Forum
Compello.se

#1 2005-11-13 02:07:59

Klaus.Dorfbauer
Medlem
Från: Oskarshamn
Registrerad: 2005-11-11
Webbsida

Vem är du?

Tänkte slänga liv i den här gammla tråden som fanns med på förra forumet

Ja jag heter Stefan Ã…berg är 20 år och bor i Sundsvall där jag för tillfället studerar till Högskoletekniker inom energi och driftteknik... med andra samma skit som Homer Simpson fast med Värmekraftverk när jag inte sitter å sörplar öl på kårhuset eller sitter med pannan i djupa veck med en bok i handen så hittas jag nog vid datorn eller framför en film. Har väll varit väldigt Bilintresserad och är väll än idag men intresset har väll lagts på is av olika anledningar mest kanske för att man lever på existens minimum typ smile. Är väll också intresserad av formgivning och design. där igenom har man väll blivit en fena på layout och bildbeskärning så photoshop har väll i alla fall varit ett stort tidsfördriv men det går i vågor. Drömbilen är väll en Volvo 142 Deluxe av 1974 års modell med orange lack och gärna brun inredning. äcklig kombination enligt många. tidstypiskt säger jag=). har ni vägarna förbi Sidsjön så är det väll bara att slå en pling eller att komma in och surra lite.


Stefan Ã…berg 0702438736
Bitter och introvert

Offline

 

#2 2005-11-13 07:36:10

Munken
Medlem
Från: Rossön
Registrerad: 2005-11-09

Re: Vem är du?

Mina kära föräldrar döpte mig till Anders Jonsson, men många känner mig bara som Munken.
Jag är 25år och bor uppe i vackra Rossön, jobbar på farsans bondgård (Norrnäs Lantgård) där vi odlar en jäkla massa potatis, kör också en del lastbil åt Fjällsjö Ã…keri i Backe.
Jag började min karriär som bilägare när jag var sex år och fick en gammal Saab att skruva sönder, eftersom man växt upp på bondgård så blev det ganska naturligt att man skaffade Epa sedan, saknar än idag min Duett -57a (B16 motor och original 6v elsystem, grejer det! smile ).
Nu kör jag runt i en Hyundai Coupe -00 som förhoppningsvis snart ska bli såld, annars blir det ombyggnad av den... Jag skruvar också i en Porsche 924 från 1978, blivande klassiker!


Anders Jonsson
LS400, Chevelle, 200sx, Bluebird, Kingcab, M1000, Raptor 350, H250

Offline

 

#3 2005-11-13 11:11:14

Jompa
Gäst

Re: Vem är du?

John Holmberg 27 år kommer från Bispgården.Föddes i en trevlig kommun som heter Timrå,Men hit flyttade man och här bor man kvar.Jobbar som förrådsarbetare på Hydrauto här på byn.
Bor de gör jag i ett rött hus i skogen, så de är bara att komma in om ni har vägarna förbi kaffe finns alltid.big_smile
Bilar man haft.
Saab 900 Gle-80
Audi 100 1,8-89 tror jag
Audi 100 2,3-92
Volvo 745 Glt-90
Golf Gti-88
Audi A4 avant-96
Saab 95 Kombi-99
Passat 1,8T-98
Audi A4 avant Tdi-98

Senast redigerat av Jompa (2005-11-16 17:20:19)

 

#4 2005-11-13 13:31:05

Altras
Gammal Räv
Från: Vem vet
Registrerad: 2005-11-10

Re: Vem är du?

Christer "Altras" Nilsson 22år bor i Junsele
jobbar som bilmekaniker och taxi chaffis
Mekar bilar så det knakar tycker om att modifera bilar i bådde motor plast och allt annat
Har ägt följande bilar i inköps årdning:

Bmw 320im *såld* 54k
Mazda 626 *såld* 8k
Volvo 745 GLE *såld* 10k
Volvo 240 GLT *såld* 10k
Toyota Celica st205
Volvo 740GLE *såld* 9k
Volvo TG13 *såld* 50k
VW Golf II *såld* 5k
Volvo V40T4 *såld* 50K
Subaru Impreza GT
Subaru Legacy GX


Yamaha et 250 tff *såld* ?k
Arctic cat thundercat 1000 *såld* 25k
Arctic cat Phantera 1000 *såld* inbytt
Arctic cat Mountaincat 700

Ãr ni i Junsele så titt in på en kaffe smile

Senast redigerat av Altras (2010-08-19 19:31:21)


MVH Chris

Offline

 

#5 2005-11-13 13:38:35

setras
St. Nicholaus
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: Vem är du?

