Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /storage/content/43/170043/compello.se/public_html/forum/include/common.php on line 59
Forum
Compello.se

#1 2011-08-29 09:24:32

j-molitor
Medlem
Registrerad: 2010-09-09
Webbsida

BMW E30 323i Tuborg -89

Namn: Jesper
Bor: Sollefteå
Kör: Bmw e30
Effekt:-
Trim:
Väghållning:-
Styling:-
Fälgar/däck: nå större som det ser ut,när den står bredvid Th0masbergs bil :S
Stereo: rak 6.a
Framtidsplaner: Fila lite, putsa lite och försöka få i en sån där fläkt


http://www.compello.se/forum/img/upload/738e34c0.jpg


Så här ser bilen ut i dagsläget, fasten nu är motorn ur

Nerslipad
http://forumbilder.se/thumbs/e412011115449bf87.jpg




http://forumbilder.se/thumbs/5912011115713f9fe.jpg


Provmontering av nya fronten och framskärmarna innan den ska in i garaget, där den står just NU

http://forumbilder.se/images/ce1201181834A76da.jpg

Senast redigerat av j-molitor (2011-09-04 15:46:36)


Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE  (bruksbil)

Offline

 

#2 2011-08-29 20:54:53

Yxan
P-J Backbeard
Från: Sollefteä
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

Tuborg gott.. visst va de en E36 spis i den där? Riktigt fräsh E30 fina bilar de!!!


Yxan
Golf VR6 Syncro -97
Vw Caddy -97 - Snickeriet
Suzuki RM125 -06 -Vägra asfalt!

Offline

 

#3 2011-08-30 08:13:48

j-molitor
Medlem
Registrerad: 2010-09-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

323i sitter det i den


Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE  (bruksbil)

Offline

 

#4 2011-08-31 08:16:55

j-molitor
Medlem
Registrerad: 2010-09-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

Rätt Okej komp, när man ska stoppa i turbon


http://forumbilder.se/thumbs/731201181052A0f59.jpg

Senast redigerat av j-molitor (2011-08-31 08:17:29)


Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE  (bruksbil)

Offline

 

#5 2011-08-31 12:25:45

j-molitor
Medlem
Registrerad: 2010-09-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

Ikväll blir det lungt i garaget, för det är ju onsdagsbus smile hoppas det blir bra med folk där


Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE  (bruksbil)

Offline

 

#6 2011-09-01 21:24:16

ponjon
Eat.Sleep.Ride low
Från: Sollefteå
Registrerad: 2006-09-30

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

Satt och kollade igenom lite bilder smile

En motor på väg ur big_smile
http://farm7.static.flickr.com/6061/6104093210_7ee9e9e378_b.jpg


Compello.se ► Moderator
........_______l__\___
.......[_@_______@_/
          Caddy mk1

Offline

 

#7 2011-09-01 23:14:47

Th0masberg
Medlem
Registrerad: 2011-08-13

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

Vackert;)

Offline

 

#8 2011-09-02 07:09:23

Candyman
Medlem
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-12

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

j-molitor skrev:

Rätt Okej komp, när man ska stoppa i turbon


http://forumbilder.se/thumbs/731201181052A0f59.jpg

Vad har det med turbon att göra?
Nån som blandar ihop nått här är jag rädd.

Offline

 

#9 2011-09-02 10:38:39

j-molitor
Medlem
Registrerad: 2010-09-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

ja?vad jag vet så ska man ha lägre komp vid turbo konvertering, men du kanske inte gick samma skola som mig ? :S

Senast redigerat av j-molitor (2011-09-02 12:00:22)


Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE  (bruksbil)

Offline

 

#10 2011-09-02 13:30:42

Yxan
P-J Backbeard
Från: Sollefteä
Registrerad: 2005-11-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

Jag kan inget om sånt där, men är det nån som kan bygga bilar så är det väl Tom? Bäst du utvecklar dig Candyman big_smile


Yxan
Golf VR6 Syncro -97
Vw Caddy -97 - Snickeriet
Suzuki RM125 -06 -Vägra asfalt!

Offline

 

#11 2011-09-02 13:54:19

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

Njae du har fått det lite om bakfoten, med lägre kompressionsTRYCK blir det inte nå mycket fart på grejjerna men däremot kompressionsFÖRHÅLLANDE vill man ha lägre i turbo motorer...
en väldigt enkel förklaring på skillnaden:
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Kompres … ssion.html


//Marcus Saari

Offline

 

#12 2011-09-02 14:17:06

j-molitor
Medlem
Registrerad: 2010-09-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

precis ! man kan ju inte ha för lite komp heller


Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE  (bruksbil)

Offline

 

#13 2011-09-02 14:46:50

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

j-molitor skrev:

precis ! man kan ju inte ha för lite komp heller

Ja men alltså du har dåligt _tryck_ vilket är dåligt, du vill ha lägre förhållande vilket du får av t.ex att svarva kolvarna eller gröpa ur förbränningsrummen i toppen...
Var motorn kall eller varm när du gjorde trycktestet? Om den var kall så är det nog lugnt, om den var varm skulle jag om möjligt varmköra den igen och slå i en skvätt olja, ökar trycker då skulle ja byta kolvringar (och i samma veva lager etc när man ändå håll på) och om trycket är oförändrat så är det ventilerna som behöver slipas in.


//Marcus Saari

Offline

 

#14 2011-09-02 15:44:50

j-molitor
Medlem
Registrerad: 2010-09-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

kolvringar och sånt ska bytas, sedan förbräningsrummen ska jag ta ur


Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE  (bruksbil)

Offline

 

#15 2011-09-02 17:33:09

zajja
Energiknippe
Från: Härnösand
Registrerad: 2005-11-10

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

Ja men då äre nog lugnt, men du kommer ha mer kompressionstryck nästa gång du testar (förutsatt att du slipat/kört in ringarna rätt) men du kommer ha mindre kompressionförhållande isf (vilket är de man vill åt)...


//Marcus Saari

Offline

 

#16 2011-09-04 15:47:44

j-molitor
Medlem
Registrerad: 2010-09-09
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

idag har man varit i garaget med Th0masberg precis hela dagen, vi blev faktist klar med bilen våran idag. camber,turbo och en stor kompressor va ju målet smile



http://forumbilder.se/thumbs/142011121912P9d9a.jpg


Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE  (bruksbil)

Offline

 

#17 2011-09-05 02:12:58

JesJac
Mr. LETS DO IT!
Från: Sollefteå/Örnsköldsvik
Registrerad: 2009-12-10
Webbsida

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

omfg tongue


Bil-lös!
"Honda är inte för dom utan benstomme"
Jesper Jacobsson ------ 0706141807

Offline

 

#18 2011-09-05 06:58:29

Candyman
Medlem
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-12

Re: BMW E30 323i Tuborg -89

zajja skrev:

Njae du har fått det lite om bakfoten, med lägre kompressionsTRYCK blir det inte nå mycket fart på grejjerna men däremot kompressionsFÖRHÅLLANDE vill man ha lägre i turbo motorer...
en väldigt enkel förklaring på skillnaden:
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Kompres … ssion.html

Precis är ju förhållandet ska vara lägra inte trycket då blir det bara skit, som Zajja skrivt är.

Offline

 

Sidfot