Forum
Compello.se

#1 2008-01-30 16:45:58

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Presentera dig!

Du som hittat hit enbart för bankörningsdelen, vore trevligt med en liten text om vem du är smile

Välkommen big_smile


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#2 2008-01-30 16:59:50

Hornlund
Banräv
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2008-01-30
Webbsida

Re: Presentera dig!

Ja som sagt, du som hittat hit & finner intresse i våran målsättning.
Att få fler tillfällen att åka bana, lämna gärna ett litet spår efter dig & berätta gärna vad du kör för bil(ar) osv.

http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_20/12620000-12629999/640x480/12620740.jpg


Själv har jag en liten Toyota MR2, från första årgången, som succesivt blir snabbare & snabbare runt banan. Ã…tminstone är det min grundtanke, bara tiden kan svara för hur verkligheten ter sig smile


/ Mikael, MR2x2 - Celica - Avensis.

Offline

 

#3 2008-01-30 19:12:02

insigma
Vtec Abuser
Från: Sundbyberg
Registrerad: 2005-11-15

Re: Presentera dig!

Nu har jag börjat satsa lite mer seriöst på banan och bilen men har kört lite sedan tidigare både konbana och "riktigt" bana. Har införskaffat nya bromsar då orginal på mina kärra är alldeles för benägna att brinna efter 3 varv (har till största delen säkert med min körstil att göra). Coilovers är as we speak på väg hem från USA.

Bilen då.. En Honda Del Sol VTi som ni kan läsa mer om på Projekt delen här på Compello. Inte ultimat på någotvis att köra bana med den, men vad gör man om man vill kompromissa lite med att kunna ta av taket när solen lyser som högst på himlen. Underbart :-) Bör tilläggas att jag helt är Insnöad i Honda och förmodligen aldrig kommer att byta från det märket.


Vi ses på Banorna i sommar. Planen iår är väll Mantorp 1a Maj med Hondaklubben och några gånger på Mittsverige i Sommar? Om jag får någon semster vill säga då jag precis håller på att byta jobb.

Offline

 

#4 2008-01-30 20:49:20

mrwhite
Medlem
Från: Ö-vik
Registrerad: 2006-05-10

Re: Presentera dig!

Jag och golfen har smakat bana 3ggr på lika många år, och vi har bägge fastnat för smaken big_smile Dock bli smaken lite bittrare då jag numera får se mig ifrån körd av "en liten, röd & ovanlig Toyota, från mitten av 80'talet..."
Nu i somras testade jag även superstage uppe på Kubbe, ett alternativ till bana som dock inte är lika roligt.
Golfen är väl tänkt att säljas till vårn/sommarn och istället ska det inskaffas nån annan mindre framtung bil, exakt vad är ännu oklart.

ps. roligt att du hitta hit oxå hornlund, var på tiden!


/Daniel Selling
2xvw

Offline

 

#5 2008-01-31 09:59:25

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Presentera dig!

Kul med ett seriöst försök att få mer tid i sätet för dem som är intresserade och jag är självklart med på noterna så gott det går utan körkort och student (tar man har en far som är lika biltokig, om än är han mer intresserad av stora jänkare och rakt fram åka.)
Jag kommer i sommar ratta runt en gammal 240 tic som kommer ha bättre dämpare, styvare kaross och förhoppningsvis vara på rätt sida 200-sträcket efter mappning.


//Marcus Saari

Offline

 

#6 2008-01-31 18:04:06

Rogga
Ryssen
Från: EDSELE
Registrerad: 2005-11-09

Re: Presentera dig!

Ja jag e nå dålig på sånt här desto roligare att köra bana än skriva om sig själv tongue
Ha körd lite bana till och från på hoby nivå, började när jag ägde min Subaru Impreza -99 för några år sen sen fasnade jag och sålde den och började bygga en banbil , volvo 242 T5 finns för övrigt under projekt trådarna men är nu såld..
Har ingen bil alls nu men med lite tur kanske det kommer en under våren som kommer ut på bana till nästa sommar isf!
Rock N Roll!!


Mvh Roger Brorsson
When I die I want to be buried faced down, so that everybody that hates me can kiss my ass!
Fixar drivaxlar/knutar till bilar och ATV`s

Offline

 

#7 2008-01-31 19:08:34

Nr4
Medlem
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2006-09-07

Re: Presentera dig!