Heter: Nicklas Johansson
Född: 1985 i Sollefteå
Jobbar: Med rehab på lämpligt stor vårdcentral i Västenorrland.
Kör: en Audi 100 2.6E Quattro -94

Hittade till Compello direkt från början när det hette "Mähler Racing" eller nåt liknande så har hängt här en stund smile
Övriga intressen är väl sport, film, datorn, fruntimmer och fest som de flesta andra pojkar i min ålder.

Senast redigerat av setras (2010-11-30 09:16:00)


VW Golf Variant TDI 4Motion -10
Arctic Cat F6 EFI Sno Pro -04

Offline

 

#6 2005-11-13 14:11:20

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Vem är du?

Jag är DJÄVULEN och jag skapade COMPELLO
Nej, skämt å sido. Så ond är jag inte som folk säger.

Johan Mähler, 21år, bor i skogen utanför Sollefteå där numera en massa trevliga bilmänniskor har funnit hus.
Har igentligen mer varit intresserad utav tvåhjuliga åk då "karriären" började med en PW80 som jag hade mycket kul med i skogen. Sen när jag hade moppe och körde ifrån epor var jag övertygad om att två hjul var bättre än fyra.
Men influerad av min gode faders fina bilsmak som för tillfället var VW så hade jag en kärlek till Golf 2 GTI 16v så jag ville ha en sådan. Tillfället gjorde dock att det blev en 240 -83 som farsan tvingade på mig några månader innan 18års dagen.
Tog körkortet i Bollnäs på intensivkurs, så sex dagar får väl antas vara okej. Fick 62 eller om det var 63 på teoriprovet och med beröm godkänt på uppkörningen med lite finlir från min sida big_smile
Volvon tröttnade jag ganska tidigt på. Bilintresset exploderade något enormt med körkortet men jag visste inget alls om bilar. Insåg dock att det är trist med volvo utan diffbroms. Fast jag visste inte ens vad en diff va för något.
Till sommaren sålde jag volvon och köpte en Corrado G60 -91, en otroligt rolig bil men fwd är ju som det är.
Sålde den till hösten, blev lovad jobb till våren, köpte en Volvo 960 -96 och med lån på husvagn.
Jobbet kom inte och jag med mitt volvohat fick ångest. Sålde skiten och var billös ett bra tag. Hade en 740 för 500kr någon dag som busbil men den körde jag av vägen med och skrotade ganska bra...
Långa vintrar med bilar och mycket läsning, samt gott intresse för banåka gjorde att jag sen köpte en 318is -90. Klart bästa jag nånsin gjort och så mycket kul jag har haft big_smile

Aja, det va lite kort om mig det. Skicka mail om det är något annat.

UPDATE 2010 12 13
1a bilen:
http://forumbilder.se/images/a21320106091069bd.jpg
Gått ~11000 mil, klockren, fälgarna hade suttit på en likbil. B21A.

2a bilen:
http://forumbilder.se/images/f9132010612299621.jpg
Köpte en sleten och billig Corrado, tynade den hårt i 1500 mil under en sommar och skeppade iväg den för samma peng jag köpte den för. Kostade på den endast en hjulinställning big_smile Antagligen bästa bilaffären jag gjort.

3e bilen:
http://forumbilder.se/images/7a13201061637e723.jpg
BMW 318is E30. Svart skinn. 16" alpinafälgar. Grupp N chip.

även den bilen jag började min banåkning med:
http://www.frinor.se/plugins/p17_image_gallery/images/md_614.jpg
ACS ratt, DTM spelgar, Koni dämpare + fjädrar, Mintex 1144 belägg runtom, Sparco Evo stol, Yokohama A048R däck på 14" kapsylfälgar, 2.5" avgas.

