Forum
Compello.se

#1 2007-06-03 01:03:20

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Trafikpolisens prioriteringar..?

En viss person åkte nyss dit på tonade framrutor utav polisen och jag passade då på att fråga om detta va kvällens stora bedrift. Då förklarade farbror Gris att dom hade en speciell patrull som var ute enbart för tonade rutor, glödande extraljus osv och därför inte kunde låta sådant vara.

Hur det gick till. Rutorna var i stängt läge och vi åkte förbi polisen som stod längs vägen och utförde sodomi eller något dylikt. Helt plötsligt 20sek senare så ligger dom i arslet på oss och blinkar blått varpå en stor vit buss med tillhörande toningsexpert glider fram med sin stolta närvaro.

Så jävla löjligt...

(En eloge dock till att dom tog nykterhetstest samtidigt)

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#2 2007-06-03 02:29:27

rikardpohjola
Medlem
Från: Övik

Re: Trafikpolisens prioriteringar..?

jag körde ett gäng te solle ikväll å på vägen hem så gnällde de på att de tydligen lös i extralyserna vilket jag då inte tänkt på då de inte va min bil men ja fick åka vidare efter blåsteste smile

Mvh Rikard P,Örnsköldsvik
Jetta Mk1 -84

#3 2007-06-03 08:51:09

Bengan
Medlem
Från: Sollefteå

Ja herre.. det känns ju som väldigt viktigt 2007 med rätt ljusinsläpp på sidorutorna fram.. att man kan få måla över bakrutan och sidorutorna bak e ju helt normalt dock.. Tycker dom kan hålla sig till att jaga mopeder

Bengan Olofsson

#4 2007-06-03 09:44:49

ayatollah
Dr. Rice
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-16
Webbsida

Det är ju helt otroligt.. mycket berodde nog på att dom faktiskt var tvungen att jobba igår.. så varför inte sätta in hela södra norrlands polispatruller och sätta några på att kolla toningar på rutor, några på att kolla lufttryck, några för att kolla säkerhetsbälte i alla jänkers, några på att kolla så att allt skräp slängs i soptunnor, samt en grupp som är arbetsledare och inte gör ett förbannade dugg... Jag menar.. varför slösa med resurser tongue

Compello.se ► Moderator
Tobias Boväng 0768-988988
Honda Accord -96

#5 2007-06-03 11:57:16

Mabusus
Svetsare
Registrerad: 2006-05-19

ayatollah skrev:

Det är ju helt otroligt.. mycket berodde nog på att dom faktiskt var tvungen att jobba igår.. så varför inte sätta in hela södra norrlands polispatruller och sätta några på att kolla toningar på rutor, några på att kolla lufttryck, några för att kolla säkerhetsbälte i alla jänkers, några på att kolla så att allt skräp slängs i soptunnor, samt en grupp som är arbetsledare och inte gör ett förbannade dugg... Jag menar.. varför slösa med resurser tongue

säkerhets bälte i jänkare?
nu är du väl ändå ute och cyklar...

Allt ska användas ordentligt..

Subaru Impreza Sti Type ra

#6 2007-06-03 14:38:12

asen
Medlem
Registrerad: 2005-11-13

Jag hade tur.
Kom i ca 140 på nybron, såg blå stå o vifta o släppte o rullade in, fick blåsa, o åka hem :-)

De sa inget om hastigheten alls....hehe

#7 2007-06-03 22:59:15

RenKorv
RyssKorv

Jag är personen med de tonade rutorna.
Tycker det känns rätt löjligt faktiskt, tycker det borde finnas högre prioriteringar sådana kvällar.
Mötte snuten i laglig hastighet i rondellen ovanför Stures, borta vid korsningen in mot Valla så kommer dom i full fart med blåljus och ligger som nå jävla idioter på tuten, skulle ju nästan kunnat tro att jag tagit ihjäl nån.
Under hela tiden som vi står där och snackar så står dom och blinkar med blåljuset, dom kunde ju vara snäll och släckt blandarna iaf.
Folket som passerade glodde ju rätt fint när man stod där med snuten och blåljus på full speed.
Hade dom t.ex. varit nere på stan och plockat ner folk som satt överallt på bilarna förutom i sätet så kanske vi sluppit några olyckor ist.?

