Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/common.php on line 59
Forum
Compello.se
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#1 2007-05-24 17:54:24

Altras
Gammal RĂ€v
Frćn: Vem vet
Registrerad: 2005-11-10

Liten smÀ fix underhuven

Ja hÀr fÄr ni se ett litet projekt jag fick för mig att göra hÀrom dagen inte sÄ avanserat men resultatet vart mycket bra..
Ni vet det sitter ju ofta en vÀrme sköld ovanför turbon och den ser alltid ut som skit!

sÄ jag tog och skruva loss min

http://www.robzon.com/uploader/uplfolders/upload1/innan.jpg

titta inte direct sÄ fin

sÄ leta jag fram lite grejer som jag tÀnkte mig anvÀnda

dvs en el borrmaskin en sliptrissa och lite vÄtslip papper

körde pÄ nogrant med det tills hela ytan va slÀt blank och fin

http://www.robzon.com/uploader/uplfolders/upload3/putsadoslipad.jpg

(obs bilden Àr tagen dÄ jag ej va riktigt klar med slipning och putsningen)

sÄ sen sÄ hade jag ringt ett samtal pÄ mekonomen och köpt en grÄ vÀrmebestÀndig fÀrg som ska klara 800 grader kostar ca 100kr

mÄlar pÄ lite sÄnt och tada

http://www.robzon.com/uploader/uplfolders/upload3/ny_malat.jpg

sen bra ut men man ska observera vad som stÄr pÄ en sÄdan burk!!!
den skall Àven vÀrme hÀrdas. vilket jag inte riktigt tÀnkt pÄ :S

SÄ jag tog fram den gryma vÀrme pistolen

http://www.robzon.com/uploader/uplfolders/upload3/hardning_pa_borjad.jpg

sen nÀr jag har eldat med den ett bra tag sÄ den va hyfsat varm (det gick dÄ inte att ta i den) sÄ kÀnde jag lite lÀtt pÄ den sÄ den skulle vara torr.

Sen monterade jag i den i bilen

http://www.robzon.com/uploader/uplfolders/upload6/monterad.jpg

och sen va det bara att ut och köra ett tag sÄ den fick bli riktigt varm för fÀrgen hÀrdar mera och bÀttre ju varmare det blev..

Pris lista för att göra en sÄdan grej va inte stor men jag kan ju berÀtta i alla fall

spray ca 100:- Obs behövs inte ens halva
vÄt slip ca 50:-
sliptrissa 25:-
billig el borrmaskin 300:- (om man inte har en)
VĂ€rme pistol 300:- (om man inte har en)

och detta projekt tog ca 1 timme och 30 minuter

Ber Àven om ursÀkt för dom dÄliga bilderna (Mobiltelefon)

Senast redigerat av Altras (2007-05-24 17:55:24)

MVH Chris

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416

#2 2007-05-24 18:06:03

Mortcha
Medlem
Frćn: Sveg
Registrerad: 2005-11-24
Webbsida

Re: Liten smÀ fix underhuven

VÀlligt bra.. ser snyggt ut.. lÀtt Ä göra och sedan en sak som avgör en vÀlldigt stor del utav första intrycket dÄ man öppnar huven.. snyggt Ä fiffigt! tongue

MĂ€rten Larsson

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400

#3 2007-05-24 19:42:19

Yxan
P-J Backbeard
Frćn: SollefteĂ€
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Stor skillnad!

Yxan
Golf VR6 Syncro -97
Vw Caddy -97 - Snickeriet
Suzuki RM125 -06 -VĂ€gra asfalt!

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 415 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 416 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 400 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/parser.php on line 473

#4 2007-06-15 23:57:07

Altras
Gammal RĂ€v
Frćn: Vem vet
Registrerad: 2005-11-10

ja nu hyar jag ju en trÄd med lite smÄfix under huven sÄ jag tÀnkte att jag ska fortsÀtta uterligare

och sÄ hÀr ser min motor ut i dag, men i morgon ska jag börja omvandla den en aning

sÄ det kommer mera bilder och information eftersom

http://medlem.spray.se/junoslan/celica/motor.JPG

[edit]bilden Àr tagen innan vÀrme skölden gjordes iordning[/edit]

Senast redigerat av Altras (2007-06-15 23:57:56)

MVH Chris

Sidfot