3½ bilen:
http://forumbilder.se/images/7713201062645b01c.jpg
Ett kvickt inköp som var i min ägo under två veckor. Rolig bil, hade svårt att erkänna att den var snabbare än BMWn jag ägde samtidigt med sina 106.7hk. Ett frö av visdom började gro i min hjärna.

4e bilen:
http://forumbilder.se/images/73132010621191526.jpg
Volvo 960 2.5, en bil jag hatade, rätt så oförtjänt faktiskt. Fin bakvagn, bra skick. Köpte den för att dra husvagn och var min brukis under ett bra tag. Drog hemskt med soppa och var riktigt slö. Enda bilen jag fått soppatorsk med.

5e bilen:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1381/223/46/565842786/n565842786_1198913_7651.jpg
Merca 2.3-16, min favortilbil, synd den var sliten och hårt gången av åldern. Kommer för evigt att hålla dessa bilar högt!

5½ bilen:
En opel Kadett -88, röd sedan, som jag ej kan finna bilder på. Var rostfri när jag köpte den. Var grymt rostig när jag sålde tongue Ägde den medans jag fixade på ovan nämnda merca.

6e bilen:
http://www.frinor.se/plugins/p17_image_gallery/images/md_787.jpg
Civic Type R och min entré i Hondaträsket. Mugenfjäderben, pedaler, AEM CAI, Invidia catback, Sparco Evo. R-däck.

7e bilen:
http://www.redpepperracing.com/gallery/d/209408-1/Malkolm_dsc2449psci2.jpg
Uppe till höger i bakgrunden kan man se den, min trotjänande brukshäst, en Accord Aerodeck 2.2 från 92.

8e bilen:
http://www1.garaget.org/archive/8/7120/77381/77381-1876399.jpg
-_-

9e bilen:
http://forumbilder.se/images/242010125646P74c4.jpg
En bil vars fördelar var starka men nackdelarna var ännu starkare. Fick göra sig av med fördel av...

10e bilen:
http://forumbilder.se/images/7216201031855c670.jpg
Min nuvarande turbocivic som jag brukar i ur och skur.

Ladies and gentlemen, start your engines!
http://forumbilder.se/images/1d1201040800P5394.jpg


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#7 2005-11-14 10:25:43

ottis
Gäst

Re: Vem är du?

tja, va skall man skriva?
Fredrik Otterdahl men kallades för Ottis under skoltiden...
34år så man känner sig gammal i det här gänget wink
men man är väl inte äldre än man gör sig! är lite farbron som inte vill bli stor...

gick in i den berömda väggen förra vintern så nu går jag hemma o lappar ihop allting o försöker finna ut vad man skall bli i framtiden...
drömmen är väl att starta något eget o driva men just nu finns inte orken o engagemanget...

har två barn sambo o en villa med ett fint garage till...
tänkte lagt ut en blänkare om att är det någon som inte har eget garage o vill ha hälp med något är det bara att höra av sig smile kan tyvärr inte hysa några långa projekt men plats nån vecka eller så går bra!
det får bli en bonus för er som orkat läsa här wink

förutom att meka gillar jag datorer, därav att jag har bildator i "lekbilen" wink
för alla som tänker, wee den skall jag ta... så har jag inte med den i bilen alltid och när den är färdig byggd så är den fast svetsadbig_smile wink

och just det... ofta kan jag skriva saker jag tänkt själv halvvägs o därför kan te sig konstiga på forumet wink

 

#8 2005-11-14 13:26:41

Guldis
Bakhjulsdriven
Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-09

Re: Vem är du?

Hejhej publiken..

