#1 2007-11-04 10:20:52
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Nissan 180ZX -88
Kör: Nissan 180ZX -88
Effekt: 122hk, RWD med turbo, 0-100 8 sek
Trim: Orginal
Väghållning: Även där orginal
Exteriör: Gummivinge, rektangulära dimljus och annat som hörde 80-talet till
Interiör: Blå med genomskinlig taklucka och bussratt
Fälgar/däck: Nästan vita 15" alufälgar
Stereo: Bandare med dålig mottagning
Framtidsplaner:
# Gå igenom bes, nåt joels med handbromsen nu
# 2,5" Cat-backsystem med den obligatoriska fart-canen
# Öppet luftfilter
# Pysventil för att öka laddtryck, blir dock till våren. Laddar 0,3b nu
# Eventuellt avlastningsventil och IC, beror på om jag behåller bilen
# Slipa och lacka om fälgarna i svart
# Köpa Initial-D dekaler (tofu) och sätta på sidan
# Demontera gummivingen på bakluckan samt dimljusen i fronten
# Mörka ner bakljusen/blinkers och även lacka den omototiverade kromlisten som sträcker sig genom bakljusen
# Kanske en svart huv hehe
Övrigt: Rostfri 180zx som rullat 15k mil i Jämtland. Om jag behåller bilen har jag starka funderingar på bruka den för riktig drifting. Ett perfekt ingångsobjekt enligt mig. Men nu är målet att ha skoj på snön under denna vintern
Senast redigerat av Arson (2007-11-04 21:06:06)
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#6 2007-11-25 18:15:35
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 180ZX -88
Fan har fortfarande problem med laddtrycket som lyser med sin frånvaro.
Har kollat så att tryckröret till turbon sitter på både turbon och insuget.
Har även kollat omkringvarande slangar och rör. Kollar man på wastegatearmen så ser den okej ut, även slangen som går från klockan till turbon.
Någon som har tips på vad det kan vara?
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#7 2007-11-25 20:15:20
Re: Nissan 180ZX -88
Arson skrev:
Fan har fortfarande problem med laddtrycket som lyser med sin frånvaro.
Har kollat så att tryckröret till turbon sitter på både turbon och insuget.
Har även kollat omkringvarande slangar och rör. Kollar man på wastegatearmen så ser den okej ut, även slangen som går från klockan till turbon.
Någon som har tips på vad det kan vara?
Har du kännt på wg-armen? Själva wg-klockan kan ju vara kass så den öppnar för minsta lilla ladd.
Jens Edin
Offline
#8 2007-11-25 20:23:28
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 180ZX -88
Mjo, den ska väl vara "stum" när motorn är avslagen?
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#10 2007-11-26 09:05:58
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Nissan 180ZX -88
Är det inte lite väl vågat?
Om man kollar på den inbyggda turbomätaren så ger den undertryck till -0,5 vid fullgas om man räknar på en skala från -1,0 till 1,0.
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#11 2007-11-26 10:33:07
Re: Nissan 180ZX -88
Surt med strul på laddtryckt. Har du testat att provtrycka systemet från LMM till Gasspjället?
Gjorde jag på S2an och hittade ett fint läckage vid intercoolern.
Tog en Vanlig 1liters t-röd flaska. Skar av botten, trädde den över LMM tog en gummipackning slangklamer och tejp och det vart kanontätt.. sedan borra jag ett 3-4mm hål i korken, där jag sköt med kompressorn.. testa att skjuta upp i typ 2bar eller så.. men bör märkas rätt fort om det läcker..
Hur är packningen i wastegaten?
Yxan
Golf VR6 Syncro -97
Vw Caddy -97 - Snickeriet
Suzuki RM125 -06 -Vägra asfalt!
Offline