Har kört lite på bana och en hel del konbana på kubbe. Men som sagt Jag jobbar så pass mycke att det blir inte så ofta man hinner med allt skoj som händer men jag ska bättra mig wink


Mvh//Peter Sedin aka Nr4

Kör: Subaru Legacy Station Boxer Diesel -09
Glidare: Volkswagen Golf C -82

Offline

 

#8 2008-02-01 01:37:47

xender
Medlem
Från: Väja
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Presentera dig!

Har funderat på att testa pissgulen på bana i sommar.. Alt volvon om ja får näven ur å fixa den... Måste bara fixa nya däck å fälgar till Skodan innan ja kan fundera på att köra...


"Jag rejsar bara i nedförsbacke"

Offline

 

#9 2008-02-08 20:55:16

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: Presentera dig!

Ja ja kör väl så mycke bana ja hinner med och kan. Hoppas på en hel del bankörning denna sommar med. Blev inte så hemskt mycket förra sommaren sad
Får väl hoppas på att de blir fler och fler som kör och att de är fler och fler som ställer upp och kör då vi anordnar konkörning här i Solle å inte bara står å kollar på.....

Hoppas på en fin sommar och bankörning minst varje onsdag på Mittsverige big_smile


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#10 2008-02-08 21:34:33

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Presentera dig!

Karlsson skrev:

Ja ja kör väl så mycke bana ja hinner med och kan. Hoppas på en hel del bankörning denna sommar med. Blev inte så hemskt mycket förra sommaren sad
Får väl hoppas på att de blir fler och fler som kör och att de är fler och fler som ställer upp och kör då vi anordnar konkörning här i Solle å inte bara står å kollar på.....

Hoppas på en fin sommar och bankörning minst varje onsdag på Mittsverige big_smile

Jag kommer på konbana om far är med på det, lyckades ju ta mig upp 1 gång förra året och detta år har jag ju lyxxat med tak så kanske får med han oftare på längre sträckor tongue


//Marcus Saari

Offline

 

#11 2008-02-08 22:14:36

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Presentera dig!

Du som hittat hit enbart för bankörningsdelen, vore trevligt med en liten text om vem du är... wink


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#12 2008-02-08 23:47:27

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: Presentera dig!

Mordiiax skrev:

Du som hittat hit enbart för bankörningsdelen, vore trevligt med en liten text om vem du är... wink

Om du menar med detta "enbart för bankörningsdelen att folk som bara kör bana får skriva här. Alltså att man ska traila bilen till och från bana och bara satsar på bankörning. Alltså noll stereo, noll inredning och lägger alla pengar på väghållning så blir det bara 2 högst 3 stycken på denna del av forumet.
Jag kör bana för att jag älskar det men vill ändå ha stereo och annat lyx.

Tycker dessutom att jag inte behöver presentera mig något ytterligare här eftersom de flesta här vet vem jag är och det dessutom står lite överallt på Compello vem jag är.

Jag talar enbart för mig själv och ingen annan. Du får gärna motkommentera mig men hoppas du förstår lite i banorna hur jag tänker i att de inte går ha en forumsdel för såna riktiga banmonster. Måste få finnas lite halvbanbilar med.

Kan även vara så att jag har missuppfattat dig helt och att jag är lite trött och vimsig i skallen och är det så så ber jag om ursäkt. smile


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#13 2008-02-08 23:58:32

insane
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Presentera dig!

Karlsson skrev:

*massa text*

Jag tror att Morris har lurat hit någon gammal banräv, kanske "The Stig", och vill få honom att presentera sig...men det är inget jag kan garantera wink


Jens Edin

Offline

 

#14 2008-02-09 01:27:02

Hornlund
Banräv
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2008-01-30
Webbsida

Re: Presentera dig!

Saken är ju den, att vi vill att alla som är intresserade av att åka bana, ska ge sig till känna.
Så vi vi kan sammla ihop oss, och hyra banan i mellanåt, & där med få fler körtillfällen.

Sen om du har en stereo, eller 400kg bly i bilen, det bryr vi oss mindre om, bara intresset ligger i grunden!


/ Mikael, MR2x2 - Celica - Avensis.

Offline

 

#15 2008-02-09 05:46:17

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Presentera dig!

