#1 2009-09-06 22:55:41
- Nordin
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2009-07-07
Volvo 850 T5 -94
Namn: Daniel Nordin
Bor: Sollefteå
Kör: Volvo 850 T5
Effekt: 225HK/300nm
Trim: Orginal, Sitter dock en Turbo från en S60-01
Väghållning: Orginal
Styling: Inget ännu
Fälgar/däck: Turbofälgar 16"
Stereo: Pioneer
Framtidsplaner: Tona rutorna,Montera vinge,USA blinkers,XC Grill,Eventuellt klarglas, Säkert mer småpill
Övrigt: Otroligt fint skick! Endast lite klarlacksläpp på huven ytterst lite ytrost i några stenskott, Inredningen ser nästan osutten ut, Få ägare och bara äldre, Aldrig varit trimmad, inte ens en pysdump har någonsin varit monterad.
Dålig kvalité på bilderna men jag var tvungen att ta några bilder!
Skulle höra ifall någon utav er är kunniga på att lackera, skulle behöva fixa huven.
Ifall det är någon som är hajj på dessa motorer skulle kanske kunna hjälpa mig med att kika på en sak
Ska fixa bättre bilder så snart som möjligt
Hoppas ni gillar den
Senast redigerat av Nordin (2009-09-06 22:56:29)
Be Quick Or Be Dead
Offline
#2 2009-09-07 08:27:01
- Bengan
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Volvo 850 T5 -94
Vad är det du fundilerar på ang motorn då? Har ju en blå kombi av samma sort..
Bengan Olofsson
_________________________________________________
Offline
#3 2009-09-07 09:48:14
- Nordin
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2009-07-07
Re: Volvo 850 T5 -94
Bengan skrev:
Vad är det du fundilerar på ang motorn då? Har ju en blå kombi av samma sort..
Jaru, Tror vevhusventen skulle behöva bytas ut eftersom den trycker ut olja lite här å var, kollat å bytt de flesta packningar, Turbon är i stort sett ny, inge glapp eller så heller, Så de är med stor sannolikhet Vevhusventen som e tät, Å ja vet faktiskt inte ifall jag skulle klara av att byta den själv, Är så många som säger att det är ett helvete.
Tex att fuelrailen måste tömmas på bensin, De är så många måsten som gör mig lite orolig ;P
Be Quick Or Be Dead
Offline
#4 2009-09-07 12:03:47
- Bengan
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Volvo 850 T5 -94
Byta? Du menar rengöra..
Finns en utmärkt guide här http://www.pettsson.com/reng-vevhusventilation-t5.html
Har inte testat själv än men följer man det där bör det väl gå som en dans?
hade diverse oljeläckage på min som åtgärdats, slangar som pajjar osv e väl inget ovanligt..
Var läcker det? En klassiker e väl packboxen mellan motor och låda, böööökigt är bara förnamnet.
Bengan Olofsson
_________________________________________________
Offline
#5 2009-09-07 15:47:42
- Nordin
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2009-07-07
Re: Volvo 850 T5 -94
Bengan skrev:
Byta? Du menar rengöra..
Finns en utmärkt guide här http://www.pettsson.com/reng-vevhusventilation-t5.html
Har inte testat själv än men följer man det där bör det väl gå som en dans?
hade diverse oljeläckage på min som åtgärdats, slangar som pajjar osv e väl inget ovanligt..
Var läcker det? En klassiker e väl packboxen mellan motor och låda, böööökigt är bara förnamnet.
Näe byta ska jag göra, ska byta hela klumpen, vilket man hellst ska göra, rengöring känns onödigt när man måste riva så mycket, va uppe på volvo å dom skulle beställa hem en, gick på drygt 200;- bara så de är ju ingen kostnad, sen diverse slangar å insugspackning, totalt runt ~450-500;-.
