigt kul! Men denna månad blir det inget för mig. Däcken vill inte lira riktigt längre utan det blir på r-sulor nästa gång isf wink

E det spelar vel ingen roll vad du har för däck.. Kan vel följa med upp och köra nån enstaka sväng i alla fall.

Fekt att skylla att man inte har rätt däck.. wink

Offline

 

#10 2007-05-08 19:19:52

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

jockelw skrev:

E det spelar vel ingen roll vad du har för däck.. Kan vel följa med upp och köra nån enstaka sväng i alla fall.

Fekt att skylla att man inte har rätt däck.. wink

Nja, det är inte vad jag skyller på, utan att dom är så slitna att jag måste köpa nya wink
Ingen ekonomi den här månaden för att köpa nya sad


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 
  • Index
  •  » Allmänt
  •  » Intressekoll: Bus & lek med Ö-viks folk

Sidfot