Du missuppfattar helt Karlsson wink
Menar att dom som är nyreggade på Compello för att kunna surra i banåka delen kan presentera sig här. Ni som redan är etablerade på forumet har nog säkert redan skrivit om er själva i den här tråden.
Tyvärr har ju Compello fått ett glassätar-rykte snarare än en samling hardcore entusiaster som låter bilarna sjunga ut till sista oljedroppen och det tycker jag är synd, därför finns den här delen, där dom som inte känner att dom passar in i glassätarkategorin kan "hänga" utan att själva degradera sig till posör vilket i rejsa sammanhang är väldigt låg status.
Annars går man som jag tycker direkt till Allmänt och bekantar sig med dom olika ansiktena om inte banintresset finns smile


För att citera Edwin i filmen The Fast & The Furious: "It's not how you stand by your car, it's how you race your car."

Blev lite rörigt men det är det bästa jag kan göra efter en natts jobb. Kort och gott - nya användare som kommit hit enbart för banåkningsdelen kan presentera sig här smile


(Och nej, ingen racerförare är inlockad till forumet tyvärr wink)


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#16 2008-04-02 01:51:16

Lillen
Ny medlem
Från: Wilhelmina
Registrerad: 2007-05-08
Webbsida

Re: Presentera dig!

Jocke heter jag.
Bor i vilhelmina.

Banåkarsugen ofta.
Ã…ker flera träffar per år.
Oftast söderut med min klubb.
Brukar bli Sturup , Bug Run Mantorp & Kinnekulle.
Hoppas på att åka på fler banor , minst en ny per år.
Ja det finns några kvar att testa än.
Började åka bana år 1999.

Hänger mest på GTiklubben då VW är mitt allt.
Men även en stor fan av Rejsa.nu.
Läser mest på er sida.

Äger och åker VW.
Oftast Golf GTi 16V.

Bygger ofta och för länge och blir aldrig klar.

Första gången på "midlanda/mittsverigebanan" var år 2000.
Denna träff var med GTiklubben och andra samarbetsklubbar.
Har även åkt där flera år efter detta.

Nu är det dock ett tag sedan senast.
Hoppas på lite mer info här på Compello.
Har ju varit svårt att hitta bantid på motorparken.

Ja kort om mig iaf - Jocke Hellqvist

Senast redigerat av Lillen (2008-04-02 01:55:22)


Volkswagen
Golf GTi 16V -87

Offline

 

#17 2008-04-05 12:17:09

Hornlund
Banräv
Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2008-01-30
Webbsida

Re: Presentera dig!

Trevligt, det är vår målsättning, att vi ska få mer tid på banan.
Vad jag förstått så är du en flitig banåkare, trotts ditt avstånd till banorna, kul att du hittat hit!


/ Mikael, MR2x2 - Celica - Avensis.

Offline

 

#18 2008-04-08 01:07:10

Lillen
Ny medlem
Från: Wilhelmina
Registrerad: 2007-05-08
Webbsida

Re: Presentera dig!

Jodå jag åker väl lite bana.
Ganska ofta hittils har det blitt.
Nu är det ju barn och annat men jag försöker åka iaf.


Volkswagen
Golf GTi 16V -87

Offline

 

#19 2009-04-04 01:52:55

Jesse
Medlem
Registrerad: 2009-03-24

Re: Presentera dig!

Jesse Westerlund 21 år, kör egentligen cross/enduro enduro kör jag för honda sverige på vm nivå vilket är rejält tids krävande men har skapat mig ett bil intresse för att få någonting som bryer av hoj åkningen lite nu och då.

Har en renault clio som jag köpte helt orginal, nu är ingenting orginal längre och det mesta är byggt med tanken åt prestanda.

Tänkte försöka åka så mycket som möjligt under veckorna i sommar, har själv tagit på mig att dra igång lite kon bana här i sundsvall i sommar  på vardags kvällarna för att det skall hända någonting med rejs intresset här nere med som för övrigt är ganska dött.

Försökte vara aktiv på streets of sundsvall, men finner inte att jag hör hemma där då jag inte gillar volvo 740 och stora klistermärken eller rostiga jänkare, utan har hamnat här och på rejsa där jag finner folk med samma syn på hur en bil skall se ut och användas.

Hoppas ni har fått svar på de mesta, annars kan ma alltid fråga smile

Offline

 

Sidfot