Forum
Compello.se

#126 2010-01-02 07:49:23

Johlsson
Medlem
Från: S-vall
Registrerad: 2006-02-19
Webbsida

Re: VW Corrado G60 -91

Karlsson skrev:

Behöver ju en ny topp med eftersom min är sabbad och att toppen är lite masserad är ju aldrig helt fel =)
Kan nog tänka mig att köpa det mesta ifrån dig förutom nå turbogrejer. Tror ja ska hålla mig till kompressor.
Men är ju inget jag har nå pengar till just nu efter allt julstök och nyårsfirande. Men ramlar ju in kulor vartefter tiden rullar på. Tänkte ja skulle samla på mig grejer under detta år och börja bygga vid sensommar-vinter.
Men jag får ta å hälsa på dig så får vi kolla på lite grejer å snacka lite priser =)

Rätt val att fortsätta med kompressor. =)
Ingen fara med stress, det har varit någon spekulant på topp och kam och så men inget som står skrivet i sten så, det är antagligen ingen fara och skulle den säljas så har jag som sagt en originalare liggande med.
Men ett besök torde ju vara på sin plats så du kan kika över "lagret" mitt, konceptet med ett 2L 2E block, toppen med kam där och en masserad G-lader (alt utbytes kompressor) låter ju icke helt fel, skulle inte vara några problem för dig att matcha min 16VG60 då, helst inte om du drevar G-ladern ytterligare, jag fegade ur och snällkörde min (strax under 0,8) men fick fortfarande ut dryga 240hk/300nm ur den, ska köra så ett tag nu och sedan när man vet att (och hur) allt lirar med varandra så ska jag trissa upp den ytterligare. =)


Golf MK2 16VG60 -91
Golf MK2 Rallye T16 -89
Golf MK2 Rallye G60 -89

Offline

 

#127 2010-01-02 11:10:56

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Johlsson skrev:

Rätt val att fortsätta med kompressor. smile
Ingen fara med stress, det har varit någon spekulant på topp och kam och så men inget som står skrivet i sten så, det är antagligen ingen fara och skulle den säljas så har jag som sagt en originalare liggande med.
Men ett besök torde ju vara på sin plats så du kan kika över "lagret" mitt, konceptet med ett 2L 2E block, toppen med kam där och en masserad G-lader (alt utbytes kompressor) låter ju icke helt fel, skulle inte vara några problem för dig att matcha min 16VG60 då, helst inte om du drevar G-ladern ytterligare, jag fegade ur och snällkörde min (strax under 0,8) men fick fortfarande ut dryga 240hk/300nm ur den, ska köra så ett tag nu och sedan när man vet att (och hur) allt lirar med varandra så ska jag trissa upp den ytterligare. smile

Ja det känns som att kompressor är det givna valet smile
Ett besök i Johlsson garaget får vi allt styra upp. Ska nog till Sundsvall inom den närmaste månaden så du har lite tid på dig att lägga fram alla godsaker wink
Funderat mycket på annan kompressor då G-lader inte direkt är känd för hållbarhet men kommer nog att köra med G-lader i från början ändå. Kostar ju en slant å köpa ny. Kör med 1 bar i laddtryck nu och den låter hur fint som helst. Sen en liten renovering av den så håller den nog ett tag till. Har som sagt ingen brådska egentligen att få Corren å gå igen. Tråkigt då den står bara men tänkte köpa mig en Golf 2:a (kanske en 8v gti) så då har ja en finbil ändå wink


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#128 2010-01-02 11:29:05

Johlsson
Medlem
Från: S-vall
Registrerad: 2006-02-19
Webbsida

Re: VW Corrado G60 -91

Karlsson skrev:

Ja det känns som att kompressor är det givna valet =)
Ett besök i Johlsson garaget får vi allt styra upp. Ska nog till Sundsvall inom den närmaste månaden så du har lite tid på dig att lägga fram alla godsaker ;)
Funderat mycket på annan kompressor då G-lader inte direkt är känd för hållbarhet men kommer nog att köra med G-lader i från början ändå. Kostar ju en slant å köpa ny. Kör med 1 bar i laddtryck nu och den låter hur fint som helst. Sen en liten renovering av den så håller den nog ett tag till. Har som sagt ingen brådska egentligen att få Corren å gå igen. Tråkigt då den står bara men tänkte köpa mig en Golf 2:a (kanske en 8v gti) så då har ja en finbil ändå ;)