Henrik heter jag, 85:a fraan Sollefteaa som numera bor i Umeaa. (Foer tillfaellet aer jag i Leeds, England. Vilket kanske maerks paa avsaknaden av svenska tecken)
Har vael alltid gillat bilar, uppvaext paa en mack, alltid aakt volvo osv. Saa vid 15 aars aalder koepte jag en Volvo 164 -69. Moerkblaa, rak sexa med automat. Den rullar sparsamt paa sommaren, i somras var den knappt ute paa vaegarna alls, man aer ju aldrig hemma hos morsan och farsan numera eftersom man jobbar och sliter naer det inte aer skola. Pluggar goer jag, till Laerare. Jobbar goer jag med, paa bilbolaget i umeaa, saeljer reservdelar. Kramas goer jag ocksaa, med min flickvaen (och numera sambo), Elin.
Bilaegande har det varit lite saadaer med, jag har svaart att saelja grejer helt enkelt. Foerst 164:an, som jag fortfarande har kvar. Sen en roed 740 -88 som fixades iordning och koerdes fram till i vintras, daa jag avyttrade den tillbaka till farsan och koepte mig en lite mer udda faagel, en Volvo 780 by Bertone -87. En riktigt sexig 80-talscoupe med v6 och automat, ritad av designfirman bertone och byggd i Italien. Foersoeker haalla den i gott skick och vaarda den vael, paa tur till sommaren staar bl.a lite polering foer den aekta pimp-glansen tongue
Har aeven lyckats skaffa mig ett riktigt idiot-projekt, en 242 -81 som foerhoppningsvis kommer ut paa vaegarna naesta sommar foer lite brukande och besiktigande innan det blir tillbaka till garaget igen foer motorbyte.
Detta om detta, naer jag kommer aat ngn vettigare dator saa aendrar jag vael till svenska tecken antar jag.

Vaelkommen in paa en fika om ni har vaegarna foerbi Umea, haer aeven en schysst pizzeria runt hoernet.


Henrik G - Jobbar volvo

Offline

 

#9 2005-11-14 19:09:30

Crash
Medlem
Från: Sveriges hjärta - Junsele
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Vem är du?

Vem? Jag?

Nästan inget av det som stod här stämde så jag uppdaterar lite.
Ålder: nu mera 28 (4 år efter inlägget skapades)
Bor: Åter i Junsele sedan 3 år
Jobbar: IT Tekniker - Sollefteå
Pendlar: 16mil / dag

haha... ja det var väl den onödiga fakta som behövdes tongue
Jo just det, uppdaterar "ägda-bilar-listan" här nedanför också när jag ändå håller på.

Bilhistorik:
1. SAAB 900 - tokvolta å blev bara skrot, köptes för 3.500:- försäkringsbolaget löste in den för 15.500:- big_smile
2. Suzuki Swift 1,4 16V TwinCam GTI - Plågades skapligt i väder och vind - såldes till skrotvärde
3. Volvo 240 GLE - Bra bil för den som vill ha en arbetshäst och som vill skruva själv och enkelt.
4. Peugeot 205 GTI - Stora pengar inpytsade i renovering av denna, finns en hel del historia i den.
5. Subaru Impreza RX - Tokfin bil helt enkelt, en gång subaru frälst, alltid subaru frälst!
6. Golf II Syncro - Riktigt ombyggd och kunde verkligen blivit nått bara den att jag ägde den under fel tid rent ekonomiskt.
7. Seat Leon 1,8 20VT Sport - Nuvarande bil och haft den sedan Mars 07 och verkar stanna ett tag till.

//Jonas

Senast redigerat av Crash (2010-04-27 08:29:25)


mvh // Jonas

Offline

 

#10 2005-11-14 19:13:21

Erik
Mr Nice Guy
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: Vem är du?

Erik heter jag och är riktigt kass på presentationer wink Har alltid varit intresserad av fordon i alla dess slag, men på senare tid har bilen blivit mer och mer det större intresset. Nyligen fyllda 18 år är man. Så körkortet är prio nummer ett just nu. Äger två stycken bilar för tillfället, båda två Ford Granada. Varav en är tänkt att vara bruksbil och den andra funkar som busbil uppe i skogen. Längre framöver planerar jag att äga en bakhjulsdriven bil som ser bra ut i originalutförande och går bra. Inge platsjoels här inte. Som jag sa, är kass på att presentera mig, så det är bara att fråga om ni vill veta ngt!


Här ska det egentligen stå något fyndigt.

Offline

 

#11 2005-11-14 20:01:31

Stuff
Medlem
Från: Gävle
Registrerad: 2005-11-14

Re: Vem är du?

