#1 2011-08-29 09:24:32
BMW E30 323i Tuborg -89
Namn: Jesper
Bor: Sollefte�
K�r: Bmw e30
Effekt:-
Trim:
V�gh�llning:-
Styling:-
F�lgar/d�ck: n� st�rre som det ser ut,n�r den st�r bredvid Th0masbergs bil :S
Stereo: rak 6.a
Framtidsplaner: Fila lite, putsa lite och f�rs�ka f� i en s�n d�r fl�kt
S� h�r ser bilen ut i dagsl�get, fasten nu �r motorn ur
Nerslipad
Provmontering av nya fronten och framsk�rmarna innan den ska in i garaget, d�r den st�r just NU
Senast redigerat av j-molitor (2011-09-04 15:46:36)
Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE (bruksbil)
Offline
#6 2011-09-01 21:24:16
- ponjon
- Eat.Sleep.Ride low
- Fr�n: Sollefte�
- Registrerad: 2006-09-30
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
Satt och kollade igenom lite bilder
En motor p� v�g ur
Compello.se ► Moderator
........_______l__\___
.......[_@_______@_/
Caddy mk1
Offline
#8 2011-09-02 07:09:23
- Candyman
- Medlem
- Fr�n: Sundsvall
- Registrerad: 2005-11-12
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
j-molitor skrev:
R�tt Okej komp, n�r man ska stoppa i turbon
http://forumbilder.se/thumbs/731201181052A0f59.jpg
Vad har det med turbon att g�ra?
N�n som blandar ihop n�tt h�r �r jag r�dd.
Offline
#9 2011-09-02 10:38:39
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
ja?vad jag vet s� ska man ha l�gre komp vid turbo konvertering, men du kanske inte gick samma skola som mig ? :S
Senast redigerat av j-molitor (2011-09-02 12:00:22)
Bmw e30 323i Turbo (Under uppbyggnad)
Seat leon 1.8t 20v (bruksbil)
Toyota Aristo V300 2JZ-GTE (bruksbil)
Offline
#11 2011-09-02 13:54:19
- zajja
- Energiknippe
- Fr�n: H�rn�sand
- Registrerad: 2005-11-10
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
Njae du har f�tt det lite om bakfoten, med l�gre kompressionsTRYCK blir det inte n� mycket fart p� grejjerna men d�remot kompressionsF�RH�LLANDE vill man ha l�gre i turbo motorer...
en v�ldigt enkel f�rklaring p� skillnaden:
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Kompres … ssion.html
//Marcus Saari
Offline
#13 2011-09-02 14:46:50
- zajja
- Energiknippe
- Fr�n: H�rn�sand
- Registrerad: 2005-11-10
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
j-molitor skrev:
precis ! man kan ju inte ha f�r lite komp heller
Ja men allts� du har d�ligt _tryck_ vilket �r d�ligt, du vill ha l�gre f�rh�llande vilket du f�r av t.ex att svarva kolvarna eller gr�pa ur f�rbr�nningsrummen i toppen...
Var motorn kall eller varm n�r du gjorde trycktestet? Om den var kall s� �r det nog lugnt, om den var varm skulle jag om m�jligt varmk�ra den igen och sl� i en skv�tt olja, �kar trycker d� skulle ja byta kolvringar (och i samma veva lager etc n�r man �nd� h�ll p�) och om trycket �r of�r�ndrat s� �r det ventilerna som beh�ver slipas in.
//Marcus Saari
Offline
#15 2011-09-02 17:33:09
- zajja
- Energiknippe
- Fr�n: H�rn�sand
- Registrerad: 2005-11-10
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
Ja men d� �re nog lugnt, men du kommer ha mer kompressionstryck n�sta g�ng du testar (f�rutsatt att du slipat/k�rt in ringarna r�tt) men du kommer ha mindre kompressionf�rh�llande isf (vilket �r de man vill �t)...
//Marcus Saari
Offline
#16 2011-09-04 15:47:44
#18 2011-09-05 06:58:29
- Candyman
- Medlem
- Fr�n: Sundsvall
- Registrerad: 2005-11-12
Re: BMW E30 323i Tuborg -89
zajja skrev:
Njae du har f�tt det lite om bakfoten, med l�gre kompressionsTRYCK blir det inte n� mycket fart p� grejjerna men d�remot kompressionsF�RH�LLANDE vill man ha l�gre i turbo motorer...
en v�ldigt enkel f�rklaring p� skillnaden:
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Kompres … ssion.html
Precis �r ju f�rh�llandet ska vara l�gra inte trycket d� blir det bara skit, som Zajja skrivt �r.
Offline