Klart det är, vad vore G60 utan G-lader. ;D
bara att vi hörs på, mesta motorprylarna till G60 har jag i det gamla garaget så det ska inte vara några problem, annars får vi väl gräva oss fram till de övriga ställena. =D

Det finns ju utbytes som levererar betydligt mer effekt med, men de kostar ju en slant med, och så är det ju så att G-ladern egentligen inte är en dålig sak, utan den kräver bara mer uppmärksamhet, så en helrenovering och portning hos SLS eller så för en 4200:- så är den ju tipp topp och god för fina laddtryck sedan uppåt 1,1 och så, och det räcker ganska långt, för mig iaf, ska det vara bygge efter conceptet G60 så ska det banne vara G-lader. =)

Jagar du en fin 8V kanske du är sugen på att överta mitt "Helios" projekt, måste rensa lite bland byggen och det är en lång körare som inte fått så mycket uppmärksamhet på senaste tiden, en tyskimporterad special-beställd MK2'a, den kom in i landet med Digifiz, "heliosblå/lila" lack (mig vetligen inte många med den färgen) mycket fin inredning, nästintill rostfri så när som på lite på bakluckan och lite yta vid dragögglan baktill och sedan så har jag påbörjat en renovering av motorn (alt byta till en lite "starkare" 8V GTI), jagat reda på en svart/vit GTI inredning, klarglas hit och dit, grill och lite annat godis till den, bytt diverse skadade delar övrigt i inredningen. Tanken är att den skall sättas ihop till våren och sedan säljas, så det kan ju vara ett alternativ för dig, japsdämparen får du med. ;D

http://www.dub-sofine.com/the_projects/heliosproject_1.jpg
http://www.dub-sofine.com/the_projects/heliosproject_3.jpg


Golf MK2 16VG60 -91
Golf MK2 Rallye T16 -89
Golf MK2 Rallye G60 -89

Offline

 

#129 2010-01-02 13:50:10

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Johlsson skrev:

Klart det är, vad vore G60 utan G-lader. ;D
bara att vi hörs på, mesta motorprylarna till G60 har jag i det gamla garaget så det ska inte vara några problem, annars får vi väl gräva oss fram till de övriga ställena. big_smile

Det finns ju utbytes som levererar betydligt mer effekt med, men de kostar ju en slant med, och så är det ju så att G-ladern egentligen inte är en dålig sak, utan den kräver bara mer uppmärksamhet, så en helrenovering och portning hos SLS eller så för en 4200:- så är den ju tipp topp och god för fina laddtryck sedan uppåt 1,1 och så, och det räcker ganska långt, för mig iaf, ska det vara bygge efter conceptet G60 så ska det banne vara G-lader. smile

Jagar du en fin 8V kanske du är sugen på att överta mitt "Helios" projekt, måste rensa lite bland byggen och det är en lång körare som inte fått så mycket uppmärksamhet på senaste tiden, en tyskimporterad special-beställd MK2'a, den kom in i landet med Digifiz, "heliosblå/lila" lack (mig vetligen inte många med den färgen) mycket fin inredning, nästintill rostfri så när som på lite på bakluckan och lite yta vid dragögglan baktill och sedan så har jag påbörjat en renovering av motorn (alt byta till en lite "starkare" 8V GTI), jagat reda på en svart/vit GTI inredning, klarglas hit och dit, grill och lite annat godis till den, bytt diverse skadade delar övrigt i inredningen. Tanken är att den skall sättas ihop till våren och sedan säljas, så det kan ju vara ett alternativ för dig, japsdämparen får du med. ;D

http://www.dub-sofine.com/the_projects/ … ject_1.jpg
http://www.dub-sofine.com/the_projects/ … ject_3.jpg

Känns som att den bilen blir lite dyr för min smak just nu då ja även ska köpa massa motordelar till Corren och byta hela uppvärmningen i kåken. Less på pelletseldning nu smile Tänkte mig en bil för runt 5-10papp som är körbar nu på engång eftersom jag blev lite billös då corren nu står. Finns en gti 8v i sundsvall som ja är lite sugen på som ligger ute för 8. Får se vad man hittar på smile


