#26 2013-07-25 00:00:06
Re: Honda S2000 -00
Jo jag var på buset i afton Men hade jag varit hemma hade jag lätt varit ute och snurrat i värmen
Fälgarna är beställda sedan ett tag tillbaka Får väl ha CTR fälgarna som reserv antagligen. Oem fälgar brukar av nån konstig anledning inte betinga så mycket i värde.
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#27 2013-07-25 23:32:53
Re: Honda S2000 -00
Ja det var verkligen en härlig kväll, skulle ha åkt ner till buset istället då men tänkte att i Sollefteå är det ju säkert trevligt. Var ett par tre trimmade moppar & en Epa i farten bara, åtminstone tvåtaktare!
Ja OEM fälgar är iskalla konstigt nog, de är för det mesta väldigt hög kvalité på dem om än inte alltid så lätta. Men blingbling hjul är sällan lätta de heller. Blir säkert gött med lite lättare hjul även om du har skapligt med krut i den där kärran.
Körde du Cab eller EG på buset?
/ Mikael, MR2x2 - Celica - Avensis.
Offline
#28 2013-07-26 00:31:51
Re: Honda S2000 -00
Åkte med solsken dit som drifting crew
EGn ska ställas av nu och börja plita på en annons till den...
Skulle tro att med lite justering av soppan, kattersättare, lättare hjul och mindre hjul, andra dämpare och fjädrar och eventuellt lite andra ok fram också så blir den riktigt rolig men samtidigt behaglig
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#30 2013-07-27 08:42:53
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Honda S2000 -00
Bra grej, gör mer än vad man tror i effekt och ljud
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#31 2013-07-27 17:54:33
Re: Honda S2000 -00
Bläh, värsta att montera. Samtliga skruvar och muttrar satt fast och behövde värmas för att få loss. Men när katten var loss var det busenkelt såklart.
När allt väl var monterat och jag kunde köra upplevde jag det som att den drog bättre över hela registret men mest tydligt på låg och mellanregistret.
Tidigare tycker jag det gick lite kämpigt över 180km/h men nu var det inga problem att taklöst susa upp i 200. Galet varmt dessutom idag (Givetvis på Mittsverigebanan..)
Ska bli spännande att se vad VAFC kommer kunna göra.
Lite sommarnattskryssning
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#33 2013-08-08 23:25:42
- Pät
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-21
Re: Honda S2000 -00
Skitsnygg bil, helt klart, men jag tror jag aldrig tidigare har stört mig på positionen på ett tanklock. :-D
Cooper S, Vectra OPC, Typ 1, 205 MI16, 309 GTI16
Offline
#34 2013-08-09 19:32:36
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Honda S2000 -00
Blev ju bra, en sänkning på det där så blir det toppen
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#35 2013-08-09 20:00:45
Re: Honda S2000 -00
Mm, sänkning vore najs. Funderar på om det är värt 10k för Spoondämpare å fjädrar eller om man ska vara förnuftig och köpa Öhlinare direkt. Man vet ju att om ett år blir det sådana ändå (Info)
Runt 25kg mindre i roterande massa med dessa hjul mot 18" hjulen
Kenwood, Spotify, iPhone och kompabilitet är inte 100% om man inte lyckas hitta trix. Jag är glad
http://www.compello.se/blog/kenwood-hea … phoneipod/
En inte så självklar bild!
Sen har jag gjort en mod där man tar bort hastighetssignalen till boxen för cabben. Det är sjukt gay att behöva stå still med bilen när man fäller upp eller ner taket. Så nu kan jag glida ut från parkeringen och fälla ner taket samtidigt och samtidigt se extremt cool ut när jag glider tillbaka på parkeringen med taket i full aktion
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#36 2013-08-10 09:24:16
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Honda S2000 -00
Kan du inte bara sänka den för att det är snyggt och att den blir stabilare istället för att spara 0,2s per varv på MSB och därmed betala dubbla priset?
Jag köpte mina BC Racing för 7000 kr och har fått goda betyg på s2ki, men är såklart inte lika bra som Spoon etc.
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#38 2013-08-10 12:41:09
- Pät
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-21
Re: Honda S2000 -00
Är inne på Arsons spår. Det är väl trots allt mer en glidarbil än en banbil? Inte behöver du väl lägga ut nåt femsiffrigt då för att bara få den närmare backen. :-)
Cooper S, Vectra OPC, Typ 1, 205 MI16, 309 GTI16
Offline
#39 2013-08-10 13:16:11
Re: Honda S2000 -00
Är en sportbil och vill kunna köra fort på dålig väg vilket ställer stora krav på dämparna. Man vill ju inte slå av på tempot direkt bara för att det börjar hoppa lite och Öhlins verkar bäst på det
Har hittat en bild på en Silverstone S2000 med Spoonspeglar och Amuse R1 front. Precis så som jag vill ha min
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#40 2013-08-10 18:06:05
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Honda S2000 -00
Amusefronten är nice! Tycker dock att originalspeglarna är helt ok som de är
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#43 2013-08-25 12:34:14
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Honda S2000 -00
Är den tvättad nu? Fick du bort alla insekter?
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#45 2013-08-27 14:41:08
Re: Honda S2000 -00
Ringenglidaren beöhver nya fjäderben så jag kontaktade Öhlins och det fanns roliga saker i lager. Borde ju till och med kunna få på dom innan avställning
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#46 2013-08-27 15:25:37
- Pät
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-21
Re: Honda S2000 -00
Så ambitiöst. ;-)
Cooper S, Vectra OPC, Typ 1, 205 MI16, 309 GTI16
Offline
#47 2013-08-27 16:01:55
- Arson
- aka "Johnny Casino"
- Från: Stockholm Norr
- Registrerad: 2005-11-12
Re: Honda S2000 -00
Grymt som fan!
- Ford Focus ST250 -13
- Honda Accord -99
Offline
#49 2013-08-28 14:42:09
Re: Honda S2000 -00
Man ska inte underskatta svårheten i att åka på gata. Extremt varierande underlag ställer större krav på fjäderbenen än om man säg bara ska åka bana.
På mina brukisar har jag alltid hållit mig till oem fjäderben eller något med liknande specs för att hålla god höjd och god funktion över dåligt väglag.
På banbilen har jag gått igenom några coilovers och lärt mig en hel del.
Ska man bara åka bana är det relativt superenkelt att välja produkter men ska man kunna köra fort både på slät och guppig väg samt bruka fordonet med bibehållen komfort så får man kliva upp ett steg helt enkelt.
Den här filmen förklarar en hel del:
Just DFV ventilen ska göra att funktionen på gata blir perfekt och man ska till och med åka bättre än med OEM prylarna.
Sedan finns det flera andra godbitar. T.ex att dom skickar med info om exakt hur man ställer in dom för att få optimal funktion enligt hur dom är utprövade.
Sen har dom bara en ratt som justerar dämpning och retur i en enligt Öhlins perfekt symbios så det finns ingen risk för att man skruvar bort sig. Dom skickar med instruktioner om rekommenderade inställningar för gata och för bana
http://www.roadandtrackbyohlins.com/
Och angående hurvida S2000 är en glidare eller en racerbil som man kan glida med så tycker jag det här klippet förklarar det fint från 3:45-4:35. Det vore en skam att montera på något av sämre rang
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline