#1 2011-08-29 09:24:32
BMW E30 323i Tuborg -89
Namn: Jesper
Bor: Sollefteå
Kör: Bmw e30
Effekt:-
Trim:
Väghållning:-
Styling:-
Fälgar/däck: nå större som det ser ut,när den står bredvid Th0masbergs bil :S
Stereo: rak 6.a
Framtidsplaner: Fila lite, putsa lite och försöka få i en sån där fläkt
Så här ser bilen ut i dagsläget, fasten nu är motorn ur
Nerslipad
Provmontering av nya fronten och framskärmarna innan den ska in i garaget, där den står just NU
Senast redigerat av j-molitor (2011-09-04 15:46:36)
Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE (bruksbil)
Offline
#6 2011-09-01 21:24:16
- ponjon
- Eat.Sleep.Ride low
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2006-09-30
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
Satt och kollade igenom lite bilder
En motor på väg ur
Compello.se ► Moderator
........_______l__\___
.......[_@_______@_/
Caddy mk1
Offline
#8 2011-09-02 07:09:23
- Candyman
- Medlem
- Från: Sundsvall
- Registrerad: 2005-11-12
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
j-molitor skrev:
Rätt Okej komp, när man ska stoppa i turbon
http://forumbilder.se/thumbs/731201181052A0f59.jpg
Vad har det med turbon att göra?
Nån som blandar ihop nått här är jag rädd.
Offline
#9 2011-09-02 10:38:39
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
ja?vad jag vet så ska man ha lägre komp vid turbo konvertering, men du kanske inte gick samma skola som mig ? :S
Senast redigerat av j-molitor (2011-09-02 12:00:22)
Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE (bruksbil)
Offline
#11 2011-09-02 13:54:19
- zajja
- Energiknippe
- Från: Härnösand
- Registrerad: 2005-11-10
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
Njae du har fått det lite om bakfoten, med lägre kompressionsTRYCK blir det inte nå mycket fart på grejjerna men däremot kompressionsFÖRHÅLLANDE vill man ha lägre i turbo motorer...
en väldigt enkel förklaring på skillnaden:
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Kompres … ssion.html
//Marcus Saari
Offline
#13 2011-09-02 14:46:50
- zajja
- Energiknippe
- Från: Härnösand
- Registrerad: 2005-11-10
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
j-molitor skrev:
precis ! man kan ju inte ha för lite komp heller
Ja men alltså du har dåligt _tryck_ vilket är dåligt, du vill ha lägre förhållande vilket du får av t.ex att svarva kolvarna eller gröpa ur förbränningsrummen i toppen...
Var motorn kall eller varm när du gjorde trycktestet? Om den var kall så är det nog lugnt, om den var varm skulle jag om möjligt varmköra den igen och slå i en skvätt olja, ökar trycker då skulle ja byta kolvringar (och i samma veva lager etc när man ändå håll på) och om trycket är oförändrat så är det ventilerna som behöver slipas in.
//Marcus Saari
Offline
#15 2011-09-02 17:33:09
- zajja
- Energiknippe
- Från: Härnösand
- Registrerad: 2005-11-10
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
Ja men då äre nog lugnt, men du kommer ha mer kompressionstryck nästa gång du testar (förutsatt att du slipat/kört in ringarna rätt) men du kommer ha mindre kompressionförhållande isf (vilket är de man vill åt)...
//Marcus Saari
Offline
#16 2011-09-04 15:47:44
#18 2011-09-05 06:58:29
- Candyman
- Medlem
- Från: Sundsvall
- Registrerad: 2005-11-12
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
zajja skrev:
Njae du har fått det lite om bakfoten, med lägre kompressionsTRYCK blir det inte nå mycket fart på grejjerna men däremot kompressionsFÖRHÅLLANDE vill man ha lägre i turbo motorer...
en väldigt enkel förklaring på skillnaden:
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Kompres … ssion.html
Precis är ju förhållandet ska vara lägra inte trycket då blir det bara skit, som Zajja skrivt är.
Offline