Jo kollade in guiden tidigare å känner att ja nog klarar det, hade bara hittat en guide för S70 å dom verkar de bökigare på om jag ska vara ärlig
Be Quick Or Be Dead
Offline
#6 2009-09-07 19:26:23
- Karlsson
- på taket
- Från: Forsmoby
- Registrerad: 2005-11-10
Re: Volvo 850 T5 -94
Ser rätt fräsch ut! Behöver du lackerat så sväng förbi hos mig på Oves Billack så får vi prata om saken
Anders Karlsson 073-811 58 77
¨Old VW´s never die, they just get faster...¨
Offline
#7 2009-09-07 20:47:11
- Nordin
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2009-07-07
Re: Volvo 850 T5 -94
Karlsson skrev:
Ser rätt fräsch ut! Behöver du lackerat så sväng förbi hos mig på Oves Billack så får vi prata om saken
Kung kommer nog förbi imorrn eller nått då
ifall ja ska ut någe, vill inte köra så mycket när vevhusventen e pajj
Be Quick Or Be Dead
Offline
#8 2009-09-08 07:04:27
- Bengan
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-09
Re: Volvo 850 T5 -94
Nordin skrev:
Bengan skrev:
Byta? Du menar rengöra..
Finns en utmärkt guide här http://www.pettsson.com/reng-vevhusventilation-t5.html
Har inte testat själv än men följer man det där bör det väl gå som en dans?
hade diverse oljeläckage på min som åtgärdats, slangar som pajjar osv e väl inget ovanligt..
Var läcker det? En klassiker e väl packboxen mellan motor och låda, böööökigt är bara förnamnet.Näe byta ska jag göra, ska byta hela klumpen, vilket man hellst ska göra, rengöring känns onödigt när man måste riva så mycket, va uppe på volvo å dom skulle beställa hem en, gick på drygt 200;- bara så de är ju ingen kostnad, sen diverse slangar å insugspackning, totalt runt ~450-500;-.
Jo kollade in guiden tidigare å känner att ja nog klarar det, hade bara hittat en guide för S70 å dom verkar de bökigare på om jag ska vara ärlig
Ja det e klart man kan byta slangar osv, men det e ju ändå rengöringen av de bitar man INTE byter som e viktigast.. Sitter det igen i nåt hål är det ju rätt värdelöst sätta dit en ny slang nån annanstans.
Bengan Olofsson
_________________________________________________
Offline
#9 2009-09-08 09:50:58
- Nordin
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2009-07-07
Re: Volvo 850 T5 -94
Bengan skrev:
Nordin skrev:
Bengan skrev:
Byta? Du menar rengöra..
Finns en utmärkt guide här http://www.pettsson.com/reng-vevhusventilation-t5.html
Har inte testat själv än men följer man det där bör det väl gå som en dans?
hade diverse oljeläckage på min som åtgärdats, slangar som pajjar osv e väl inget ovanligt..
Var läcker det? En klassiker e väl packboxen mellan motor och låda, böööökigt är bara förnamnet.Näe byta ska jag göra, ska byta hela klumpen, vilket man hellst ska göra, rengöring känns onödigt när man måste riva så mycket, va uppe på volvo å dom skulle beställa hem en, gick på drygt 200;- bara så de är ju ingen kostnad, sen diverse slangar å insugspackning, totalt runt ~450-500;-.
Jo kollade in guiden tidigare å känner att ja nog klarar det, hade bara hittat en guide för S70 å dom verkar de bökigare på om jag ska vara ärligJa det e klart man kan byta slangar osv, men det e ju ändå rengöringen av de bitar man INTE byter som e viktigast.. Sitter det igen i nåt hål är det ju rätt värdelöst sätta dit en ny slang nån annanstans.
Helt sant, Men de brukar ju inte sitta igen på så mycke andra ställen än i oljefällan och i ett hål som går in i blocket typ, resten utav slangarna ska ju bytas
Be Quick Or Be Dead
Offline
#10 2009-09-08 10:50:09
- Nordin
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2009-07-07
Re: Volvo 850 T5 -94
lite nya bilder endast avblaskad me högtrycken
Be Quick Or Be Dead
Offline