Forum
Compello.se

#1 2008-01-30 16:35:31

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Om Compello - Banåka - Varför?

Ett försök till att samla alla banåkaintresserade (ja, som faktiskt åker bana och inte bara snackar om det) för att kunna utbyta ord med varandra.

Vi har tillgång till en fantastisk bana som jag aldrig hört någon tyckt är tråkig. Men det är på tok för lite uppmärksamhet kring den. Dags att ändra på det! Vem vet, kanske vi kan få ihop en grupp som man kan åka runt på andra banor med också? Spa, Nürburgring, finländska banor? Möjligheterna är oändliga wink

Första målet blir att få så pass många intresserade att vi själva (+ ev. med hjälp av en annan klubb) kan boka banan och köra en heldag i egen regi.
Men med detta måste vi ha intresserade som kan ställa upp med ledarskap, funktionärer och diverse sysslor.

Detta är även en lite egen del från övriga Compello men egna speciella förhållningssätt. Dags att strukturera banåkanorrland!

Väl mött!


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#2 2008-01-30 16:51:38

Hornlund
Banräv
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2008-01-30
Webbsida

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Jag & Johan har tröttnat på "mycket snack, men lite kört", så vi gör denna utbrytar del på Compello för att se om det faktiskt ligger något större intresse över Norrland & då främst Mittsverigebanan!

Vilket vi då naturligtvis tror & hoppas. Så om du är intresserad av att köra, tveka inte att ge dig till känna..


/ Mikael, MR2x2 - Celica - Avensis.

Offline

 

#3 2008-01-30 18:53:45

Piranha
Båtlös.
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Scheisseküh!l smile Intresse för banåka finns det ju defenitivt, tidpunkten och ekonomin är främsta motståndet just nu. Men det jobbas på det.

Btw Hornlund, grabben tackar för provsittningen vid Mittsverige. wink Det var samma dag som din slutdämpare insjuknade på din MR2:a. smile


Mvh / Stefan Sjödin

Offline

 

#4 2008-01-30 20:37:45

mrwhite
Medlem
Från: Ö-vik
Registrerad: 2006-05-10

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

bra initiativ! Har ju varit på tok för svårt att dra ihop folk till bankörning på mittsverige. Minns bara i höstas när vi fiskade efter förare på jag vet inte hur många forum, men bara ett fåtal med "äkta" intresse dök upp. Hoppas det blir ändring på de nu då big_smile


/Daniel Selling
2xvw

Offline

 

#5 2008-01-30 21:34:22

villo
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-22

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Vilket bra initiativ!
Lär bli lättare att kunna ordna någon dag på banan om det finns ett lämpligt forum att samla alla intresserade på innan.

Jag är på för att köra när som helst (bara jag har tid och att bilen är hel...)

/Robban


//Robban V
BMW 123d -08

Offline

 

#6 2008-01-30 22:09:17

Altras
Gammal Räv
Från: Vem vet
Registrerad: 2005-11-10

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Hellt klart bra inisiativ är men och villig så långt ekonomin är med mig


MVH Chris

Offline

 

#7 2008-01-31 09:53:13

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Även här är man väl alltid på att köra, på mittsverigebanan åtminstone, skulle vara kul att fara till annan bana också men jag har ju lite problem än så länge med att man är utan körkort (msb kan jag fixxa skjuts till om inte far är med då det är såpass nära) och med student-ekonomi. (man får ju reserva sig för problem som pengar, trasig bil, sjukdom etc men det gäller ju för alla)


//Marcus Saari

Offline

 

#8 2008-01-31 19:06:13

Nr4
Medlem
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2006-09-07

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Jag skulle bo på banan om jag kunde. men själv klart att jag är på om jag har tid. banåkning kommer före supning. :p


Mvh//Peter Sedin aka Nr4

Kör: Subaru Legacy Station Boxer Diesel -09
Glidare: Volkswagen Golf C -82

Offline

 

#9 2008-02-05 17:28:28

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Vad tror ni om en egen köp/sälj och "våra banåkabilar" del i Bankörnings kategorin?


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#10 2008-02-05 21:20:38

mrwhite
Medlem
Från: Ö-vik
Registrerad: 2006-05-10

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Känns som att det kan bli rätt tunt med innehåll i en banåknings-köpåsälj. Räcker väl med befintlig köp/sälj-avdelning på Compello, tycker jag.
En "våra banåkabilar" del kan ju kanske däremot va nånting, frågan är ju hur man väljer om man ska lägga upp bilen i den avdelningen eller i "Dom speciella bilarna"? Och eftersom många redan har bilarna upplagda där, kanske det räcker med en kortare presentation av bilen i "våra banåkabilar"?
Nåra tankar bara.


/Daniel Selling
2xvw

Offline

 

#11 2008-02-05 21:38:41

Hornlund
Banräv
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2008-01-30
Webbsida

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Ja, ett "offtopic-för-banåka" under banåka, tycker jag är viktigast. Så vi kan försöka föra någon form av dialog, om vad som helst, beträffande vårt intresse & mål. Dvs. som tidigare nämnt att få till fler körningar!

Jag ser den här avdelningen, som en kontaktannons. För att försöka ena "alla" som är intresserade, på ett & samma ställe. Naturligtvis är det roligt om folk vill lägga upp information om sina bilar, men de som är intresserade av det, har ju oftast redan projektet på någon annan sida & sköter uppdateringarna där. Så en kortare pressenation & kanske en länk till sitt projekt på te.x rejsa, eller på någon annan sida tycker jag är helt Ok.

Jag har svårt att tro, att de som lägger upp ett projekt här under banåka-delen, orkar uppdatera löpande. Det skulle iaf inte jag själv, då jag blivit nog dålig på att uppdatera mina befintliga trådar, som ligger på rejsa & TCS!

Det är iaf ganska många som tittat in här under banåka-delen, vilket är trevligt, men jag ser brist av några direkt nya "ansikten" som gjort sig till känna. Så tipsa gärna alla ni vet, som kan ha en tand som väntar på att bli blodad, för bankörning smile


/ Mikael, MR2x2 - Celica - Avensis.

Offline

 

#12 2008-02-05 21:51:42

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Jag tycker det känns onödigt att ha både köp&sälj och banåka bilarna som en del av "banåka sektionen" jag menar både finns ju på övriga compello och alla som tittar här tittar nog där också. ska ju vara att man lägger upp en bild på bilen på presentera dig själv så alla kan knyta nick/ansikten/bilar i sommar för dem som inte redan kan det.
Håller även med Hornlund om att detta bör enkelt vara ett ställe där vi alla snacka banåka, tips för hur bilen ska gå fortare i kurvorna, vilka belägg man ska ha och framför allt när och var vi ska köra!

Senast redigerat av zajja (2008-02-05 21:52:28)


//Marcus Saari

Offline

 

#13 2008-02-05 21:58:51

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Om Compello - Banåka - Varför?

Goda synpunkter gott folk smile
Vi kör så tillsvidare då tror jag, bara att ösa på med trådar i den här delen som rör banåka smile


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

Sidfot