Forum
Compello.se

#1 2010-09-25 19:36:57

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Race chrono, ett kraftfullt verktyg!

Tycker alla bör uppmärksamma en väldigt billig kombination som jag nu har prövat lite smile
Det är gratisprogrammet Race chrono (http://www.racechrono.com/) som finns tillgänglig till alla Symbiantelefoner samt lite övriga lurar. Det finns lista på deras sida över applicerbara modeller.
Tillsammans med en extern GPS på 10hz (72$ på ebay) och en 10$ kamera från ebay så finns det väldigt fina möjligheter att göra en cool rulle med exakt loggning för prestanda och varvtider.

Finns att beskåda lite tider i både min och Azos trådar i "De speciella bilarna".
Jag har tyvärr inte haft möjlighet att använda systemet som laptimer ännu men det kommer väl nästa år smile

Däremot så finns det ännu ett tillägg till Race chrono som heter "Race chrono 2 avi" som gör att man kan få all loggad data i .avi form. Du har nog säkert listat ut vad jag menar men i klartext så kan du med ditt filmade material även få exakt position på en rutt samt hastighet med mera på filmen!

Detta exempel skapade jag idag, tänk vilka möjligheter man får bara man kan ha en lite bättre kamera eller flera olika wink


En svårighet jag har märkt är dock att synka chrono materialet med det från kameran. Finns ingen sätt att få en given startpunkt för dom båda så det är lite trial and error på den biten.

Men visst är det ett kraftfullt, billigt och coolt sätt att göra fina filmer på?


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

#2 2010-09-25 19:52:16

villo
Medlem
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-22

Re: Race chrono, ett kraftfullt verktyg!

Race Chrono är riktigt bra, funkar bra som laptimer det lilla jag testat på Mittsverige också.


//Robban V
BMW 123d -08

Offline

 

Sidfot