Christoffer Persson heter jag, är 21 år gammal. Född och uppväxt i Bollstabruk. Är sedan Augusti 2004 bosatt i Huddinge. Läser nu andra året på civlingenjörsutbildningen i farkostteknik på kth. Har bilar som största intresse, så inför inriktiningsvalet nästa år känns fordonsteknik givet. Hoppas på att få vara med och utveckla framtidens bilar.

Har för tillfället ingen bil då studiemedlet inte räcker till så mycket mer än böcker, nudlar och öl.  Ögonen hålls dock öppna efter roliga objekt att plåga under sommarmånaderna hemma i norr. Är förtjust i golf gti samt turbo-saabar. Men bmw är nog det som ligger närmast hjärtat. Sommaren -03 spenderades i en Golf II gti 8v, ruskigt rolig trots framhjulsdrift. Denna sommar fick pappas gamla bmw 320 stå till tjänst. Denna såldes av min far sedan till sollefteå för ett par månader sen om någon här skulle känna sig träffad, en diamantsvart e30 cupé reg.nr MCF***. Någon här som äger den nu?.

Jaja, det var iaf lite om mig.
Skoj att forumet är igång igen!

Offline

 

#12 2005-11-14 20:55:44

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: Vem är du?

Hej.. Anders Karlsson här. Caddy Karlsson för en del på grund av sommaren tongue

Född 1984 i Sollefteå. Är uppväxt och bor på bondgård i Långsele men snart i lägenhet i Sollefteå smile

Har alltid tyckt om att bygga om saker. Innan bilåldern va de datorer som skruvades isär å kapades å lackades å lite allt möjligt. Håller mest på med bilar nu och många har det blivit på 3 år pga av olika orsaker..hehehe tongue

Bilar jag haft i ordning:

Opel Kadett GT 2,0i -88 (Laserblå och gick som en skollad bäver)
Audi 100 1,8 -85 (Vit, drog blickar till sig och gick som en fastklistrad bäver)
Ford Scorpio 2.0 -91 (Blå och levde i hela 3 veckor)
Ford Scorpio Ghia kombi -96 (Grön och skön)
VW Passat Variant Syncro V6 -99 (Svart och helt underbar, levde i ca ett halvår)
VW Caddy -00 (Röd, mycket fin och tyskstukad, levde också i ca ett halvår)
Honda Civic -88 (Mest röd tongue Pågående projekt)
VW Jetta -90 (Vit, vinterbil just nu)

Jobbar just nu med ingenting pga av sjukskriven. Men nått måste man ju göra på dagarna så jag bygger baslådor till dom som vill och rekondar även bilar. Både ut och insida till ett mycket överkomligt pris wink Bara att höra av sig om ni behöver baslåda lr rekondning wink

Sammanfattningsvis är jag en lång för de mesta glad kille som älskar bilar och mat smile Tycker att en stylad bmw lr japs som finns i varje hörn typ hör till de tråkiga. Ska de vara en vanlig bil ska de vara en ovanlig styling. Ovanliga bilar sticker ut och syns och sånt är skoj big_smile (Har inget emot vanliga bilar heller bara de att ovanliga är bra mycke roligare:) )

Ha de gött så syns vi säkert nångång..... om ni ha otur big_smile

Mvh


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#13 2005-11-15 18:09:17

micke__
Medlem
Från: undrom
Registrerad: 2005-11-10

Re: Vem är du?

heter michael  ekström   , kommer från undrom , har väl varit motorintressrad så länge ja  kan minnas,  jobbar som lastbils chafför åt euro mining  snart blire ett till bil köpt som ska  va min sommar bil  : en audi s2 smile, om det är något ni undra ere bara å fråga=)


micke ekström

Offline

 

#14 2005-11-16 20:49:12

ayatollah
Dr. Rice
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-16
Webbsida

Re: Vem är du?

