Forum
Compello.se

#51 2006-02-02 16:35:38

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Intresse av medlemskortet (igen)

Crash skrev:

Jag tror att det finns en del på detta forum som skulle vilja se en bildad förening för att t.ex få tillgång till en samlingslokal att surra i istället för att träffas på en parkering. Det finns pengar att vinna på att bilda en förening och som jag sa tidigare, den som är sugen på det kan surra mer med mig om det när dom har lust. Jag står bakom dig Mordi och du kommer att få en slant så fort det är klart med korten å allt för vist vill man störja forumet oxå.

Ett specifikt exempel på varför jag inte vill ha förening.
Vi försökte förrut köra med en förening som hette "ForsmoLAN" där vi skulle styra upp olika LAN. En enkel uppgift. En varm lokal med ström var allt vi behövde.
För att få pengar utav kommunen så behövde vi dock ett hyreskontrakt. För att få hyreskontrakt behövde vi pengar.
Det har dessutom funnits sån här grej förrut fick jag reda på för ett tag sedan med ljudbygge. Kul grej så länge det varade men hyrorna är alltid högre än inkomsterna.

Kanonidé annars om nån vill ta på sig det, att starta en garageförening! Signar upp mig direkt och forumet kommer att stödja det. Men någon sammanslagning utav allt är inte något att diskutera.

TILLBAKA TILL TOPIC NU

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#52 2006-02-02 16:39:32

Mordiiax
till din tjänst
Webbsida

ottis skrev:

jo det är sant...
kan nog lämna det smile (förening)

vill man veta nåt om fjädrar kan man kolla rejsa tongue
tror mer det är gemnskapen...

Gemenskapen, ja visst. Därför jag startade allt. För att kunna snacka med han som har den där fräna bilen som just körde om mig t.ex.
Måste vi ha något juridiskt för att klara av det?
Rejsa.nu kirrar ju det hela med att bara vara ett forum. Zatzy gör det.

Låt forumet växa i sin takt och kom först å främst till dom få evenemangen vi styr upp! Så synd att se Piranha i somras när han så proffsigt skötte slalomen och sen körde jag där själv i princip.

Som med allt, vill man ha något får man göra något i gengäld. Att ha bra referenser om man skulle vilja sköta en förening i Compellos namn vore minimum.

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#53 2006-02-02 16:44:54

Guldis
Bakhjulsdriven
Från: Stockholm

Ja, jag håller nog med mordiiax om det där med föreningslivet. Har sett ganska mycket av föreningar som ska startas, papper som ska fixas, folk som ska komma överens, ofta blir det bara bajs av alltihop eftersom folk blir ovänner. Förening innebär bra mycket mer arbete än man tror och vem vill egentligen ställa upp då?
Den krassa sanningen är väl att för att lyckas med en förening i sollefteåområdet så måste man vara populär hos politikerna i aphuset på djupövägen eller ha jävligt många engagerade medlemmar. Welcome to Sweden, the promised land!
Idén med "betalande stödmedlem i compello.se" duger gott för mig, säkert för de flesta andra med. Ska man börja starta upp en separat förening "för bilkörning" eller vad det nu är så kommer det väl bli som sist *host*niprace*host*. Jag vet ju på vilken sida jag står iaf. När det gäller medlemskort/sponsorkort/whatever och dess funktion så är jag gärna med och bidrar med en femtilapp, plus eventuellt porto. Bara för den goda sakens skull. Fast jag inte längre bor i sollefteåtrakten, knappast handlar upp hela lönen på bildelar där, äter ihjäl mig på stures eller liknande, så skulle det kännas ganska bra att ge lite tillbaka till compello.se (eller snarare, göra rätt för sig eftersom man suttit och fisit ganska mycket på detta forum)

jaja, just my 2 cents

Henrik G - Jobbar volvo

#54 2006-02-02 16:49:49

Mordiiax
till din tjänst
Webbsida

Guldis har förstått det iallafall smile
Dessutom kan man ju alltid råka tappa fram Compello kortet på bardisken när man är på krogen så blir det garanterat nyp till natten cool

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#55 2006-02-02 16:52:38

Mortcha
Medlem
Från: Sveg
Registrerad: 2005-11-24
Webbsida

Mordiiax skrev:

Guldis har förstått det iallafall smile
Dessutom kan man ju alltid råka tappa fram Compello kortet på bardisken när man är på krogen så blir det garanterat nyp till natten cool

NJaaa.. Blir väll en liknande komentar av en brud: "Vafan... e de de du som sponsrade morris så han kör så jävla fort på banan???"

Märten Larsson

#56 2006-02-02 17:06:20

Crash
Medlem
Från: Sveriges hjärta - Junsele
Webbsida

Helt klart bra saker skrivna här på slutet.
Men fortfarande så finns det allt för mkt förutsagda meningar om att driva en förening.
Så ni som nu kanske vill starta en förening, kolla upp olika förbund och vad ni kan få för bidrag.
De där med hyran har jag oxå varit med om och hört allt för mkt om men man kanske inte ska ha så höga krav till en början heller, plus att det gäller mkt att kolla vad man kan få ut ur sitt personliga kontaktnät.

Om vi nu ska återgå till vad denna tråden handlar om så kan jag väl tillägga att jag är PÃ… som stödmedlem för compello.se och Mordiiax kort va helt ok big_smile

mvh // Jonas

#57 2006-02-02 17:32:37

Mordiiax
till din tjänst
Webbsida

Crash skrev:

Helt klart bra saker skrivna här på slutet.
Men fortfarande så finns det allt för mkt förutsagda meningar om att driva en förening.
Så ni som nu kanske vill starta en förening, kolla upp olika förbund och vad ni kan få för bidrag.
De där med hyran har jag oxå varit med om och hört allt för mkt om men man kanske inte ska ha så höga krav till en början heller, plus att det gäller mkt att kolla vad man kan få ut ur sitt personliga kontaktnät.

Om vi nu ska återgå till vad denna tråden handlar om så kan jag väl tillägga att jag är PÃ… som stödmedlem för compello.se och Mordiiax kort va helt ok big_smile

Finns folk som prövat exakt samma sak förrut, har man inte en stabil pengako bakom sig är det för tajt. Tyvärr. Vi får vänta på den möjligheten isf.

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#58 2006-02-02 18:14:35

insane
Medlem
Från: Sollefteå
Webbsida

Jag tycker att det har funkat bra hittils med "bara" ett forum. Jag personligen tycker inte att det behöver vara mer invecklat än så, det räcker till och blir över för mej.

Jens Edin

#59 2006-02-02 18:20:24

Mordiiax
till din tjänst
Webbsida

insane skrev:

Jag tycker att det har funkat bra hittils med "bara" ett forum. Jag personligen tycker inte att det behöver vara mer invecklat än så, det räcker till och blir över för mej.

Tycker jag också. Det som man kanske vill göra i framtiden om forumet växer är att starta ett företag. Forumet är detsamma, men att man kan ta hem saker från tyskland, japan och usa och sälja för rätt så liten vinst. Även vissa compellosaker.
Men just nu räcker forumet bra smile

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#60 2006-02-02 18:39:50

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Håller med Morris på den här punkten jag, och ja är även på att vara en "betalande medlem" om det rör sig om en 50lapp eller 2.

//Marcus Saari

#61 2006-02-02 20:16:47

orez
Medlem
Från: kramfors

Jag håller med morris låt det vara "bara" ett forum  men jag betalar gärna  50 kr  till medlemskortet.

Senast redigerat av orez (2006-02-02 20:17:43)

#62 2006-02-02 21:07:44

Altras
Gammal Räv
Från: Vem vet

ja i min ögon så är det mest kompletta just nu Mortcha bidrag nr ett

flashigaste moste bli ayas

men jag skulle som sagt vilja se några kort med lika mycket info som Mortcha första kort

MVH Chris

#63 2006-02-02 21:09:08

ottis
Gäst

erkänner att jag var lite ute o cyklade tidigare... fick nog en släng av fler är bättre o såg nya vidder wink
forumet är bra *tummen upp*

känner dock inte att jag behöver ett medlemskort smile

#64 2006-02-02 22:00:37

costello
Medlem
Registrerad: 2005-11-20

tycker också att det räcker med forumet ...just nu iallafall
men lägger gärna en hundring för kortet, och givetvis en dekal så vi känner igen varandra efter vägarna

Lasse Costell
SAAB ng900se.t -94"steg.3+t25/28"
Pontiac Transporter 16v-95
RÖDA bilar år snabbare

#65 2006-02-02 23:31:31

Jompa
Gäst

klart morris får tummen upp av mig med. ingen fara men kortet kan du behålla

#66 2006-02-03 12:52:51

ayatollah
Dr. Rice
Registrerad: 2005-11-16
Webbsida

Vi har ju iaf möjligheten med kort nu, skulle vi nu lyckas fixa lite rabatter på lika ställen så är det ju ett ypperligt tillfälle att använda sig av korten, eller har jag fel?

Tydligen skall korten bara vara laminerade vilket gör att mitt kort går fetbort eftersom det var tänkt som ett riktigt plastkort (typ OKq8-kort)
och i detta fall när det skall vara laminerat tycker jag att vi ska köra med Morris kort och Personuppgifter på baksidan avkortet, samt en liten text om vart kortet gäller och vad som gäller på de olika ställena?

Tänkte sätta mig och pilla ihop en bild på hur jag hade tänkt det men upptäckte att jag saknar rätt teckensnitt (Arial Black) och kan därför inte genomföra detta.