Men men, som tur var så var det ju "bara" 500kr

Jag har aldrig fel, jag trodde jag hade fel en gång, men det var fel..

#8 2007-06-03 23:10:13

Munken
Medlem
Från: Rossön

Ja ibland undrar man hur fan polisen resonerar...

Sånt här beteende är tydligen inte trafikfarligt på en crusing, men tonade rutor är det...
http://www.coffe.dk/gallery/cars07/070526_cruising_thn/images/IMG_7628.jpg
(bilden är inte från sollefteå...)

Anders Jonsson
LS400, Chevelle, 200sx, Bluebird, Kingcab, M1000, Raptor 350, H250

#9 2007-06-03 23:52:03

Klaus.Dorfbauer
Medlem
Från: Oskarshamn
Registrerad: 2005-11-11
Webbsida

Yxis och jag har en gemensam vän med Fabrikstonade rutor som blivit stannad av en MC polis en gång men bara fått en tillsägelse.

Detta trotts att han har papper på att rutorna är tonad 25% från fabrik. samt att bakre rutorna är 50% tonade. Det lustiga var i alla fall att polisen hade Solglasögon på sig under stoppet och kamraten i fråga hade god lust att be honom ta av sig dem.

Stefan Ã…berg 0702438736
Bitter och introvert

#10 2007-06-04 00:39:02

Mordiiax
till din tjänst
Webbsida

Ryktas om att en brud ramlat av bagageluckan i backen vid Valvet och slog sig så illa att hon hamnade i koma. Kanske samtidigt som polisen hade fullt upp med att bötfälla RenKorv för sitt allvarliga brott...

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#11 2007-06-04 01:32:04

Klaus.Dorfbauer
Medlem
Från: Oskarshamn
Registrerad: 2005-11-11
Webbsida

Mordiiax skrev:

Ryktas om att en brud ramlat av bagageluckan i backen vid Valvet och slog sig så illa att hon hamnade i koma. Kanske samtidigt som polisen hade fullt upp med att bötfälla RenKorv för sitt allvarliga brott...

starkt jobbat!

Stefan Ã…berg 0702438736
Bitter och introvert

#12 2007-06-04 06:06:06

orez
Medlem
Från: kramfors

jag hörde att dom att polisen hade  kollat  hur  många som var  i bilarna var det för många i dom var det visst bara  å kliva ut.  jag tycker  polisen  borde jag annat  än tonade rutor.

#13 2007-06-04 07:02:57

Bengan
Medlem

E ju nästan omöjligt att komma upp i 75% med nån form av toning alls. En otonad ruta har väl typ 80% genomsläpp

Film godkänns vad jag vet aldrig om man inte bara har tur, som med allt annat hos SBP.

Senast redigerat av Bengan (2007-06-04 07:03:59)

Bengan Olofsson

#14 2007-06-04 08:44:52

ayatollah
Dr. Rice
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-16
Webbsida

Mabusus skrev:

ayatollah skrev:

säkerhets bälte i jänkare?
nu är du väl ändå ute och cyklar...

Om du inte märkte det så byggde hela mitt inlägg på ironi, och knappast något av vad jag skrev stämmer, men det är så jag tänker wink Det var mest pga. att det sällan finns bälten i jänkers som jag skrev att dom va tvungen att ha en liten patrull som verkligen kollade och kunde bötfälla för det tongue

Compello.se ► Moderator
Tobias Boväng 0768-988988
Honda Accord -96

#15 2007-06-04 09:06:16

Bengan
Medlem

Finns det inga bälten original behöver man ju inte ha. Va väl först i slutet av 60 som det kom bak å de flesta jänks har nog inga om dom inte e eftermonterade.. men jag förstår hur du menar wink

Bengan Olofsson

#16 2007-06-04 13:53:56

asen
Medlem

Klaus.Dorfbauer skrev:

Mordiiax skrev:

starkt jobbat!

Är en fd jobbarkompis. Väldigt tragiskt.
Dock vet jag inte vad som hände, men man blir chockad varje gång någon man känner råkar ut för något.
Jag hoppas bara hon klarar sig, o blir bra igen. Är en väldigt god o trevlig tjej.

