Forum
Compello.se

#1 2011-04-02 14:16:01

spredning
Ny medlem
Registrerad: 2011-04-01

Dyr verkstadsfaktura.

Jag vill få lite allmænna kommentarer om detta mitt problem:

Rætt eller fel:?

Frågade min Mekonomen verkstad i uppsala om ett motorljud,. Det læcker i en spridarpackning sa di. Jag fick inget svar på vad det kan kosta men 2-3 tusen minst. o.k. tænkte jag før jag har bilen till/från arbetet.Måste ha den.
En vecka senare får jag besked att det kostar 15.000 om de ska gå vidare.
Pressad svarar jag  o.k.  Måste ha bilen.

Men nær jag ska hæmta den var den inte hopplockad utan en annan spridare har gått sønder och nu kostar det 25.000 att sætta ihop den.
(Jag går nog i konkurs.)

Ska det få gå till så hær?
Hur låter de goda argumenten?
Ær jag naiv? eller bara dum?

Har någon liknande erfarenheter?

Offline

 

#2 2011-04-02 14:33:11

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: Dyr verkstadsfaktura.

Vad är det för bil? Hur fan kan det kosta 25000 för att byta en spridare? Känns som att dem ska byta hela bränslesystemet istället...
Min första tanke är att har dem gett en diagnos och en _prisuppgift_ och sen har dem gjort fel så får dem stå för det felet.
Det som jag inte förstår är hur dem kan lägga på 10000kr för att en till spridare är trasig, borde snarare endast bli prispålägget på just den spridaren, jobbat att plocka isär är väl redan gjort? Kanske dyra spridare....


//Marcus Saari

Offline

 

#3 2011-04-09 01:59:47

Indalsman
Raggare
Från: Indal
Registrerad: 2011-02-21
Webbsida

Re: Dyr verkstadsfaktura.

zajja skrev:

Vad är det för bil? Hur fan kan det kosta 25000 för att byta en spridare? Känns som att dem ska byta hela bränslesystemet istället...
Min första tanke är att har dem gett en diagnos och en _prisuppgift_ och sen har dem gjort fel så får dem stå för det felet.
Det som jag inte förstår är hur dem kan lägga på 10000kr för att en till spridare är trasig, borde snarare endast bli prispålägget på just den spridaren, jobbat att plocka isär är väl redan gjort? Kanske dyra spridare....

Låter som en diesel med common rail spridare och dom är dyra som stryk!!

Ta ett exempel som på Hyundai där jag jobbar, om en Santa Fe diesel skulle behöva byta alla 4 spridarna samtidigt så kostar det runt 20.000 BARA för själva spridarna plus arbete.... Vi kör med Bosch spridare och en sån spridare går på runt 5000:-

Sen är det många som kör med KCR/trimbox och då sticker spridarna och högtryckspumparna väldigt fort.... Högtryckspump kostar runt 6-7000:- tror jag...

Kan bli dyrt att åka modern diesel!!


//Per-Arne  --  Saab 9000CSE 2.0t -98

Offline

 

#4 2011-04-09 02:19:16

Mordiiax
till din tjänst
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: Dyr verkstadsfaktura.

Precis, låter som om du åker en modern diesel och finns risk för att det kan bli rejält kostsamt då. Ibland är det billigare att köpa en ny bil med fabriksgaranti...

Men återkom gärna med vad det handlar om för bil så är det lättare att tycka till smile


Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300

Offline

 

Sidfot