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#130 2010-01-02 16:16:12

Johlsson
Medlem
Från: S-vall
Registrerad: 2006-02-19
Webbsida

Re: VW Corrado G60 -91

Karlsson skrev:

Känns som att den bilen blir lite dyr för min smak just nu då ja även ska köpa massa motordelar till Corren och byta hela uppvärmningen i kåken. Less på pelletseldning nu =) Tänkte mig en bil för runt 5-10papp som är körbar nu på engång eftersom jag blev lite billös då corren nu står. Finns en gti 8v i sundsvall som ja är lite sugen på som ligger ute för 8. Får se vad man hittar på =)

Nja, hade tänkt mig 10 för den helt klar, men det är ju som sagt inte förrän vid våren då man kan skruva ihop den, nu står den hos min far i vinterförvaring så ska du ha en GTI snart som dessutom är körbar direkt så är icke min ett alternativ då det är en stund jobb kvar på den innan jag kan sälja den komplett. =)

Då är det ju bättre att du köper en GTI som är "klar" och så laddar du inför ett paketpris på topp, kam, block och kanske lite annat godis runtomkring. ;)
Menar du 86'an där, den som "drar ur batteriet"? Den har man mekat en del med, en fresh MK2'a men jag hörde rykten om att toppen icke är en GTI topp (inte kört den själv så jag vet inte men det märker man ju när man tar en tur), men den kan ju vara värd att kika in, är mycket fresh i plåten iaf.

Senast redigerat av Johlsson (2010-01-02 16:21:44)


Golf MK2 16VG60 -91
Golf MK2 Rallye T16 -89
Golf MK2 Rallye G60 -89

Offline

 

#131 2010-01-02 17:07:56

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Johlsson skrev:

Nja, hade tänkt mig 10 för den helt klar, men det är ju som sagt inte förrän vid våren då man kan skruva ihop den, nu står den hos min far i vinterförvaring så ska du ha en GTI snart som dessutom är körbar direkt så är icke min ett alternativ då det är en stund jobb kvar på den innan jag kan sälja den komplett. smile

Då är det ju bättre att du köper en GTI som är "klar" och så laddar du inför ett paketpris på topp, kam, block och kanske lite annat godis runtomkring. wink
Menar du 86'an där, den som "drar ur batteriet"? Den har man mekat en del med, en fresh MK2'a men jag hörde rykten om att toppen icke är en GTI topp (inte kört den själv så jag vet inte men det märker man ju när man tar en tur), men den kan ju vara värd att kika in, är mycket fresh i plåten iaf.

Aha.. är en bil jag kanske kan locka på min gti-tokiga granne då kanske, lr så får ja köpa den sen framöver om den finns kvar då wink
Ja precis är den ja är lite sugen på. Lät bra att den är fin i plåt å så. Original gti-topp har ja en liggandes hemma med trimmkam så är ju inte hela världen om det skulle vara en annan topp smile
Får se vad som händer under veckan om man ska kosta på sig en sundsvallresa kanske.
Lär nog köpa så mycket godis jag kan ifrån dig. Då ja liks ska bygga motor ifrån grunden kan man ju kosta på sig lite godsaker smile


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#132 2010-01-05 00:46:55

Johlsson
Medlem
Från: S-vall
Registrerad: 2006-02-19
Webbsida

Re: VW Corrado G60 -91

Karlsson skrev:

Aha.. är en bil jag kanske kan locka på min gti-tokiga granne då kanske, lr så får ja köpa den sen framöver om den finns kvar då ;)
Ja precis är den ja är lite sugen på. Lät bra att den är fin i plåt å så. Original gti-topp har ja en liggandes hemma med trimmkam så är ju inte hela världen om det skulle vara en annan topp :)
Får se vad som händer under veckan om man ska kosta på sig en sundsvallresa kanske.
Lär nog köpa så mycket godis jag kan ifrån dig. Då ja liks ska bygga motor ifrån grunden kan man ju kosta på sig lite godsaker =)