Tobias Boväng heter jag, har funnit en liten lägenhet på 68 kvm i sollefteå ovanpå pizzeria diana (som rätt ofta blir mitt kök tyvärr). Jobbar som Fritidsforskare i sollefteå och tjänar inte allt för bra på det, för tillfället praktiserar jag på Ramsele Maskin och skruvar i traktorer, crossar, motorcyklar, ATV:s, gräsklippare, skotrar mm. skojj som fan, synd bara att garaget är det mest vattenskadade i hela norden typ tongue

Bilar jag haft/har

Ford Fiesta XR2 - lånade av mor innan jag köpte egen
Volvo 245 GL - Ägde i 2-3 månader eller nåt, köpte den för 1000:- och sålde den för 4000 (bilen var upprostad)
Saab 99 GL - Fick gratis av moster, motorn var stum, bytte motor och låda till en Saab 99B med 5-petare (höll i 30 mil så va de låd-ras) Skickades till "Biggen"
Honda CRX - go bil som var i min ägo i lite över 1½ år, sålde till Mordiiax som i sin tur sålde den vidare
Ford Taunus 2.0 GL - Vinterbil som var i min ägo under tiden jag hade Hondan, Gul med en svart rallyrand
BMW 528i - Impulsköp för att ha en bil när jag sålt Hondan, höll 1 dag tills växellådan rasade
Saab 99 GL - När jag körde BMW:n till "Biggen" så fick jag syn på min gamla Saab 99 och sa till Biggen "har du lust att byta in BMW:n mot Saaben?". Svaret jag fick var "självklart" och fick då tillbaks bilen, bytte växellåda i den å nu rullar den på gatorna igen big_smile

Ska ni in på Pizzeria Dianas så är de bara att gå upp 2 trappor och plinga på dörrn så bju ja på kaffe å bulla


Compello.se ► Moderator
Tobias Boväng 0768-988988
Honda Accord -96

Offline

 

#15 2005-11-16 22:52:03

UFO
Ny medlem
Från: Olympus Mons (Stockholm)
Registrerad: 2005-11-12

Re: Vem är du?

Robert Eriksson, 24. Blyfot, lastbilschaufför (kör sopbil i fjollträsk), pseudoförfattare, allmänt cynisk.
Ägde ett par Volvo 240 (guds gåva till svensken) innan fördärvet inleddes.
En '66 Dodge Dart med 360 gav mersmak innan den skrotades i en liten incident rörande en lyktstolpe. Försäkringspengarna gjorde det möjligt för mig att köpa en '68 av samma modell, som det tyvärr inte verkar hända någonting med alls just nu. Det gör mig nu inte särskilt mycket, med tanke på att jag köpte en '73 Monte Carlo i somras, en redig blåval både till färg och storlek (men med gott om godbitar i pannrummet).
Hyser en stor förkärlek för fordon och racing från sextiotalet, och kör helst 402 meter rakt fram i taget.
Väntar för närvarande på isen och letar efter en schysst uppsättning 13" isdäck till min Volvo 340 FR edition (Folkrace).

Senast redigerat av UFO (2005-11-16 22:52:41)

Offline

 

#16 2005-11-17 15:36:37

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Vem är du?

Heter Marcus Saari, född -90.
Tokigt bil-/motorintresserad kille ändå från barnsben, utbildad&certifierad bilmekaniker som även skruvar på fritiden.

Senast redigerat av zajja (2011-09-18 20:23:22)


//Marcus Saari

Offline

 

#17 2005-11-17 16:07:52

Bengan
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: Vem är du?

Inlägg

Senast redigerat av Bengan (2010-06-02 19:46:21)


Bengan Olofsson
_________________________________________________

Offline

 

#18 2005-11-18 20:25:51

Arson
aka "Johnny Casino"
Från: Stockholm Norr
Registrerad: 2005-11-12

Re: Vem är du?

Mattias Aronsson, 21 år ursprungligen från Sollefteå men bor numera i Vallentuna/STHLM sen fyra månader tillbaka.

Jobbar som Säljande Tekniker på PC City i Arninge/Täby.
Rattar för tillfället en grym Polo 1,3 vilket passar utmärkt i Stockholmstrafiken under vintern, men nästa år kommer det hända grejor på bilfronten... smile

Tidigare bilar som är värda att nämna kan vara en skapligt snygg RS-blå Golf GTi 16v som figurerade i samtliga Compelloträffar 2004. Men även min förra bil som var en 325 E30 Mtech visade sig göra bra ifrån sig på konbanan.
Drömbilen är givetvis en R32 GT-R utan tvekan, en sådan skall stå i mina ägor de närmaste åren.


- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99

Offline

 

#19 2005-11-19 13:44:26

panik
Medlem
Från: Pilgrimstad
Registrerad: 2005-11-19

Re: Vem är du?

Hej. Henrik Eriksson här  bor i en 2:a på frösön (Östersund). är 23 år har alltid gillat bilar sen barnsben men då har det varit rally som har varit mitt största intresse. men sen träffade jag altras och började vara mycket i junsele....så det är genom honom jag har kommit till detta mysiga forum.

sen kom ju körkorts ålder och Fast and the furiuos visades och då blev jag ju fast....jobbar på Konsum Extra i Östersund.

Bilar jag haft i tur ordning:

Ford Escort v.i.p -88 tynad som fan går för övrigt i Sollefteå just nu.
Saab 900 -98 som står tryggt i garaget hemma och väntar på en ansiktslyftning.
Volvo 242 -80 Såld till en ännu galnare person.
VW Jetta -89.

Senast redigerat av panik (2007-05-13 18:24:28)


Henrik Eriksson
Varför köra utlåndskt når det finns svensk kvalitet.
Lek: SAAB 900 -98 -Säld, Volvo PV 544 -64 Under uppbyggnad.
Vardagsbil: SAAB 9-3 -08

Offline

 

#20 2005-11-20 12:56:46

insigma
Vtec Abuser
Från: Sundbyberg
Registrerad: 2005-11-15

Re: Vem är du?

xxxxx

Senast redigerat av insigma (2012-08-07 16:48:08)

Offline

 

#21 2005-11-24 20:05:53

Mortcha
Medlem
Från: Sveg
Registrerad: 2005-11-24
Webbsida

Re: Vem är du?

Hej hej! Mårten heter jag... Fyller 20 till sommaren...
Är pappa åt en son som heter Rasmus och är 1 år..
Hmmm...
Bor granne med MUNKEN som han kallar sig här på Compello.
Har massa bilar som e halv färdiga som man inte direkt orkar hålla på själv med..
Så om någon vill så kan ni ju hjälpa till med min nästa blivande RÄCER så den bli färdig någon gång..

Har en Mercedes 300TD Låååååång.. osm jag håller på att göra om som party bil..

MvH//Mårten Larsson


Märten Larsson

Offline

 

#22 2005-11-24 20:23:52

insane
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Vem är du?

Ja, kanske dags för en presetation av mej själv. Heter Jens Edin och är 22år ung. född i Sollefteå och uppvuxen i Nyland. Bor på Djupövägen i Sollefteå sedan 2.5år tillbaka. Jobbar som snickare på PEAB, är för tillfället på Sandö och drar benen efter mej.
Har väl varit intresserad av bilar ända sedan jag var liten, det beror väl mest på att farsan har två jänkare (Ford Fairlane 500xl -67 och Ford Fairlane Victoria -56..med BB tongue ).

Min första bil var en Nissan 200sx -92 som jag har kvar fortfarande. Andra bilar som jag har haft är:

Peugeot 205xR -88: En bil som köptes för att användas som vinterbil. Endast 9000mil på mätaren när jag köpte den. Körde slut på den på mindre än ett år och sålde den sedan. Sist jag såg den stog den i Näsåker.
Opel Kadett 1.6i -89: Köpt för att köras med vintern efter Peggan. Runt 11000mil på mätaren vid inköp och drygt 4000mil mer när jag sålde den efter lite drygt ett år. En bil som funkade klockret i ur och skur! Går i ö-vik nu.
Ford Sierra 2.0 DOCH -92: Kände av rwd abstinensen på vintrarna när man körde framkrafs så jag var tvungen att köpa mej denna. Har den kvar fortfarande.

ja, så var det gjort!...