Tänkte även berätta för er som är villiga att hjälpa till att leta spons/rabatter att det finns ett litet utkast om vad Compello står för under "Rules", som man kan använda för att ge till företaget man söker spons hos.

Tänkte även berätta att jag tänkte ge mig ut på stan nån gång här i veckan å kolla upp några företag som jag tror kan vara bra att ha spons hos (tex. OKQ8's GDS-hall mfl.)

Senast redigerat av ayatollah (2006-02-03 12:54:16)

Compello.se ► Moderator
Tobias Boväng 0768-988988
Honda Accord -96

#67 2006-02-03 18:03:25

MarreX
Medlem
Från: Rossön
Registrerad: 2005-11-11

Förening whatever, men tycker det känns lite amatörmässigt med ett laminerat kort bara..
Inte så svårt att kopiera ett svart kort i en plastficka bestående av arial black som typsnitt..

Audi TT Quattro, Ski doo Mxz X 600 REV, Honda CBR 900RR Fireblade
Martin Persson

#68 2006-02-03 18:08:56

Mortcha
Medlem
Webbsida

MarreX skrev:

Förening whatever, men tycker det känns lite amatörmässigt med ett laminerat kort bara..
Inte så svårt att kopiera ett svart kort i en plastficka bestående av arial black som typsnitt..

Nice shot Flyerboy.. tongue

Märten Larsson

#69 2006-02-03 19:34:39

Altras
Gammal Räv
Från: Vem vet

MarreX skrev:

så vad tycker du då ?? ett konto kort me magnet remsa ??

sätt ditt en medlems nr så blir det genast svårare och lämna ut ett sådant till dom ställen som vill lämna sponsring eller nått

MVH Chris

#70 2006-02-03 20:08:18

Mordiiax
till din tjänst
Webbsida

Precis, vi bör satsa på ett system med kortläsare, kort med chip i och ett grymt krypterat system.
Kollade just upp detta med mina ingenjörer som jag har anställda och troligen kommer summan per kort att hamna runt 200'000:- per kort men om många köper kan vi få ner det några kronor. roll

Kommer att finnas en lista på sidan över vilka stödmedlemmar vi har. Så om misstanke finns att någon faktiskt tagit sig orken att fuska till sig ett åtråvärt Compellokort värt 50kr så är det enkelt med hjälp av den här flugan Internet att kolla upp om namnet är giltigt tillsammans med ID kort.

Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

#71 2006-02-03 20:36:24

ayatollah
Dr. Rice
Registrerad: 2005-11-16
Webbsida

MarreX skrev:

Står du för kostnad för ett vanligt plastkort? fine, problemet är ju det att du måste ha både admins namnteckning, PLUS att det blir som jag hade tänkt med personuppgifter osv. på baksidan kortet, så måste du även ha din egen namnteckning, ditt namn, ditt telefonnummer, ditt personnummer SAMT att företaget kör ID-koll.. och som det även verkar nu med medlemsnummersystem... Fixar du att fejka till dig ett sånt kort så får du gärna köra upp kortet i ärslet på mig.. smile

Ta inte detta personligt. smile

Senast redigerat av ayatollah (2006-02-03 20:37:49)

Compello.se ► Moderator
Tobias Boväng 0768-988988
Honda Accord -96

#72 2006-02-03 20:40:42

Mortcha
Medlem
Webbsida

Lätt ayatolla!

Märten Larsson

#73 2006-02-03 20:55:45

Munken
Medlem

Och om nu nån bemödar sig att göra ett falskt kort så drabbar det ju egentligen inte forumet, den personen får ju bara lite olika rabatter. Det blir ett jäkla jobb för att få gratis plus-meny på Stures...

Anders Jonsson
LS400, Chevelle, 200sx, Bluebird, Kingcab, M1000, Raptor 350, H250

#74 2006-02-03 22:01:52

MarreX
Medlem
Registrerad: 2005-11-11

För min del kvittar det om det är en vanlig papperslapp, var inte en dissning av förslag, bara menat att se lite proffsigt ut!! Men som sagt så för mig kvittar det totalt!!
Sen att jag jobbar på tryckeri och har kunnat göra PLASTKORT för materialkostnad bara hör ju inte dit!!

Audi TT Quattro, Ski doo Mxz X 600 REV, Honda CBR 900RR Fireblade
Martin Persson

#75 2006-02-03 22:17:20

panik
Medlem
Från: Pilgrimstad
Registrerad: 2005-11-19

Jag har inte läst allt på inlägget än men som jag fattar det kommer det att finnas ett medlems kort och det kommer att kosta vad 100:- skit isamma vad det kostar jag betalar i vilket fall som helst men kommer dom att gälla ett år eller i evighet......??

Henrik Eriksson
Varför köra utlåndskt når det finns svensk kvalitet.
Lek: SAAB 900 -98 -Säld, Volvo PV 544 -64 Under uppbyggnad.
Vardagsbil: SAAB 9-3 -08

Sidfot