Forum
Compello.se
  • Index
  •  » Allmänt
  •  » Tips på överklagan till Transportstyrelsen

#1 2010-07-29 12:39:26

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Tips på överklagan till Transportstyrelsen

Transportstyrelsen och jag är inte riktigt överens om spärrtiden för att jag inte ska få köra bil. Tänkte höra om någon här har skrivit någon överklagan tidigare och kan hjälpa mig med hur en sådan ska se ut?


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#2 2010-07-29 13:00:42

setras
St. Nicholaus
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: Tips på överklagan till Transportstyrelsen

Vet inte exakt hur det skrevs, men en kollegas make lyckades med bedriften att få lappen indragen i tre månader, då han är resande säljare så var det inte direkt lyckat.
Han pratade med sin chef som hjälpte honom med överklagan och styrkte att han verkligen behövde körkortet, då fick han ner spärrtiden till en månad. Du som åker mycket i ditt jobb borde kunna göra något liknande tycker jag?


VW Golf Variant TDI 4Motion -10
Arctic Cat F6 EFI Sno Pro -04

Offline

 

#3 2010-07-29 13:03:37

Altras
Gammal Räv
Från: Vem vet
Registrerad: 2005-11-10

Re: Tips på överklagan till Transportstyrelsen

Mordiiax skrev:

Transportstyrelsen och jag är inte riktigt överens om spärrtiden för att jag inte ska få köra bil. Tänkte höra om någon här har skrivit någon överklagan tidigare och kan hjälpa mig med hur en sådan ska se ut?

Jag har gjort det en gång för några år sedan. det är bara att skriva ett väl formulerat brev där du presenterar dig noga och anger ditt person nummer. tala om varför du vill ha nerkortad spärr tid. (i mitt fall behov av körkort i jobbet) referera gärna till arbetsgivaren och tala även med han  så att han kan intyga att du behöver körkortet inom jobbet av flera anledningar.

Men med en månads spärr tid så är risken att du får nog vänta. för jag fick vänta med mina tre månader.
Doc tog det ca 2 månader innan jag fick svar av dom :S.

Har även nu väntat i 1,5 månader på att dom ska skicka ut handlingar för att göra nytt körkort.

Så dom är då fan inte snabb.


MVH Chris

Offline

 

#4 2010-07-29 17:20:06

Bengan
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-09

Re: Tips på överklagan till Transportstyrelsen

Men vad vinner man på att överklaga om överklagan tar lika lång tid som spärrtiden? Ja gillar man skriva brev är det ju superkul smile


Bengan Olofsson
_________________________________________________

Offline

 

#5 2010-07-29 19:07:55

Altras
Gammal Räv
Från: Vem vet
Registrerad: 2005-11-10

Re: Tips på överklagan till Transportstyrelsen

Bengan skrev:

Men vad vinner man på att överklaga om överklagan tar lika lång tid som spärrtiden? Ja gillar man skriva brev är det ju superkul smile

det är väll kanske olika beroende på tid på året kanske.. men för min del tog det en jävla tid tyvärr


MVH Chris

Offline

 
  • Index
  •  » Allmänt
  •  » Tips på överklagan till Transportstyrelsen

Sidfot