Senast redigerat av insane (2005-12-17 20:34:50)


Jens Edin

Offline

 

#23 2005-12-16 19:36:35

silverminken
Medlem
Från: Östersund
Registrerad: 2005-12-03

Re: Vem är du?

Tomas Holmberg, alias silverminken.
21 år, bosatt i ösd, lillebror till Jompa.
lastbilschaufför till yrket.
blev inkastad i detta intresse av mina bröder och mina föräldrar, då alla! höll på med folkrace.
till slut började även jag, men det va roligt i två år.
sen har det varit lugnt fram till min tjäre smile bror slog in mig på compello. mitt mål här i livet är att åka kon-bana snabbare än mordiaxx... kommer till sommarn! hehehehe
har haft diverse bilar, det mesta skrot.

Volvo Amazon 67:a, första bilen, ägdes i 1 år ca.
audi 90 quattro 87:a, efterträdare till amazon, byttes bort efter 3 månader mot..
.. Peggut mi16x4 92, var en kul bil, i 1 vecka, sen jävlades allting på hela bilen, höll 2 veckor till, sedan tvärskar den! bästa den gjorde.
VW Baja Bug, cool bil, fick den i inbyte mot peggan, stog på gårn och samlade damm i 1,5 år, såldes till sthlm.
Mazda 323 83:a, efter att peggan skar, höll hela vintern, sen tappade jag framdäcket på E14 halv 3 en torsdags natt. skulle börja jobba 3 timmar efter det. suck.
skrotade mazdan, köpte mig en volvo 244 från 79, snorgrön och jag var 3:e ägarn, fick gå ett halv år, tror den lever ett hårt liv i en grusgrop runt stugun nu.
köpte en saab 900 t8 sp 89:a augusti 2004, bästa bilen, gick som satan, snygg, lite rost. men men, mycket vill ha mer och faan vill ha fler... la ner massa tid och pengar för att få den som ja ville ha de, 17" inhandlades, vita blinkers, tonade baklysena, byggde 3" avgas mm mm. sen när jag var nöjd... sålde jag den.
nu sitter jag här med en runkig 9000 cs 2,3 från 92, rost till förbannelse och ser ut som en tysk danslärarinna från 1800 talet som röker hasch!.



Admins notering:
Ingen kan köra snabbare än mordiaxx tongue


Tomas holmberg
Saab Racing

Offline

 

#24 2006-05-02 02:18:17

Jojjet
Gammal
Från: Kramfors
Registrerad: 2005-11-09

Re: Vem är du?

Nu ska vi se!

Johan, Kramfors/Sollefteå, 24år, Bilar, flickor, jobb, öl.

Tror jag fick med det mesta, men undrar ni ngt eller vill surra lite så är det bara att stoppa mig om ni ser mig!
Just nu åker jag i en mörkröd 500sl, men den skall nog bytas ut mot ngt fyrsitsigt så småningom...
Är ni i Kramfors å vill ha en kopp kaffe eller sällskap på Sylos så är det bara att hojta till!

// Jojjet

Offline

 

#25 2006-05-02 02:27:51

Putte
Blyfot
Från: Tavelsjö, Umeä, Våsterbotte
Registrerad: 2006-05-02

Re: Vem är du?

Patrik Nilsson var då mitt namn, Bor i det natursköna Tavelsjö några mil utanför Umeå stad sedan födseln en kulen decemberdag 1983 (22 år)

Mina intressen är BILAR, Brudar, Kompisar, Teknik o en massa annat!!
Kör en 230Coupe som är min ögonsten (inte för tillfället då motorn är under renovering) och en riktigt rolig 190E 2.6 (lilla sexan) och snyltar ibland på päronens bilar tongue Alltförofta har man för tung högerfot vilket tenderar i hög bränsleåtgång, men man lever ju bara en gång wink

ja detta var väl lite spontant från mig

Senast redigerat av Putte (2006-05-02 02:28:51)


'83 Patrik Nilsson
'88 Mercedes 230CE (My Darling)http://www.garaget.org/?car=25739
'87 Mercedes 230TE (Det blä skäpet) http://www.garaget.org/?car=73069
[img]http://www.hastonnet.se/putte/avatar-comp.jpg[/img]

Offline

 

Sidfot