#17 2007-06-04 14:25:23

orez
Medlem
Från: kramfors

"Tonade bilrutor
Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

Uppdaterad 2005-04-22 "

#18 2007-06-04 14:38:27

Bengan
Medlem

På besiktningen är det ju rätt enkelt. Plocka bort rutorna om dom nu är tonade. Tror inte det står nånstans att man måste ha sidorutor fram då man besiktigar. Om haffa stannar en däremot är det ju svårare att komma undan en uppenbar toning. Spela dum e väl det bästa. Ev ha rutorna nere då om man misstänker man ska bli stoppad.. Om nu inte en bit sticker upp då e de värre wink

Bengan Olofsson

#19 2007-06-04 14:50:10

asen
Medlem

Bengan skrev:

På besiktningen är det ju rätt enkelt. Plocka bort rutorna om dom nu är tonade. Tror inte det står nånstans att man måste ha sidorutor fram då man besiktigar. Om haffa stannar en däremot är det ju svårare att komma undan en uppenbar toning. Spela dum e väl det bästa. Ev ha rutorna nere då om man misstänker man ska bli stoppad.. Om nu inte en bit sticker upp då e de värre wink

Eller varför inte skita i att stanna när de vill stoppa en. Kör som en dåre, på fel sida av vägen. Över refuger, gångvägar.. se till att det blir så många poliser efter som möjligt. O sen krasha.

Sen får man se filmen på TV över världens dummaste bilförare :-)

*tycker det är skitkul att kolla på sånna filmer*  tongue

#20 2007-06-04 15:02:50

Bengan
Medlem

JAA!! Blues Brothers here we go again!

Bengan Olofsson

#21 2007-06-04 16:08:04

Mordiiax
till din tjänst
Webbsida

Robin hade rutorna nere, men dom bad oss hissa upp dom tongue Det va lite komiskt...

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#22 2007-06-04 16:10:45

Mortcha
Medlem
Från: Sveg
Registrerad: 2005-11-24
Webbsida

Mordiiax skrev:

men dom bad oss hissa upp dom tongue Det va lite komiskt...

"Ursäkta mig konstapel.. hmmm.. Bengtsson.. men säkringen har fare eftersom det är ett elfel på bilen.. jag har tur ikväll för då fungerar lyktorna och blinkersen iaf.. om ni vill så kan ni åke med en sväng så få ni se min fina hastighetsmätare som visar 30 när det lätt går 180.." big_smile

Senast redigerat av Mortcha (2007-06-04 19:53:24)

Märten Larsson

#23 2007-06-04 22:10:39

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Mordiiax skrev:

Jag stod utanför å såg allt. Va först på plats. Känner henne också. Nämner dock inga namn för tycker de är onödigt.
Hon gled av då bilen startade uppför backen. Landade på rumpan och lyckades få en snärt på nacken så hon slog huvet i backen rätt så hårt.
Hon ligger dock INTE i koma.
Hon fick en blödning vid näsan och en blödning i huvet. Alltså inre blödningar (Hade yttre blödningar med såklart).

Hon klarade ryggen och nacken och allt sådant.

Något mer kan jag inte säga men jag tror och hoppas på att hon blir helt återställd.

Så nu behöver det inte bli några andra rykten om det hela om att hon ligger i koma lr något sådant.

Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

#24 2007-06-05 08:57:05

asen
Medlem

Karlsson skrev:

Mordiiax skrev:

Jag stod utanför å såg allt. Va först på plats. Känner henne också. Nämner dock inga namn för tycker de är onödigt.
Hon gled av då bilen startade uppför backen. Landade på rumpan och lyckades få en snärt på nacken så hon slog huvet i backen rätt så hårt.
Hon ligger dock INTE i koma.
Hon fick en blödning vid näsan och en blödning i huvet. Alltså inre blödningar (Hade yttre blödningar med såklart).

Hon klarade ryggen och nacken och allt sådant.

Något mer kan jag inte säga men jag tror och hoppas på att hon blir helt återställd.

Så nu behöver det inte bli några andra rykten om det hela om att hon ligger i koma lr något sådant.

Bra med riktig info. Tackar.

#25 2007-06-05 09:14:19

Bengan
Medlem

De flesta var väl i koma den där kvällen så det e väl inte så konstigt att saker missuppfattas wink

Bengan Olofsson

Sidfot