Ja, den lär stå klar till våren så vi får se då. ;)
Du kan ju droppa ett mess om du ska mot sundsvall så ser vi vad vi kan styra upp, jobbar otroligt mycket nu men kanske kan tajma in en ledig dag om man har tur. =)


Golf MK2 16VG60 -91
Golf MK2 Rallye T16 -89
Golf MK2 Rallye G60 -89

Offline

 

#133 2010-01-05 07:17:23

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Johlsson skrev:

Ja, den lär stå klar till våren så vi får se då. wink
Du kan ju droppa ett mess om du ska mot sundsvall så ser vi vad vi kan styra upp, jobbar otroligt mycket nu men kanske kan tajma in en ledig dag om man har tur. smile

Ser ut som ja ska till sundsvall den 16:e. Lutar mycket starkt åt de så har du iaf ett datum att gå efter wink Bara att hoppas att du har tid då smile


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#134 2010-02-21 09:38:59

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Ja idag så ska bilen puttas från kallgaraget till varmgaraget. Stå där några dagar så är den varm å go att börja skruva i sen big_smile


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#135 2010-02-21 10:06:45

Lill karlsson
Medlem
Från: Långsele
Registrerad: 2009-10-26

Re: VW Corrado G60 -91

Karlsson skrev:

Ja idag så ska bilen puttas från kallgaraget till varmgaraget. Stå där några dagar så är den varm å go att börja skruva i sen big_smile

Så du ska inte hä iväg den då?


Corrado G60 2.0L
Golf mk2 GTI 16V
Volvo 740 turbo

Offline

 

#136 2010-02-21 11:40:40

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Lill karlsson skrev:

Karlsson skrev:

Ja idag så ska bilen puttas från kallgaraget till varmgaraget. Stå där några dagar så är den varm å go att börja skruva i sen big_smile

Så du ska inte hä iväg den då?

Den som väntar på något gott.......får vänta en stund till.


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#137 2010-03-15 08:02:29

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Provkörde en sväng igår. Går sjukt fint nu!
Börjar ta emot att sälja den men i nödfall så ha ja ju en till ståendes på gårn nu som ska bli bättre smile


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#138 2010-03-15 19:30:10

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Reve inredning ikväll. Plockat ur stolar, baksäte, lite plast, innertak och takluckan med mekanism.

Är en skena som gått sönder på takluckan (standard på dessa) så den ska fixas så blir luckan som ny igen smile

Plockat isär inredningen för den ska rengöras noggrant. Inget fuskande här inte!


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#139 2010-04-12 08:00:39

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Blev färdig igår med bilen. Tog ut den å vips så kom sommardäcken på smile
Ska ta nå bilder nu i veckan å sen blir de Blocket.
Någon här som känner sig sugen på en jävligt rolig sommarbil kan ju höra av sig.


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#140 2010-04-12 08:05:26

setras
St. Nicholaus
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: VW Corrado G60 -91

Varför blir man inte förvånad? wink


VW Golf Variant TDI 4Motion -10
Arctic Cat F6 EFI Sno Pro -04

Offline

 

#141 2010-04-12 10:51:02

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

setras skrev:

Varför blir man inte förvånad? wink

Säljer den faktiskt pga av badrumsrenovering. Så är inte som vanligt denna gång att något nytt projekt ska ta plats i garaget tongue


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#142 2010-04-17 21:23:32

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Lite nya bilder på hur den ser ut detta år

http://forumbilder.se/images/197201091324Pe76c.jpg

http://forumbilder.se/images/d27201091854P120f.jpg

http://forumbilder.se/images/ee7201091440P4f4d.jpg

http://forumbilder.se/images/e57201091551Pba02.jpg

http://forumbilder.se/images/f67201091757P91e5.jpg


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#143 2010-04-17 23:28:10

Pät
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-21

Re: VW Corrado G60 -91

Riktigt riktigt fräsch alltså! Gillar djupet i lacken.
Och baksätet ser ju nästan mysigt ut. smile


Cooper S, Vectra OPC, Typ 1, 205 MI16, 309 GTI16

Offline

 

#144 2010-04-26 00:08:41

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: VW Corrado G60 -91

Såld!


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

Sidfot